First days in México en primera werkdagen - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Britt Planken - WaarBenJij.nu First days in México en primera werkdagen - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Britt Planken - WaarBenJij.nu

First days in México en primera werkdagen

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

30 Mei 2011 | Nederland, Vlaardingen

Hi Allemaal,

Zo, de eerste 5 dagen in México zitten er al op. Dagen waarin ik heb ontdekt dat papaya niet lekker is, de mensen heel vriendelijk zijn, guacamole heerlijk is, nacho’s de bom zijn en dat niets in México gaat zoals verwacht.


Dinsdag 24-05

Het werd dinsdag. De dag ervoor had ik met mn opa en oma’s, een vriendin, schoonfamily, boyfriend en ouders nog een gezellig avondje gehad, maar nu was het dan echt zo ver. Ik ging weg. ’s Ochtends nog de laatste dingen in pakken en rond half 11 vertrok ik met paps, mams en boyfriend Jor naar Schiphol. We waren natuurlijk veel te vroeg, want we mochten pas om kwart over 1 boarden. De tijd ging overigens snel voorbij. De ouders van Jor kwamen me ook uitzwaaien. Toen tijd voor een kopje koffie. Vond t nog heel onwerkelijk dat ik een paar minuten later door de douane zou stappen, op weg naar een nieuw ‘avontuur’. Maar de tijd van komen brak dan toch echt aan… Samen met m’n reisgenootje Selina ging ik door de douane. Tijdens het afscheid nemen van iedereen werd k wel n beetje sad, maar na iedereen n dikke knuffel te hebben gegeven ging ’t wel weer. In ieder geval ging t me beter af dan ’t afscheid voordat ‘k naar Amerika ging, laat ik ’t zo zeggen ;p

Ik was mn Ray Ben zonnebril thuis kwijt geraakt op m’n laatste dag, dus ik dacht ik koop wel een nieuwe op Schiphol, maar daar was geen tijd voor. Wij snel naar de gate. Daar begon t tranquilo gebeuren al... We boarden een kwartier later dan gepland en we vlogen een half uur later...

Die vlucht duurde op zich niet lang.
Amsterdam - Parijs
Prima te doen. In Parijs moesten we echt o-ver-al ons paspoort laten zien. Heel irritant. Ook de securtity check duurde ellenlang waardoor we weer lekker laat bij 't vliegtuig aankwamen. T was echt super rustig in 't vliegtuig waar we 11 uur in zouden zitten opgesloten.
Veel mensen waren helemaal uitgestrekt over 4 stoelen gaan liggen maar dat heb k niet gedaan.
We vlogen met Air France en dat was echt heel fijn. Nog voor we waren opgestegen sliep ik al, maar na een half uur was de schone slaapster weer wakker.
De reis ging goed. We kregen 2 keer een maaltijd, zelfs kleine pakjes brie, Hagen-Dasz ijsjes, etc. Ik heb denk k wel 4 liter water gedronken! Ik had natuurlijk kunnen slapen in t vliegtuig maarja, er waren zoveel leuke films die je kon zien. Ik begon met Gnomeo en Juliet. En hij is leeeuukkk mensen! Echt top. Daarna Black Swan. Ook heel goed. Maar daarna kwam Rapunzel en die spant echt de kroon. Helemaal geweldig! Heb denk ik totaal een uurtje geslapen.
Toen we uit t vliegtuig liepen zag ik opeens n bekend iemand. Blijkbaar hadden we heel de tijd bij 2 (en achteraf zelfs 4) meisjes van TIO in t vliegtuig gezeten die ook naar Huatulco gingen. Grappig!
Wij liepen met ze mee naar de lopende band want daar zouden hun koffers komen. En niet onze koffers want volgens de mevrouw van KLM in Holanda zouden onze koffers rechtstreeks naar Huatulco gaan. Niet dus. Want wat schetste mijn verbazing; 2 roze koffers die achterelkaar de band over gingen. Ik t vragen; bleek dat ze never nooit niet in 1 x naar Huatulco gaan. Nou, als ik die 2 meiden niet had tegengekomen dan was ik in 1 x naar mn hotel gegaan. Thanks KLM mevrouw!

Afijn.
We werden met n busje naar ons hotel gebracht. Wat n verademing was dat. Na 11 uur statisch te zijn geworden van t vieze dekentje konden we eindelijk douchen. Het was een geweldige douche, een heerlijke kamer. Ik ben denk ik nog nooit zo blij geweest met een bed. Het kussen was keihard maar ik ging lekker op t dekbed liggen met mn hoofdje want daar zat tenminste wel dons in. Caroline en Yanick (die 2 andere meisjes) gingen nog een drankje doen beneden maar dat trok ik echt niet meer, dus Selina en ik gingen slapen.



Woensdag 25/05/11

We gingen rond een uur of 9 met zn vieren naar het vliegveld en kwamen daar nog andere TIO/Mexico mensjes tegen. 1 jongen had een extra koffer bij zich en blijkbaar heeft dat m maar 35 euro extra gekost. GRRRRR. *jaloezie*
Ach ik red me op zich ook wel met de middelen die ik heb. Ik moet er maar mee roeien. met de riemen die k heb. Weetje, laat die spreekwoorden eigelijk maar zitten...

T vliegtuigje richting onze eindbestemming Huatulco was pieeeepklein! Het was in de breedte 4 stoelen breed en ik zat naast een man die stonk en continu op mn ipad meekeek hoe ik fckng bubble shooter aan t doen was. Muy irritant!
Toen we over Huatulco vlogen was t echt even n verademing. Hier hadden we dus 2 dagen voor gereisd! De baai zag er prachtig uit (zie foto).

Nadat we veilig waren aangekomen en alle bagage verzameld hadden gingen we op zoek naar n taxi. N tip van n Huatulco boy van vorig jaar was een taxi te nemen buiten de poort, maar we konden die hele poort niet vinden. Resultaat: met 10 mensen en 11 koffers + heel veel tassen en trolleys in n taxi-busje. Echt heel grappig.

Selina en ik kwamen bij Dreams aan en kregen meteen een nat handoekje in onze handen gedrukt. Bij t inchecken een heerlijk sapje aangeboden en onze koffers werden naar de kamer gebracht. Aan deze luxe wilde we wel wennen. De kamer is echt geweldig. We hadden een lelijke personeelskamer verwacht maar we slapen serieus in een gastenkamer. 2 queensize bedden, een balkon, 2 wasbakken, een stortdouche én een handdouche en een balkon. Helemaal top! Nadat Wouter (die voor de 2e keer op stage in in het hotel) ons een rondleiding had gegeven gingen we lekker eten. We mochten echt een gasten-lunch nuttigen. Daarna de zee in. Heerlijk warm en er is een grote, drijvende trampoline midden in de zee dus dat is echt heel kick. Toen lekker douchen en met de mevrouw van Human Resources praten. Er was een tolk bij want ze kan geen Engels, Jonas. Hij wil ons wel Spaanse les geven in ruil voor assistentie bij z'n Engelse lessen aan het personeel. We kregen ons rooster en meteen voelde ik dat het niet goed was. En jawel. Op t rooster stond dat we gelijk de volgende dag zouden beginnen. Ehmm nee?!
Blijkbaar had onze contactpersoon hier aan ons verkeerd doorgegeven dat we meteen al in het hotel mochten slapen. We mochten kiezen; óf 195 euro voor 2 nachten betalen, óf zaterdag al beginnen met werken óf alles weer inpakken en voor 2 nachten naar een ander hotel gaan. Sjaa... de keus was niet reuze dus dan maar 2 dagen eerder beginnen ook al wisten we niet zeker of dat wel mag van school...
We mogen iedere dag met de gasten ontbijten dus dat is heel fijn.

Daarna gingen we met Wouter de stad in. Een taxi kost hier ongeveer 1,80 en dat is ideaal want het is niet aan te lopen. De stad ( een plein met wat winkels en restaurantjes er om heen) was heel gezellig. Hebben pizza gegeten en gingen op tijd naar huis toe.



Donderdag 26/05/11

Lekker uitgeslapen, ontbeten en met de hele groep naar Santa Cruz geweest: Een heerlijk strandje dat ongeveer 10 minuutjes met de auto is.
De mensen zijn allemaal zo ontzettend aardig. We kregen allemaal tafels die echt op t strand staan. Had guacamole besteld (mjam, mjam en nog eens MJAM!). De zee was heerlijk warm en ben met Jeroen ( t broertje van n jongen die hier stage loopt die op vakantie was) op een Jetski geweest. Super leuk om weer eens gedaan te hebben.
Daarna wilde Caroline, Sarah en Anne bij ons komen douchen want zij slapen in een appartement en hebben echt een rot douche. Alleen 1 probleem. Blijkbaar mogen we niemand mee het hotel innemen. Niemand. Omdat het all inclusive is. Tegenvaller nummer 2 (nummer 1 is dat er geen gratis wifi in het hotel is).

Ik heb zo'n zin om hier lekker n dagje er op uit te gaan om foto's te maken want het is echt mooi en leuk.

We hadden trouwens zelfs turn down service gekregen en chocolaatjes op bed, haha. Wat een luxe! We hadden met de groep afgesproken maar er was iets mis gegaan in de communicatie (we hebben nog geen telefoons) dus hebben Yanick, Selina en ik lekker een cocktail gedronken en nacho's gegeten en zijn we naar huis gegaan.



Vrijdag 27/05/11

Uitgeslapen. Met de hele groep weer lekker naar Santa Cruz geweest tot 7 uur 's avonds. Daarna naar de Superché. Een supermarkt die zo groot als Walmarkt lijkt maar waar ze eigelijk niks verkopen. Om vrouwenscheerschuim te krijgen moet je 10 minuten wachten en er is 1 soort make-up remover :p.

Daarna gingen we wat drinken (piña colada, heeeerlijk) en naar n bar waar je een soort grote blender met een kraan erop op tafel krijgt en waar je in mag doen wat je wil. Wij hadden heel slim eerst water gedaan en daarna n vieze cocktail die we ook niet hoefden te betalen. Die bar had maar 2 gerechten dus ging die man van de bar naar de tentjes ernaast om menukaarten te verzamelen en daar mochten we gewoon van bestellen :p.
Er waren echt heeeel veel insecten, een lief hondje, een weirdo en Babette en Marseline zouden om 12 uur jarig zijn. Maar ik ging met Selina naar huis terwijl de rest nog lekker ging partyen in de enige discotheek van t dorp: La Papaya, omdat we de volgende dag moesten werken.



Zaterdag 28/05/11

Om 9 uur moesten we bij Alejandra zijn. We kregen ons rooster. Ik loop eerst 2 dagen in de housekeeping, dan 1 dag in de wasserette, vervolgens een paar dagen bij de telefooncentrale, en daarna een tijd bij de concierge, receptie, bar, restaurant en als afsluiter het animatieteam!
Very nice dus.
We kregen ook een rondleiding en onze werkkleding (ziet er werkelijkwaar niet uit) en de regels uitgelegd. De hoofdregel is: geen alcohol IN het hotel drinken (er buiten mag wel). Jongens moesten ook hun haar laten knippen en 1 jongen, Dennis, heeft lang haar dus die gaat óf naar n ander hotel óf naar huis óf er wordt een uitzondering voor hem gemaakt... Wel heel raar dat onze Mexico-mevrouw in Nederland dat niet even van te voren had gezegd.
Rond half 2 was de rondleiding klaar en zouden Selina en ik in de housekeeping beginnen. Mazzel, want iedereen moet 2 dagen in de housekeeping en bij ons was er dus al een halve dag voorbij. De vrouwtjes met wie ik moest werken kunnen geen Engels en praten heel binnensmonds Spaans maar small-talk gaat me goed af dus dat is leuk. De kamers schoonmaken was lang niet zo zwaar en vies als ik verwacht had dus dat is ook een zorg minder. Wel lag er op 1 kamer zoveel haar op de grond dat ik zou zweren dat die vrouw ter plekke kaal was geworden.

Na t werk was er een bbq georganiseerd maar die liepen we natuurlijk weer helemaal mis. T zou bij Chahué beach zijn en Patrick en Floris gingen met ons mee. Daar was niemand....
Dan naar Santa Cruz. Ook niemand en Wouter nam zn telefoon niet op.
Dan maar naar de stad. Ook niemand. Uiteindelijk zijn we naar een internet café gegaan om t nummer van onze contactpersoon hier te zoeken want zij zou ook gaan en kwamen we er achter dat t op t strand achter ons hotel werd gehouden. Konden we dus weer terug naar Dreams. T was wel heel leuk op t strand in t zand met de muskieten. Ook heb ik mn eerste biertje ooit op; Sol. Een soort Corona wat ik geloof ik hier echt moet leren drinken. Iedereen ging daarna nog uit maar wij moesten natuurlijk weer werken dus zijn gaan slapen.



Vandaag 29/05/11

Weer in de Housekeeping werken. Na een half uur wachten waren we eindelijk ergens ingedeeld. T schoonmaken was n beetje saai met mijn mevrouwtje want ze zij niks. We hebben een gesprek van 2 minuten gevoerd en dat was t. Na de lunch pauze ( we hebben totaal 1,5 uur ofzo niks gedaan) mochten ik met een supervisor meelopen. Dat was heel leuk. Beetje de kamers checken, niks doen, zitten... die vrouw was echt super grappig en wou Engels leren. We hebben ook een kamer versierd voor een getrouwd stel met rozenblaadjes. Ik moest 2 x n kamer checken en als er iets fout was doorgeven. En er waren dus wat dingentjes fout. Was t de kamer van de vrouw waar ik 's ochtends mee gewerkt had en die zo stil was dus dat was wel lullig maarja. De andere mensen moesten schoonmaken en wij mochten gelijk echt de baas spelen :p.

Daarna lekker gedoucht en nu zit ik even mn sociale leven bij te houden. Wifi hebben we dus niet in t hotel maar wel bij n supermarkt er vlak bij. Dus daar zit ik nu.
Straks gaan we naar de stad, iets eten. We zouden 2 personeelsmaaltijden per dag krijgen maar blijkbaar is het avondeten hetzelfde als het middag eten dus dat is echt heel gaar. Het middageten is trouwens best te doen. Rijst met bonen en salade en kip en soep enzo. Al gaat t na n paar dagen vast vervelen.

Straks ook even een telefoon scoren en nog wat andere dingentjes.


Nou, hasta luego!

Foto's staan op facebook!

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.220283737999243.69304.100000528542760


kaartjes zijn welkom:

Dreams Huatulco
Blvd. Benito Juarez #4
Bahia de Tangolunda
Huatulco, Oaxaca
70989 Mexico

Berichtjes ook; die kun je hieronder achterlaten.


Ik ga snel terug naar het hotel me met Deet tegen de muggen insmeren.

xx
Britt

  • 30 Mei 2011 - 05:58

    Angelique:

    Hoi Britt, Nou de kop is eraf. Fijn dat jullie het naar je zin hebben en met het Spaans komt het ook wel goed.

    Veel plezier en dikke knuffel van mamaxxxxxxxx

  • 31 Mei 2011 - 17:31

    Marinke:

    Leuk al die verhalen! Echt leuk al die ervaringen die je daar opdoet!

    Heel veel succes en plezier!

    LIEFS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 316250

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: