Horror in de Lavanderia en chillen @ de Concierge - Reisverslag uit Santa María Huatulco, Mexico van Britt Planken - WaarBenJij.nu Horror in de Lavanderia en chillen @ de Concierge - Reisverslag uit Santa María Huatulco, Mexico van Britt Planken - WaarBenJij.nu

Horror in de Lavanderia en chillen @ de Concierge

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

11 Juni 2011 | Mexico, Santa María Huatulco

Maandag 30-05-11

Let de horror begin. We moesten in de Lavanderia werken: de wasserette. Onze manager denkt dat dat een goed idee is, maar waarom weet ik eigelijk niet precies. In ieder geval zijn de mensjes die daar werken (voor 5 amerikaanse dollar voor 8 uur hard werken) in mijn respect-lijst gestegen!
We moesten vouwen. Heel, erg, veel, vouwen. Ik heb denk ik totaal zo'n 1500 handdoeken opgevouwen. In t begin wou ik t snel doen zodat ik n beetje inzet toonde maar t was er echt minimaal 35 graden met alleen hier en daar een ventilator. De verschillen voor het personeel en de gasten zijn hier echt enorm. Was echt niet te doen!
Daarna mochten we, super leuk voor de afwisseling trouwens, de linnenkamers op de afdelingen opruimen. GAAAAP. En vervolgens, om het spannend te houde, VOUWEN. Hoezee!
Ik voelde me net een robot en ik snap echt niet hoe die mensen dat kunnen doen. Er was 1 jongen, Diego, die is 20 en supervisor daar terwijl er oudere mensen werken die gewoon werknemers zijn.

Iedereen vindt de blue eyes blonde hair combination hier helemaal geweldig. Punt is alleen dat ik die Mexicaantjes iets minder bueno vind. Dus gelijk in die Lavanderia kreeg ik n kruisverhoor over mn hobbies, vriendje, leeftijd, etc. En allemaal zeggen ze natuurlijk Guapa wat mooi meisje betekend. Dan is t geloof ik de bedoeling dat ik Guapo terug zeg, maar dat doe ik lekker niet :P.

Die dag hebben we trouwens 3 x een kwartier pauze genomen. Dat hadden we nodig. En dan nog 40 min lunch pauze ofzo. Wat n horror was het zeg. En ik voelde me ook echt weer zo;n verwend rot kind omdat al die mensen zich daar iedere dag zonder te klagen in t zweet werken en ik sta te jammeren omdat ik 3 zweetdruppels op mn voorhoofd heb staan. Al met al was het dus een behoorlijk goede ervaring waardoor ik nu echt heel veel respect voor de mensen hier heb gekregen.

Er zijn hier ook echt ontzettend veel homo;s. En niet gewoon veel, maar heel veel. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze net zo leuk als hetero's en mijn piña Raul is nog steeds de leukste, maar hier worden de meeste jongens dus niet zomaar homo. Het schijnt dus dat het hier een zegen is als je zoon gay is (meisjes moeten wel straight zijn) en als een familie een x aantal kids heeft voeden ze 1 zoon op als homo. Dat kan dus blijkbaar. En de gedachte er achter is dat een homo nooit samen zal wonen en voor altijd bij zn ouders zal blijven om voor ze te zorgen. Wat is dat voor zieke gedachte?!
Maar toen kwam Niels, een Tioneesje die toevallig ook gay is, met best wel een goede opmerking. Ik citeer: "Mijn ouders hebben me ook straight opgevoed maar ik ben uiteindelijk ook gay geworden". Daar zit wat in he. Dus misschien zit het wel gewoon in hun bloed. No se...

Oooh k merk nu al weer dat dit een behoorlijk lang lul verhaal gaat worden en dat het zwembad, dat mij duidelijk hard roept, wssl lang moet wachten of zelfs een dagje wordt overgeslagen.

De zee was echt zo ruig die dag (facebook > foto's > check them) dat de voorste zwembaden afgezet waren en er zandzakken waren neergelegd. Het water sloeg gewoon tegen de zwembaden aan :p. Heel cool.

Hier vlak bij zit een Italiaanse coffeeshop en daar hebben ze een beetje Starbucks-gelijkwaardige Frappechino's (jeeeeeej) dus die gaan er goed in. Alleen de slagroom is vies dus mocht je ooit gaan, dan weet je dat.

's Avonds gingen we uit eten. De stad bestaat hier uit 1 plein met een aantal straatjes er omheen en we eten dus bij La Crema en spreken af bij Casa Mallor. Altijd :p. Oke, niet altijd. Maar op de dag dat dit stukje zich afspeelt wel.
Wijn wordt er hier niet gedronken, cocktails wel. Ik leer hier maar bier drinken. Iets wat ik muy onvrouwelijk vind en echt niet lekker. Ik kom dus ook niet verder dan het waterige Sol bier, dat een slap aftreksel van Corona is. Maar met een limoentje vind ik t wel te doen.

Gister ben ik er achter gekomen (beter laat dan nooit) dat Mexico een 3e wereldland is. Er lopen hier ook altijd kindjes en oude mensen die handgemaakte prulletjes verkopen en ik heb een kam, pollepel en briefopener gekocht. Woohooo. Ook een armbandje van een kleinmeisje.



Dinsdag 31-05-11

Zo slecht als de Lavanderia was, zo chill was de telefooncentrale. We konden er namelijk niks doen. Dus hebben we een film gekeken, Valemont. Dat is n serie op mtv en ik vind t best wel leuk! Gaat over vampieren maar op n hele aparte manier in elkaar gezet.
Om 2 uur vertelde Sheila, t meisje dat dus lichtelijk aan t werk was, dat we weg mochten. Super!
Mn tijd daarna benut met skypen met Jor, Joe en mn buren uit Amerika. Van Joe dr verhaal schrok ik heel erg, want Tenerife schijnt harder qua werk te zijn dan Mexico.

Daarna wat gedronken in de bar van 't hotel. De bartender gooide er stiekem alcohol in. Ik helemaal in shock :p.

's Avonds naar de stad geweest en op een of andere straat hoek 5 mini taco's voor 30 pesos gegeten en 2 mini corona's voor 10 pesos gedronken (die ik niet heb opgedronken, maar t gaat om t idee). Ik vond t niet echt lekker want n taco moet bij mij in de boter gebakken zijn, maar de ervaring was wel leuk :p.


Woensdag 01-06-11

Concierge. Ik had daar echt n beeld bij van opruimen, rot klusjes doen, maar niets is minder waar! We checken VIP's in, lenen films uit en geven informatie. Super leuk en super chill!
Daarna weer bij La Crema gegeten, voor de verandering :p.

Ik had trouwens allemaal rare bulten op mn voet. Leken wel muggenbulten, jeukten ook ontzettend maar de dag dat t gebeurd was had ik alleen maar in de airco gezeten. Het bleek een reactie van m'n lichaam te zijn op het klimaat hier. Voor foto's van mn afstervende voet > facebook. (bah!). Verder heb ik ook allemaal rare bruine plekjes op mn benen en billen die niet jeuken, geen pijn doen, maar er wel zijn. Wie weet wat dit is? En beter nog, HOE GAAT DIT WEG?!!

Bij de concierge worden er ook internet codes aan de preferred gasten verstrekt dus na n subtiel "You should give us one" hebben we nu dus internet op dr kamer. Wel iedere 4 dagen een nieuwe code halen, maar he, dat nemen we voor lief.



Donderdag 02-06-11

Het ritme bij de concierge is zoooo....Mexicaans. Laaaaangzaaaaaam maaaaaar zeeeeekeeeer woooordt aaaalleeees gedaaaaaaaaan. Ik verveel me dus best wel op sommige momenten.
Na t werk zwemmen en wat gedronken in 2 cafe's en ik ging vroeg naar t hotel terug.


Vrijdag 03-06-11

We moesten naar de immigratiedienst ofzo. Wij dachten, chill, n half dagje niet werken. Heel uitgekookt niet ontbeten zodat we langer konden slapen. Jonas, onze tolk die uit Haiti komt, in Canada gewoond heeft, een Mexicaanse vriendin heeft en Engels, Spaans, Frans en Creol spreekt ging met ons mee. Hij zei dat we taco's voor het ontbijt gingen halen. En o mijn dios, wat een ervaring. Daar wil ik ook echt nog n x foto's van maken. Staan er gewoon een soort ijskraampjes langs de kant van de weg en je kan verschillende soorten vlees kiezen, dat gooien ze in een soort wokpan/plaat iets en dat eet je dan dus weer met die vieze t's Aaco's. 1 soort vlees was opzich wel lekker en t was goedkoop maar t was echt zo grappig :P. De vliegen vlogen om je oren, je kon drinken bestellen dat uit een coolbox kwam (heb een verdomd lekker sapje op, dat ook nog eens roze was!) en zo snel als je aan kwam lopen werden de plastic krukjes voor je neergezet. Echt heel apart.
Daarna naar die immigratieshizzle. Mijn paspoort was godzijdank in orde, want daar komen nog best wat problemen bij kijken. Bij een paar mensen had de man bij de Douane een verkeerd dingetje aangekruist en nu zijn zij dus de lul. Tenminste, er gebeurd eigelijk niks. Je moet gewoon iedere x weer terug komen. Verleden jaar was er zelfs een jongen die een week voordat'ie weer terug naar huis ging pas alles in orde had gekregen. Ach ja, that's Mexico baby.

's Avonds gingen we naar La Entrega, de striptent van Huatulco (jawel, dit dorp heeft een echte stripclub!). Maar t was er wel een beetje zielig. We gingen dus omdat een vriend van die Jonas jarig was. Die kreeg dus een prive showtje en wij dachten die zien we over een half uur wel terug, maar blijkbaar krijg je hier aandacht zolang als het liedje duurt. Dus na 2 minuten kwam die knul bezweet en met een smile van hier tot Tokio terug. Je gaat hier dus trouwens ook gewoon uit met je leidinggevenden. In t hotel naast ons is dat veel sterker, omdat er in Dreams wat oudere mensen werken, maar je staat dus gewoon naast je dronken manager te chillen :p. Best grappig. Iedereen is hier heel gelijkwaardig. Alle mannen geven elkaar een hand-box en meisjes een kus op de wang. Heel leuk.

Daarna gingen we naar La Papaya. De enige discotheek van het dorp waar de gehele locale bevolking komt en zich voortplant geloof ik. Maar het was op zich best leuk voor een dorpsiets. Er is ook een vies soort aquarium waar ze een paar x per avond een meisje met een zeemeerminnenstaart laten zwemmen :p. Heel droog haha. Ik ga er vanavond foto's van maken!


Zaterdag 04-06-11

Had die nacht maar 2 uurtjes geslapen en op zich heb ik dat best overleefd. Alleen 's avonds kakte ik een beetje in en ben ik als een blok in slaap gevallen.


Zondag 05-06-11

Mn eerste vrije dag. We hebben geregeld dat we iedere zondag vrij hebben dus dat is leuk met zn alle. Ik heb een beetje geskypt en bij t zwembad gelegen. Was ook niet heel erg mooi weer.


Maandag 06-06-11

Niet geschreven in mn dagboek dus het zal wel weer een indrukwekkende dag zijn geweest. Ik leef trouwens nog, jullie ook? Volgens de voorspellingen zouden we er toch ergens in mei/juni allemaal aan gaan?
Gefeliciteerd, we survived!


Dinsdag 07-06-11

Weer een niets dagje op t werk. Beetje depri geweest die dag dus ook niets bijzonders gedaan behalve 's avonds met de gang uit eten geweest,


Woensdag 08-06-11

We werkten die dag van 1 tot 9. Super chill want we konden dus uitslapen en nog zwemmen/skypen enzo. Jor had z'n eerste motortest (in september nog 1 en dan kan die lekker crossen) dus ik was te zenuwachtig om uit te slapen omdat ik zo graag wou weten of'tie t had gehaald. En dat heeft'ie!! Goed he :D!
Daarna met mijn madre geskypt. Ik merk altijd hoe lief mn ouders zijn als ik weg ben. En dat ze me toch wel missen. (A)
Mama heeft een pakketje opgestuurd en al 3 kaarten maar er komt hier serieus niks aan.
Oh, en mocht je hier ooit een kaart willen versturen. Doe dit dan niet in je hotel, want hier ligt al een stapel kaarten sinds april. Ik ben echt verontwaardigd en ga tot ik naar huis ga zelf al die kaarten wel op de post doen, want je kan dat toch niet maken dat je niet gewoon even de postcards van die mensen op de bus doet. Bied t dan ook niet als service aan :o.
Daarna met Linsey geskypt, die zit bij Joe in t resort en heeft t ook niet zo leuk qua werkzaamheden. Maar in hun vrije tijd hebben ze t gelukkig wel gezellig!

Mn baas, Everret, wou foto's hebben van handelingen. Ja, handelingen. Dus de bellboy die de koffers op de kar tilt, de receptionist die de gast verwelkomt, etc. En die mocht ik maken. Goed moment dus om mn Nikon er weer bij te pakken. Als je een beetje wil weten hoe het hotel er uit ziet > facebook!
Die supervisor van de Lavanderia, Diego, blijft maar contact zoeken. Smsen enzo. Ik had toen nog stille hoop dat we vrienden zouden worden.
Hij heeft me zelfs in een foto van hem op een surfplank getagd op facebook. Like, wtf, wat moet ik daar nou weer?!!


Donderdag 09-06-11

Zo, bijna klaar met dit immens lange lulverhaal.
's Ochtends weer om 1 uur beginnen. Ik ga maar is aan t creëren van mn killerbody beginnen zodat ik na 3 maanden Mexico strak en bruin ben. Dus 10 baantjes gezwommen.
Ben het boek Mannen die Vrouwen Haten van de Millenium trilogie aan t lezen. SPANNENDDDD. Helaas alleen t 1e deel bij me.

Tijdens werk lekker mn macbook er bij gepakt en aan school gewerkt. Dat is makkelijker dan iedere keer op die rotcomputers van hun facebooken enzo en ook wat nuttiger.

Selina, Wouter en ik wilde naar de film gaan en we dachten sociaal die Diego mee te vragen. Nou die ging dus mee. We gingen naar Pirates IV die ik natuurlijk al gezien heb maar suuuuper leuk vind. En t was er koud. Daar zat ik dan met mn blote benen. A dios mio! Die Diego had onze entreekaartjes betaald (in Nederland was ik 23 euro kwijt voor 2 kaartjes Pirates, hier kost het 12 voor 4 kaartjes :P) maar ik wou dat niet, dus toen heb ik maar snel popcorn en drinken voor m gekocht.
Die popcorn hier is trouwens ook beboterd, net als in Amerika. Super lekker! Alleen in Amerika kon je er nog extra op gooien en hier niet. Diego deed wel chili saus op zn popcorn. Dat was ook erg, ehm, apart. Hij kleed zich voor Huatulco maatstaven geloof ik super hip, maar toen die kwam aanlopen dacht ik gelijk NEEEE. Een streepjes polo en een klik riem en dan die polo voor een deel achter die riem. En hij is nog kleiner dan ik. Ik ben 1.62. Hoe kan die jongen in godsnaam denken dat ik en hij...samen...IELLLL.
Na de film gingen we naar Mandarine. Er zijn dus 3 "clubs" Manderine, La Papaya en ehm, nog zoiets. En ik wou liever naar huis maar toen had die Diego mijn entree al betaald. Kak! Ik dus even naar binnen. Er was een modeshowtje met mooie schoenen en mooie meisjes dus dat was leuk. Maar daarna wou die drinken voor me kopen en dansen. En dat was het moment waarop Brigitte Martina Planken besloot dat het tijd was om te gaan slapen. Voor t eerst alleen met een taxi geweest (spannendddd) en lekker naar bed gegaan. Maar nog voordat m'n hoofd m'n kussen raakte had ik al 4 smsjes en een facebook bericht. Van Diego. Heus? Ja, heus! Zelfs een smsje met te quiero. Dat betekend ik hou van je hier. Wtf.
Creeperrrr. Ik stuurde terug. Good night!


Vrijdag 10/06/11

Gister was ik een beetje down maar aan t eind van de dag voelde ik me al wat beter. Ging met Caroline en Selina pasta eten in de stad. Even over de bazar gelopen waar ik heel veel prulletjes ga kopen geloof ik :p. Daarna gingen we met wat locals die bij Caro werken wat drinken en Anne en Sarah kwamen ook. Op zich wou ik wel naar huis, maar ik liet me overhalen om 1 drankje in La Papaya te doen. Of 2. Uiteindelijk was het super gezellig en kwam een deel van de rest van de groep ook nog en hebben we tot half 3 's nachts staan dansen.


Today 11/06/11

Weer om 1 uur beginnen vandaag. Mn plan was om te gaan zwemmen maar ik werd rond 9 uur wakker en dacht goh, kan best even het thuisfront skypen en toen moest ik ook maar een keer een weblog typen. Dus het is nu half 12. Misschien ren ik nog wel even naar het zwembad toe. Ja. Ik heb mn keuze gemaakt. Ik ren nog even naar het zwembad toe.

Dus heb met mama geskypt en Selina ligt nog te slapen en ik ehm, ga even poedelen in t water, eten en dan lekker werken. Hoezee.

Vanavond weer naar La Papaya en morgen willen we wssl een excursie gaan maken :D.
Denk een rondrit te paard. Lijkt me super om weer paard te kunnen rijden.



Het is een lang verhaal geworden. Tragisch, maar dan hebben jullie in ieder geval iets te lezen. Mocht je daar behoefte aan hebben.

Ohja. Nog 1 ding. Wij wonen 3 maanden in een 5 sterren resort. Mocht je dat nog niet door hebben. Mogen zwemmen in de zwembaden, ontbijten en dineren in de restaurants, mini-bar wordt gratis gevuld, housekeeping komt bijna iedere dag, soms zelfs 2 x per dag. Het is dus perfect. Maar andere mensen die wonen serieus in een achterstandwijk. Die douche, dat huis. Zo klein, zo vies. Ik maak er binnenkort wel foto's van (>komen op... facebook, hoe raad je t ;)
En ze moeten ook nog eens gas en water kosten betalen (niet dat het gasfornuis werkt) en 2 maaltijden per dag. Dus wij hebben het echt in ieder opzicht beter.
Maar zeg nou eerlijk, na een jaar bij Sandy wonen heb ik dit best verdiend toch ;)

En verder kennen echt alle taxi chauffeurs mn naam, ook al ken ik hen niet. Dus ik neem een taxi en word gelijk begroet met Hola Britt. Super grappig :p


Ik ga lekker zwemmen, werken, leven..


Adios amigos. ¡Hasta la próxima semana!

Foto's staan op facebook!

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.220283737999243.69304.100000528542760


kaartjes zijn welkom: (als ze ooit aankomen?!)

Dreams Huatulco
Blvd. Benito Juarez #4
Bahia de Tangolunda
Huatulco, Oaxaca
70989 Mexico

Berichtjes ook; die kun je hieronder achterlaten.



Kus,

Britt


p.s. Jullie zijn wel bikkels als je dit ook echt allemaal hebt gelezen, haha.

  • 11 Juni 2011 - 16:53

    Demi:

    heey
    ik volg je al sinds je high school in amerika eg super vett, en nu mexico stage lopen .
    ik zou de foto´s wel willen zien maar de link doet het niet bij mij :(

    kan ik het ook op een andere manier zien

    groetjes demi

  • 11 Juni 2011 - 17:06

    Angèle:

    Ja, inderdaad knettergek, maar ik heb het helemaal gelezen. Die stukjes van jou worden steeds langer. 3de wereld land, haha, wist je dat echt niet??????????
    Wel super dat je in zo'n mooi resort zit.

  • 11 Juni 2011 - 17:44

    Britt Planken:

    @ Demi.

    Ooo wat leuk :D!!

    Ehm, moet je even op facebook zoeken op " Brigitte Martina Planken". Wssl zijn de foto's prive en kan je ze daarom niet zien, als je me toevoegt accepteer ik je wel :p

  • 11 Juni 2011 - 18:04

    Marinke:

    Hoi lieverd,

    leuk om je verhalen weer te lezen!!

    Dikke kus

  • 12 Juni 2011 - 01:20

    Angelique:

    Ahora sabes por qué el director ha trabajado en la lavanderia: Respeto! Precio que usted tan feliz que se encuentra en un mundo diferente / de trabajo. Cuidado con el dolor silla de montar y disfrutar de su día.

    xxxxxmama

  • 12 Juni 2011 - 15:57

    0ma:

    Hallo Britt.

    Fijn dat het een leuke stage is.
    geniet er maar van .
    het is zo voor bij.

    knuffel oma.xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 Juni 2011 - 15:59

    Opa:

    hallo britt.

    Ga er eens over denken om vak. te houden in mexico.
    als ik oma kan over halen.

    doei kus van mij.xxxxxxxxxx

  • 12 Juni 2011 - 17:28

    Alexandra:

    Nou ik heb het dus echt allemaal gelezen!:D
    Echt super leuk dat je dat zo per dag opschrijft.

    Heb je het nog naar je zin??
    Heel veel plezier nog en ik ga zeker je andere verhalen ook lezen!

    Liefs Alexandra (K)

  • 13 Juni 2011 - 09:37

    Karlijn:

    WOOOOOW, wat een verhaal weer, haha:)
    Maar dat harde werken gaat je dus niet echt goed af in die warmte. Eigenlijk moet je in zulke warme temperaturen niet werken, maar chillen aan't zwembad, maar dat doe jij dus ook gewoon dagelijks!:D lekker hoor, het lijkt me echt geweldig daar. Ook je foto's zijn zo leuk, echt een mooie omgeving ook!. Ik heb een kaart op de post gedaan dus ik hoop dat ie aankomt!!!!!!! zo niet, dan heb ik het geprobeert:p have fun liefje, en geniet!!! LIEFSSSSSSSSSS

  • 13 Juni 2011 - 19:44

    Charles:

    hoi Britt.

    heb nog niet alles gelezen, maar denk dat je het wel naar je zin hebt.
    elk land heeft wel iets raars, en Mexico is natuurlijk geen uitzondering.
    wens je veel plezier, en blijf je verhalen volgen.

    groetjes, Charles xx

  • 16 Juni 2011 - 12:43

    Etienne:

    O,o,o,o lieve Britt, je moeder schrijft een aardig woordje spaans....nu jij nog!?

    We hebben een kaartje gestuurd, dus ben benieuwd of deze aankomt??

    Justin is Vlaardingskampioen!!!! Het was super spannend en hij heeft een mooi doelpunt gemaakt. Devin heeft tentamenweek en heeft het nu dus zwaar.....morgen zn laatste dagje en dan gaat hij een week stage lopen: bij Liz! Ze had al wat leuke dingen voor hem verzonnen, dus hij kan aan de bak.

    Dit weekend ga ik met Justin op voetbalkamp, heeft Lizzy zaterdagavond een feest en blijft Devin lekker thuis: filmpje kijken, chillen, snoepen en gamen!

    Nou, meid ik bereid me alvast voor op je volgende verslag!

    Big X

    Etienne, Lizzy, Devin & Justin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 316250

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: