El primer mes - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu El primer mes - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu

El primer mes

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

30 Oktober 2012 | Spanje, Barcelona


Hello,

Woooow time flies. Ik ben hier nu al 1 maand en 4 dagen en wil nog niet eens denken aan half februari als het tijd is om terug naar huis te gaan.
Inmiddels hebben we Catalaanse vrienden, hebben we toch een aantal Spaanse woorden bijgeleerd en zit er iets meer structuur in het tranquila leven dat ik hier heb.


Lunes, 15 octubre

We komen echt eeeelke dag te laat. Ik snap er niks van. Al is het maar een paar minuten, om de een of andere reden tikt de Spaanse tijd heel anders weg dan in Nederland. Wat op zich wel prima is want je mag vrijwel altijd gewoon nog de klas binnen banjeren, maar het zou toch leuk zijn als we een keer op tijd waren. Als Jerell op dinsdag les heeft en Isis en ik niet zet één van ons haar wekker om Señor Roos wakker te maken, anders houdt hij het helemaal voor gezien. Maar ook dat boeit hier niks.

Sommige dingen zijn te mooi om waar te zijn. Engels volgen en er ook nog studiepunten voor krijgen bijvoorbeeld. Isis en ik vonden het een prima idee, maar Tio zag in dat het toch iets te makkelijk was om serieus te nemen en dus moesten we switchen. We kozen voor het vak Introductie in Toerisme, wat een eerstejaars vak is en dus niet heel moeilijk kan zijn. Beetje jammer wel dat er zo’n 50 studenten in een klas zitten waar het lawaai van de straat naar binnen vliegt en ik dus elke les 2 uur lang om me heen kijk. Dat doet trouwens iedereen in die les dus het ligt niet aan mij.

Monday = Sushiday dus we gingen lekker sushi lunchen bij ons goedkope all you can vreet tentje. We raken er inmiddels wel op uitgekeken want er zijn maar een paar stukjes sushi die echt de bom zijn en het is er ook niet super gezellig ofzo. Maarja, voor 10 euro pp kun je niet klagen. Of je niet laten natregenen, zoals Jerell zou zeggen.

Eenmaal thuis was ik echt doooood moe dus de prinses ging even slapen en werd 3 uur later in een leeg huis wakker. PANIEK! Waar waren mijn huisgenootjes?! Ze reageerden niet op de Whatsapp en de boodschappen kar stond er nog (die jatten we steeds mee zodat we geen tassen hoeven te sjouwen en ik wil per se plastic flessen in de daarvoor bestemde afvalbak te doen dus die gooien we in de kar) dus ze moesten wel zijn verdwenen. Na mijn paniekaanval onder controle te hebben gebracht kwamen Isis en Jerell met zware tassen binnen strompelen. Ze hadden een Liddl vlak bij huis ontdekt en een voorraad goedkope boodschappen meegenomen.


Martes, 16 octubre


Jer had op kosten van de Agencia van ons huis een stofzuiger gekocht. Veel relaxter dan die nare bezems waar alle haren in blijven hangen. Je zou denken dat het huis vol ligt met lange bruine en blonde haren van Isis en mij, maar niets is minder waar. Jerell is in de rui ofzo en overal liggen korte donkere haren. Hij laat ook de bril omhoog staan trouwens, dus als iemand nog tips heeft….?

’s Middags gingen Isis en ik naar de stad. Lekker pinchos gegeten (tapaaaassss).
Het was een goede dag.


Miércoles, 17 octubre

Besloten dat ik een nieuwe tatoeage wil en waar. Staat op m’n bucket list om er nog een te laten zetten dus dat ga ik eender deze maanden maar doen.

Na school hebben we ons ingeschreven bij de sportschool. Echt super chill, ongeveer 2 minuten van ons huis en ze hebben een zwembad, groepslessen, fitness, allessss. Die groepslessen heb ik nog niet gedaan want dat zwemmen is erg lekker.
Gingen gelijk cardio doen en faaak wat is mijn conditie slecht. We konden alleen niet heel lang sporten want we moesten weer om 8 uur bij onze avond klas Gastronomie zijn.

’s Middags waren we ook nog naar 100 Montaditos geweest. Deze keer gingen we voor een salade van €2,-. Zooo lekker met zalm en garnaaltjes.


Jueves, 18 octubre

Na school gingen Isis, Jer en ik naar een winkelcentrum vlak bij om wat sportkleding te scoren. Meisjes moeten verplicht een badpak aan in het zwembad en iedereen moet een sexy badmuts op. Had 2 sporttopjes gekocht, een extra broek en een onwijs charmant badpakje. Aangezien het hier wel koud wordt en ik graag een trenchcoat wou heb ik na er 1000 gepast te hebben eindelijk een leuke gevonden bij de Zara. Groen. ☺
’s Avonds gesport en gezwommen.


Viernes, 19 octubre

’s Middags had ik met m’n stagebegeleider afgesproken. Die was in Barcelona en we gingen even iets drinken. Was wel gezellig. Daarna ging ik met Isis naar Jerell kijken, die nu een soort schoolvoetbal doet. We kwamen een beetje te laat dus de wedstrijd was al afgelopen :p. Daarna gingen we met wat mensen van school iets eten, drinken en wat chillende middelen nuttigen, wat je vooral niet verkeerd moet opvatten. Was gezellig en we belandden in een bar met allemaal Erasmusstudenten waar je cocktails per halve liter kon bestellen. Mjammm.
Uiteindelijk was ik echt doodmoe en bracht Sergi Uno (er zijn 2 Sergi’s. Of wssl zelfs een stuk of 50 alleen al op onze school…) ons naar huis. Ik sliep al in de auto.


Sábado, 20 octubre

Uitgeslapen & gesport.
’s Avonds kwam er een meisje van school (Adriana) met een vriendin. Zij kwamen echt super mooi aangekleed en opgemaakt en Isis en ik zaten make-uploos op de bank in pyjama :p. Ik was echt te moe om uit te gaan maar we deden nog wel een drankspelletje. We moesten op een gegeven moment een jongen uit onze klas bellen omdat wij dat de enige knappe jongen van de school vonden. Nou oke prima. Toen stuurden we hem ook nog zo’n whatsapp. Ik dacht alleen niet dat’ie door had dat wij het waren, tot ik de volgende dag een whatsapp kreeg met “Hoi, hoe gaat het?” Busted! Nouja. Het leek zo grappig die avond.
Om 4 uur gingen die chicks en Jer nog uit en Isis en ik naar bed.


Domingo, 21 octubre

Werd rond 9 uur wakker in een vreemd bed. Was blijkbaar naast Isis in slaap gevallen. Ging weer naar m’n eigen kamer en daar nog een paar uur verder geslapen.
De rest van de dag niet echt boeiende dingen gedaan.


Lunes, 22 octubre

2 uur Frans gehad. Jeej. Daarna weer sushi gelunched met Isis. Thuis nog 2 uur geslapen op bed en verder niet echt iets gedaan. Gekookt (doen we bijna nooit, we leven hier op tosti’s en makkelijk te bakken dingen).
Was nog wel met Isis even door de buurt gaan banjeren en hebben een fleecedeken gekocht en een Feng Sui ding ofzo voor Jerell, die van plan is te gaan mediteren.

’s Avonds keek ik met Isis Freedom Writers (hele goede film!) en ging Jerell rond 1 uur ’s nachts nog het rolgordijn van Isis maken. We hoorden wel steeds gebel maar dachten niet dat het bij ons was. Na een kwartier ging ik toch maar even kijken. Stond onze shirtloze boze bovenbuurman met z’n gespierde armpjes over elkaar. Hij kwam even vragen wtf we aan het doen waren want z’n baby kon niet slapen door het lawaai. Okeeeee.


Martes, 23 octubre

Het was een keer mooi weer dus Isis en ik besloten om naar Park Güell te gaan. Gingen met de bus en volgden gewoon de Japanners om er te komen. Het werd alleen snel grijs en cloudy dus na wat foto’s gemaakt te hebben zetten we er de pas in en liepen we helemaal terug naar ons huis! Onderweg kwamen we ene Robinson tegen die wel een stuk met ons mee wou lopen. Best een aardige kerel. Wou een keer een strandwandeling met ons maken. Ook leuk. Dus facebook uitgewisseld maar hij begon opeens al onze foto’s te liken dus hebben niet meer gereageerd op zijn berichten.

Miércoles y Jueves: I don’t remember!


Viernes, 26 octubre

We gingen ’s middags naar Taverna Amsterdam. Wat mij intens gelukkig maakte omdat ze KROKETTEN HEBBEN!!! En bitterballen. En ice tea met prik. En varkenssaté. En frikandel speciaal. OMG OMG OMG!! 2 Nederlandse jongens die Jerell kent vanuit Calella stonden achter de bar. Begonnen met een broodje kroket. Oke, het was geen topkroket, maar het was een kroket. Die spoelden we weg met ice tea met prik. Jer had een varkenshaassatée met patatjes en PINDASAUS. Daarna nam Isis nog een patat oorlog en ik een frikandel speciaal. Het was feest! En omdat het feest was namen we een cocktail. Jer ging naar de voetbal en wij namen er nog 1. Na het afrekenen gleden we van onze krukjes, propvol van al het eten, en super tipsy van de 2 alcoholbommen die we er in hadden gegooid. Die jongens dachten ons misschien te matsen omdat we vrienden van Jer zijn ofzo, I don’t know, maar wij waren echt aangeschoten. We hadden het top idee om nog even de Zara in te gaan, die we na een kwartier weer uit waggelden. Toen gingen we maar weer richting Jerell z’n voetbal clubje, waar we 40 minuten op adem konden komen. Daarna zijn we lekker naar huis gegaan.


Sábado, 27 octubre

Standaard lopen wij hier in huis als de Familie Flodder rond. Pyjamabroek, een vest van Jerell en mochten we dan even naar de supermarkt gaan wordt het er niet beter op. Zaterdag had Jerell z’n zwarte adidas trainingsbroek met colbertje aan. Het maakt allemaal niet uit. Wij voelen ons chill, en een beetje tokkie.

’s Avonds ging Jer koken. We hadden spare-ribs gehaald die echt te vet waren en groenten die echt te slap waren. Daarna kip worstjes gegeten en een lading chips tijdens het kijken van twee films naar binnen gewerkt.



Domingo, 28 octubre

Jer z’n ouders kwamen voor een dag en nacht langs dus ’s ochtends eerst even het huis een beetje aan kant gemaakt.
’s Middags gingen Isis en ik even sporten en de Familie Roos heeft heel Barcelona doorgelopen.
Daarna nog 2,5 film met Isis gekeken totdat iedereen weer thuis was onder het genot van de airco die op heat stond, aangezien het fukking koud is. Nog gezellig gekletst en tot zo ver onze zondag.


Lunes, 29 octubre

Jer z’n ouders gingen mee naar school en z’n moeder heeft serieus een les gevolgd, haha :p.
Isis en ik gingen even de stad in. Het is zooooo koud hier. Oke ongeveer 15 graden overdag dus ik mag geloof ik niet klagen ten opzichte van het weer in Nederland, maar ik vind het echt boem koud. Een leuke shawl gekocht met tijgers er op voorbij m’n jas, die meteen om ging. Zo’n warme hoofdband die meteen op ging. Een lipstick (Alle lipsticks bij Kiko 50% kortingggg!!!!) en oogschaduw. En nog nieuwe hoesjes voor m’n mobiel zodat’ie niet verder kapot kan gaan… Maar je weet het nooit bij mij.

’s Avonds had ik hoofdpijn dus niet veel meer gedaan maar wel m’n kamer veranderd. M’n lichtknop zit namelijk aan de totaal andere kant van m’n kamer en ik heb ook alleen daar 2 stopcontacten terwijl Isis naast d’r bed een lichtknop én twee stopcontacten heeft. Die zaten bij mij achter m’n bed. Dus heb helemaal zelf m’n bed omgedraaid en tegen het raam aangezet. En nu kunnen zelfs m’n leuke roze bedlampjes aan ^^
Had een kaart gekregen van m’n opa en oma en 1 van m’n mama en nog een hele zooi plaatjes uitgeknipt dus alles hangt nu leuk in m’n chambre.



Vandaag, 30 octubre.

Uitgeslapen. Gestofzuigd. En straks even sporten. Vanavond deel 1 van de Bourne films kijken want daar is Isis helemaal lyrisch over, dus zal mij benieuwen.


LIJST VAN DINGEN DIE IK NOG WOU ZEGGEN:

1. De public toiletten hier hebben bloed-irritante lichtknopjes die je moet indrukken en die halverwege je plasbeurt uitgaan. Ik heb het op school een keer geprobeerd en als ik mijn broek van te voren omlaag doe en een klein plasje heb haal ik het net. -_-
2. Jer z’n ouders hadden wat boodschappen gedaan en ik heb Soja yoghurt gekregen :D. Dat is heel duur hier dus arme studenten kunnen zich dat niet veroorloven maar ik heb vandaag heeeel chill ontbeten
3. We leven nog steeds op tosti’s
4. Het leuke kleine plantje dat Jerell voor ons had gekocht is al aan het sterven
5. Ik heb spray van John Frieda gevonden die m’n haar weer wat blonder belooft te maken
6. Ik ga de puntjes van mijn haar roze verven
7. De overburen wonen geloof ik met z’n 8en in een huis kleiner dan dat van ons
8. De baby van de bovenbuurman met de gespierde armpjes houdt ons ‘s nachts wakker
9. En ook z’n klok
10. En z’n tv
11. Jer is al twee keer naar een soort hoerenhuis geweest, zonder iets te doen. Dat doen seksueel gefrustreerde jongetjes denk ik met hun vriendjes. Die gaan in een hoerenhuis zitten kijken naar hoeren. Maar goed, er zit er dus 1 in onze straat
12. Er schijnt ook een wiethuis in onze straat te zitten.
13. Matthijs heeft geboekt! 6 t/m 9 december is m’n beste vriend hier :D


Thanks voor het lezen, laat iets achter dan is dit ruime uur typen niet voor niets geweest.
Ik ga straks Jerell z’n haar even knippen ^^ Details volgen later


Liefs,
Britt!


ADRES:::::::::
Britt Planken
Dos de Maig 273
Piso 3, Puerta 3
08025 Barcelona, Barcelona
Spanje




  • 30 Oktober 2012 - 19:01

    Marinke:

    Hoi Schatje,

    Leuk hoor om weer helemaal op de hoogte te zijn over je belevenissen daar! :)
    Ik ben blij voor je dat je het zo leuk hebt en ik gun je nog een geweldige tijd daar!!!

    Liefs

  • 30 Oktober 2012 - 20:23

    Angelique:

    Haha,Wat nou arme studenten!!!! Prinsessenleventje in Barcelona, volle karren met boodschappen en ik lees niet anders over dingen die gekocht zijn...of nog zou willen kopen.
    Een betere schooltijd kunnen jullie je niet wensen, maar leuk dat jullie het zo naar je zin hebben.

    Gelukkig is het bijna Sinterklaas, alleen jammer voor jullie dat hij nu net naar Nederland komt!!

    Mucha diversion!!! Te quiero ,<3<3<3
    Tu madrexxx


  • 30 Oktober 2012 - 20:31

    Johan:

    Tip voor Jerr,doe die bril niet meer omhoog!!!

    Ben je misschien van het gezeik af.

  • 01 November 2012 - 09:19

    Wim S:

    Zoals ik al vorige keer zei: Je bent oud genoeg om te weten hoe een scharnier werkt:
    Doe die wc bril gewoon omhoog als je klaar bent !!!!!
    Groetjes en nog veel plezier,
    Wims
    PS Ben je al naar Sitges geweest? Da's een leuk plaatsje toen ik er was. (1974)

  • 11 December 2012 - 22:19

    Koos Egberts:

    Britt leuk verslag, met een boterham met hagelslag, hahahahahaha

    Een mooi gedicht voor jou, voor de Kerst, maar niet over de Kerst, iets heel liefs..let op , ga lekker zitten, en Geniet , mooie Griet, hahahahaaaa.


    Vogeltje.

    Ik zag een vogeltje in jouw tuin,
    en hij flaterde zo fijn
    en van plezier,
    wat ben ik blij , ik ben hier.
    En wat gezellig is jou huis,
    daar is het nu heel pluis.
    En kijk is naar de maan?
    daar kom ik vandaan.
    Jaaaa, ik vlieg zo hoog,
    en nu,
    zit ik hier heerlijk droog.

    Maar nu ben ik hier
    en ik zing van plezier
    een takje hier
    en een takje daar
    voor mijn nest
    een paardehaar.

    Maar vandaag
    ben ik extra blij
    want ik ben bij jou, ja , jij.
    Ik kom voor jou zingen
    ga jij dan dansen?
    Dan hebben wij
    gelijke kansen.

    Nu zie ik jou lachen
    en jij voel je blij
    En toch zie ik steeds
    een lach in jou verschijnen
    en vandaag schijn ik op jou
    mooie en lieve vrouw.


    iets mooi's voor bij de boom
    geef hem licht, en een kleur
    voor de sfeer, van deze heer.

    Geniet maar lekker van de zon, het was hier heerlijk vandaag, beetje koud vriezen, maar ik blijf bruin. hahahaha, doei doei Britt, dikke knuffelxx

  • 04 Januari 2013 - 09:27

    Lotte:

    Schrijf je niet meer? :(

  • 25 Januari 2014 - 12:13

    Jozina:

    Hoi Britt,
    Ik heb je verhaal op girlscene gelezen en ik had een vraagje.
    Ik zit nu op de middelbare Tl (mavo) - klas 4. De examens dus:)
    Hierna ben ik van plan om HAVO (2 jaar) te gaan doen en als ik daar dan vanaf kom ben ik 18.
    Maar jij had het erover dat je bijv. een jaar ertussen uit kan en dan naar Amerika, of waar dan ook.
    Welk jaar zou jij dan kiezen?

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 5406
Totaal aantal bezoekers 316287

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: