Mijn eigen casa! - Reisverslag uit Santa María Huatulco, Mexico van Britt Planken - WaarBenJij.nu Mijn eigen casa! - Reisverslag uit Santa María Huatulco, Mexico van Britt Planken - WaarBenJij.nu

Mijn eigen casa!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

19 Juli 2011 | Mexico, Santa María Huatulco

Miércoles 13-07


Dag 2 in de entertainment was alweer een stuk beter.
Moest om 9 uur bij Roberto (de Human Resource manager) z'n kantoor zijn, maar hij was er niet. Half uur voor niks gewacht. Hij zou nieuws over m'n appartement hebben en we zouden aangifte doen bij de politie over m'n tas die was gestolen een tijdje geleden. Had 'n briefje achtergelaten of hij even naar de entertainment kon bellen als hij tijd voor me had. Maar dat deed'ie niet. Rond 4 uur ging ik terug, zat'ie in vergadering. Half 5 moest ik terug komen, tot 5 uur gewacht. Was half in slaap gevallen. Weer n briefje achtergelaten. Vond het behoorlijk irritant worden want zou eigelijk die dag verhuizen naar m'n nieuwe appartement. Het is dat ik van Margarita tot donderdag in Dreams mocht blijven, anders had ik echt ;n probleem gehad.
Maar goed.
Die dag regende 't. 's Ochtends gingen we met de gasten de vissen voeren en dat moet je over het Dreams strand lopen. Heel raar om naar m'n oude collega's te zwaaien vanuit m'n Barceló pakje.
Vissen voeren is echt leuk! Had ze nog nooit gezien. Watervolleybal vind ik ook leuk maar daar ben ik gewoon echt verschrikkelijk slecht in haha.
Waren ook weer allemaal mensen die vroegen of we op de foto wilde. Ik sta echt met zoveel mensen die ik niet ken op de foto dat het gewoon ziek is haha.
Na 't werk lekker Gossip Girl gekeken en een stukje van de film Scott Pilgrim VS The World. Super vage film maar op zich best grappig.
Daarna witte All Stars gekocht want ik moest witte schoenen hebben voor 't werk in de entertainment. Ook de tas die was gestolen overnieuw besteld, hopelijk komt'ie binnen want ik vond 'm echt leuk!
Verder nog wat gedronken bij La Crema. Dva was er ook met Ryan en Julio enzo want hij was jarig dus was wel gezellig.



Jueves 14-07

Oo al was 't rotweer, was toch een klein beetje verkleurd. Hoezee.
Caroline was jarig. We hadden een surprise party georganiseerd. Eerst gingen we met z'n allen eten bij Mama Mia. Heb een super lekkere pizza met parma ham, parmezaanse kaas en rucola op. Mjam! We hadden met z’n allen een mooie jurk gekocht die ze graag wilde hebben en anti-rimpel creme enzo (ze is 24 geworden) dus was erg gezellig. Rond een uur of half 11 gingen we allemaal weg, naar huis enzo…dacht zij. Maar eigenlijk gingen we allemaal naar Mandarin. Een paar jongens hadden een man met een pick-up truck aangehouden en iedereen is achterin gesprongen, Babette en ik gewoon binnen in de auto, en zo zijn we naar Mandarin gegaan. Ik vroeg die man maar mee naar t feestje als dank en later hoorde ik dat hij er rond 4 uur ’s nachts nog steeds was zonder echt met iemand gepraat te hebben :P. Hopelijk heeft die man ook een leuke aaf gehad!
Anyways. Caro had mij gevraagd foto’s te maken van de avond dus ik heb iedereen lekker lastig gevallen. Ze kwam geblindoekt binnen en de muziek was uit enzo en toen Surprise… heel leuk! Ze kreeg ook van een ober, een onbekende man en Patrick een lapdance ;p. Wel met kleding aan maar was wel heel grappig. Vooral ook omdat de 1e 2 mannen een masker droegen van een vieze oude man ;p. Ik ging rond 12 uur weg omdat ik echt heel moe was maar de rest is nog tot laat door gegaan dus het was goed geslaagd.
Ik zou die dag de sleutel van m’n appartement krijgen maar dat ging weer niet door dus donderdag was m’n laatste nachtje in Dreams. Vond ik ook niet heel erg ofzo….


Viernes 15-07

Heel de dag regende t. Heel koud. Gingen ’s ochtends eerst de Caminata doen – Beach walk en vissen voeren. De directeur die mij had aangenomen uit La Papaya stond er en ik zwaaide enthousiast. Iedereen vind t raar dat hij mij zomaar heeft aangenomen want hij schijnt het totaal niet op de Nederlandse stagiaires te hebben. Dat is eigenlijk ook gewoon heel vaag maar ik ben er blij mee :p. Er was geen vissenvoer meer en de entertainment manager Julio had gezegd dat we gewoon boterhammen van ’t ontbijt moesten jatten. Jatten ja, want dat mag helemaal niet. Maar goed, wij met die mensen en kinders t strand over naar de rotsen. Brood voeren. Komt de strandwacht van Dreams er opeens aan.
- Ja jullie mogen geen brood voeren want dan gaan de vissen dood
Oke… wtf? Wilde vissen die doodgaan als we ze brood voeren? Maar goed, t mocht dus niet. Had t later nog aan de strandwacht van Barceló gevraagd en die zei dat die man gewoon gek was.
Moest ook die dag voor ’t eerst waterpolo-en. Mn nichtjes zitten op waterpolo en t enige wat ik vind is dat het er heel zwaar en vermoeiend uitziet. Had er dus totaal geen zin in. Maar toen ik eenmaal bezig was vond ik t super leuk. Het scheelt ook heel veel dat het gewoon in n bad is waar je kan staan. ’t Is echt super gaaf! Eindelijk een activiteit waar ik vol overgave aan mee kan doen en waar ik op zich ook nog wel goed in ben. Niet dat t heel moeilijk is, maar toch ;p
T regende en was bewolkt maar toch weer een beetje verkleurd. Deze laatste weken in de entertainment geven me dan eindelijk m’n welverdiende en verwachte bronceado!
Na t werk heel heet gedoucht. Had van Jor een voetenpakket van Rituals gekregen en ik vond het wel een mooi moment om die te gebruiken nu ik voor de laatste keer kon douchen. Was echt super lekker. Daarna me met Rituals bodycream ingesmeerd en toen was m’n verwenmomentje voorbij. Moest m’n koffer inpakken. Hoe ik dat over 4 weken ga doen weet ik nog niet, maar ik kreeg t nu niet voor elkaar om alles normaal in te pakken. Ben uiteindelijk weg gegaan met een trolley, rugzak, cameratas, laptop los, emmer met spullen er in en een koffer…. Had een paar handdoeken en een kussen meegesneakt van Dreams dus dat scheelt straks ook weer ruimte (breng ze over 3 weken gewoon netjes terug hoor). Anyways, ik heb echt m’n mamsie nodig op moment van koffers inpakken. Toen ik wegging uit Amerika was mijn redding ook dat m’n ouders toevallig de dag voor mij weggingen, want ik had het toen ook echt niet zelf kunnen doen.
Toen mijn spullen uit de kamer waren was ’t nog steeds rommelig dus dat is allemaal van Selien :P en de kledingkast was leeg dus alle kledingzooi was van mij haha.
Roberto zou rond half 8 bellen maar rond 9 uur had ik nog niks gehoord. Ik zei ’t tegen Niels en die had z’n nummer. Ik naar de concierge want had natuurlijk geen mobiel, zij voor mij naar Roberto bellen. Ja ik meet Britt over een kwartier in Los Mangos. Ik snel naar m’n kamer, Bellboy kwam m’n spullen ophalen, officieel uitgecheckt en toen naar m’n nieuwe crib. Zag meteen dat ’t jongetje dat op de stoep was de zoon van Roberto was. Hij bleek al een uur op me gewacht te hebben… Had z’n vader er niet bijgezegd en die was me blijkbaar voor ’t gemak ook vergeten te bellen. Maar…t kind had geen sleutel van m’n appartement. Die had hij (waarom mag Joost weten) aan Sarah gegeven. Hij kon niet bij ze aankloppen want voor ons appartement zit nog een hek en die was op slot. Dus z’n pops had ‘m op de wacht gezet voor ’t geval de meiden weg zouden gaan en hij m’n sleutel zou meelopen. (Dan vraag ik me toch weer af waarom hij niet gewoon die sleutel zelf gehouden heeft, maar goed). De poort was eindelijk open maar de meiden waren niet thuis. Oke, wat nu? Z’n moeder kwam er bij…. Ja er is maar 1 sleutel en die hebben je vriendinnen die niet thuis zijn. Fijn. Wachten-wachten-wachten. Had honger, moest boodschappen doen en was doodmoe. Ik had natuurlijk geen telefoonnummers meer behalve die van Selina en Yanick en die namen niet op… Inmiddels was het 11 uur en ik ging naar de stad om de meiden te zoeken bij Casa Mayor en La Crema, even ontbijt bij de Oxxo (24-7 winkel) kopen en een taco halen. Toen ‘k terug kwam had iemand eindelijk de beheerder van ’t gebouw gehaald die m’n crib open heeft gemaakt.
Daar was ik dan. Eindelijk “thuis”.
M’n 1e indruk was heel positief. En nog steeds eigenlijk. Van Anne en Sarah heb ik gehoord dat Roberto z’n kinders t hele huisje hebben schoongeschrobt. T was ook veel schoner dan bij Anne, Sarah en Caro (die pal tegenover me wonen) en daar was ik wel heel blij mee. De grote kamer wordt van mijn huisgenoot omdat zij een hogere functie heeft maar dat boeit me niks want: ten eerste is mijn bed veel beter dan dat van haar en ten tweede heb ik muurschilderingen. Jawel. Er heeft een klein meisje voor mij in de kamer geslapen en er zijn allemaal leuke figuurtjes op de muren gemaakt, roze bloemen, Barbie logo, kinderkrassen. Heel vrolijk dus echt perfect voor mij! Heb er zelf in roze letters Princess bij geschreven en Hello Kitty stickers bij geplakt :p.
Ook stonden er overal in ’t huis nog potpourri dingen enzo dus dat is gezellig. Zelfs een sleutelrekje! Heb 2 kleine bedden in m’n kamer die van steen zijn en vast staan en er ligt een matras op dat vrij hard is maar voor 3 weken wel prima is. Heb niet echt kastruimte maar m’n kleding heb ik op 2 planken gesorteerd, de hangdingen heb ik maar in de kast van m’n aanstaande huisgenoot gehangen want er is toch genoeg ruimte en m’n koffer ligt op t andere bed. Vind t echt super leuk. Op een gegeven moment kwam Caroline thuis. Blijkbaar lagen Anne en Sarah al die tijd te slapen maar hadden zij de sleutel.
In ieder geval is het huis echt boven m’n verwachting. Het meest blij ben ik met m’n vrolijke kamer en dat het schoon is. Ik heb een grote ronde eettafel mt 4 stoelen, een leuke zithoek met tafeltje. Vriezer en koelkast, keukentje (weet nog niet of t gas werkt), een soort balkon met waslijnen en een piepkleine badkamer met een douche die niet werkt en een spiegel op de deur! Vrijwel perfect dus! Vind het vooral gaaf dat ik nu ervaar hoe de normale mensen in Mexico wonen. Want ik ken heel veel mensen die gewoon twee-verdieners zijn en in een appartement als dit wonen omdat ze beter niet kunnen betalen. Voor Mexicaanse begrippen is dit dus prima.
Anne, Saar en Caro hebben tijdelijk geen stroom en gebruiken mijn ijskast en in ruil daarvoor mag ik onder hun douche douchen :p.
Was ook blij dat ik wc papier, handdoeken en een kussen had meegenomen want dat was er allemaal niet.
M’n 1e nacht in m’n nieuwe crib raar geslapen maar vond t geweldig. Voor ’t eerst van m’n leven woon ik echt op mezelf. Ik kom echt thuis in MIJN huis. Vooral nu ik nog geen roommate heb vind ik het heerlijk. Heb ook 2 ventilatoren in de woonkamer en 1 in mijn kamer die gewoon boemgoed werken dus die hoef ik niet aan te schaffen :D.


Sábado 16-07

Het aftellen is begonnen. Ik (lees: mama) ga (gaat) m’n vlucht proberen om te zetten naar 16 augustus zodat ik eerder thuis ben en nog kan leren voor m’n tentamens want ik ben natuurlijk 2 weken eerder vrij en als ik dan 1 week vakantie heb gehouden kan ik die andere week beter nuttig besteden.

Wou die ochtend voor het eerst douchen en kwam voor een onaangename verassing te staan. De douche werkt niet. Er komt een heel klein straaltje water uit dat recht langs de muur naar beneden loopt :p. Maar het kon de pret niet drukken. Ik was super vrolijk omdat het m’n eerste ochtend in m’n eigen huis was. Ik at m’n zelfgekochte ontbijt aan m’n eigen eetkamer tafel. Hoe nice!
Ging met Anne, Saar en Caro naar Barceló met de taxi want blijkbaar worden we anders met een pick-up truck opgehaald en moet je achterin de klep zitten. T regende zo hard dat dat echt niet te doen was.
Op t werk gingen we binnen activiteiten doen. Was niet zo boeiend. Ik zou beginnen met stretchen en dat vind ik echt heel leuk alleen….er waren geen deelnemers. Toen heeft Dani toch samen met mij 40 minuten lang lekker gestreched. Onder het mom van: Ik moet het toch leren, haha. Kwamen ook 2 mensen naar me toe of ik met hun baby op de foto wilde. Echt super schattig! Ik ben echt verliefd op alle kleine kindjes hier!
Kreeg ontzettende koppijn na een paar uur. Zal wel van alle spanning komen. Heb een half uur op een stenen trap gezeten omdat ik me zo blaaa voelde en k werd toch niet gemist.
Op een gegeven moment ging ik naar het toilet en was er een man die op het eerste gezicht best normaal leek. Of ik met ‘m op de foto wou. Nou prima. Ik moest m helemaal stevig vasthouden. Had er totaal geen zin in maarja, t was wel een gast en ik wist niet of t voor de grap was of echt. Was zn batterij leeg. Ik naar het toilet, hij een andere batterij halen. Weer op de foto. Nouu dat was me toch raar. Hij heeft in totaal aan 3 verschillende mensen gevraagd foto’s te nemen en hij hield me helemaal eng vast en ik moest hem vasthouden en ik had zo’n koppijn en al dat licht van de flits bezorgde me nog meer hoofdpijn. Vond t echt niet tof en toen hij vroeg of ik ‘m een kus wou geven dacht ik ja dag meneer dus ik zei dat dat echt niet kon. Uiteindelijk kon ik eindelijk weg. Echt een engerd. Achteraf hoorde ik dat hij dat bij alle Nederlandse meisjes heeft geflikt. Griezel!

Na t werk naar de Superche. Eten, een mes en een geurkaars gekocht. Ook donuts om met m’n overburen te vieren dat ik een huis heb :p. En ze hadden Kettle Corn. Heerlijke zoete snoepjes die ik in Amerika altijd at.
D’r zou om 6 uur iemand voor de douche komen maar er is natuurlijk niemand geweest.
’s Avonds met Saar en Anne bij Kabaña gegeten en geinternet. Was echt een super super super schattige puppy! Ahwww. Toen ik thuis kwam lekte het een beetje dus heb een emmer neer gezet. Nice haha. Had met Ryan afgesproken dat ik naar zijn huis zou komen voor een afscheidsdrankje voor Marius (de au pair van Yvonne) die dinsdag naar huis gaat maar eenmaal thuis was ik echt doodmoe van de hoofdpijn dus ben lekker thuis gebleven. Anne kwam ook nog een uurtje ofzo omdat ze geen sleutel had dus kwam goed uit dat ik thuis was. Sarah had bij mij geslapen in t andere bed omdat Caro en Anne de volgende dag moesten werken.
T valt me trouwens op hoe casual ik me hier kleed. In Nederland doe ik altijd make-up op, hakken aan en sieraden om. Hier gewoon Vans, All Stars (in Nederland had ik zulk soort schoeisel niet eens) of slippers en een truitje. Hooguit oorbellen in en als ik zin heb mascara op. Behalve als ik naar La Papaya ga. Ik weet nog niet of het goed is dat ik iets minder tuttig ben of dat ik het heel vervelend vind dat ik mezelf minder opdof.


Domingo 17-07

Beetje uitgeslapen. Koffer verder uitgepakt. Ontbeten. Naar de stad gelopen. Is maar een kwartiertje en met de taxi kost toch iedere keer €1,20. In een soort Xenos geweest waar ze echt van alles hadden. Als ik langer dan 3 weken hier zou moeten wonen had ik daar echt veel pannen en decoratie enzo gekocht. Nu heb ik een paar plastic bordjes en bekers van m’n overbuurtjes gekregen want dat is handiger.
Daarna een telefoon gescoord wat iets langer duurde dan gepland. Hij kostte maar 340 pesos (ong 21 euro) en is nog best leuk. Ook een haarborstel gekocht die 185 pesos kostte (bijna 12 euro). Dat maakt dus echt totaal geen sense. Terwijl ik had afgerekend dacht ik Oke ik ben hard in de maling genomen. Maarja. Hij heeft wel zebra print, dus dat is dan wel weer leuk, maar verder is het gewoon een goedkope plastic rotborstel :p.
Naar Blue geweest om een lekkere Piñada te drinken en met mama te skypen en foto’s te uploaden enzo. Sven kwam ook, die zou gaan quad rijden. Helaas waren er niet genoeg quads dus konden we niet allemaal mee. Yanick was er met d’r nieuwe lover die ze de avond er voor in La Papaya had ontmoet en Sarah en Tessa kwamen ook nog even. Was dus wel gezellig.
Toen ik alleen was achtergebleven (iedereen was naar t strand) kwam Ryan. (hij is/was het vriendje van Valeria, meisje uit de enterainment van Dreams). Besloten om ook naar t strand te gaan. Was wel weer chill!
Daarna had Yanick een leuke plek om te eten dus daar gingen Ryan, Alejandro (die La Papaya jongen van Yanick), Yanick en ik daarheen. Was echt super gaaf. Een prachtig uitzicht over de baai, zwembad, lekker eten en lekkere wijn! Was echt een top avond. Heb fillet mignon gegeten en hij was goed!
Daarna nog even bij Ryan thuis gechillt met Alma, Julio, Marius, Dva, Oliver en natuurlijk Ryan zelf. Ik mag van hem tot hij weggaat (over 2 weken) bij hem thuis WARM douchen en de was doen! Super chill. Dus terwijl iedereen gezellig beneden zat ging ik lekker even snel douchen. Heel fijn!
Daarna naar m’n appartement waar ik eigenlijk wel een meisje had verwacht die op me wachtte omdat ze het appartement niet in kon aangezien ik de sleutel heb. Maar nee. Niemand. En ook geen briefje. En Caro zegt dat ze niks heeft gezien ook. Gelukkig maar dat ik niet ben thuis gebleven er voor! Zoals ik in 1 van mijn eerste blogs al zei: Niets gaat hier als gepland. Achja, vind het wel fijn, nog een nachtje alleen.


Lunes 18-07

Zo weer een dagje voorbij. Als t goed is ben ik over minder dan een maand weer thuis! Time flies when you’re having fun…. And it’s simply true…. Ik vind het hier echt heerlijk. Tranquilo, gezellig, chill…. Perfect voor 3 maanden, of 5 ofzo… maar echt wonen zou ik hier niet graag.
Anyways. Deze week beginnen Sarah, Anne en ik om 11 uur en werken tot 7. Lekker een beetje uitslapen dus.
Vanochtend zat er een beest in m’n fridge. Foto>facebook. Met gevaar voor eigen leven, na 8 foto’s te hebben genomen, hem vermoord. Wat t was? Geen idee. N raar insect ofzo die ‘m graag chillt in koelkasten. Het zogenaamde Koelkast Beestje.
Daarna naar ’t werk. Het regende en ik dacht blaaaa, maar het werd echt heel mooi weer en ben dus lekker verkleurd vandaag. Julio, de entertainment manager, had aan Anne, Lotte en mij gevraagd of we vanavond in een show willen meedoen. Ik moet een Incredible pakje aan, van die Disney film. Ziet er niet uit en je ziet een camel toe. Wtf :p.
Anne moet een “latex” pakje aan voor catwoman. Dat ziet er dan wel weer leuk uit. En Lot moet als wonderwoman en dat is ook leuk. Ze moest eigenlijk als Incredible woman maar dat wou ze niet dus nu zit ik met die camel-toe-pyjama opgescheept, haha.
Verder wateractiviteiten gedaan en gevoetbalt. Ik doe overal maar lekker aan mee, dan krijg ik misschien nog die lang verwachte gebruinde Killerbody!

Mochten om 5 uur weg omdat we om half 9 weer bij de show moeten zijn.
Na t werk installeerde ik me even met Scott Pilgrim (die ik op de een of andere manier maar niet af krijg) en wat chipjes op de bank. Echt perfect. Kussen aan de ene kant, laptop op de stenen zijkant en dan kan ik de laptop met m’n tenen bedienen :P. Heerlijk leven haha.
Ik zou gisteren een huisgenoot krijgen maar die is er nog niet. Gister zou ik ook een nieuwe douchekop krijgen, maar die is er ook nog niet. Ach ja. Ik mag bij Ryan douchen, wassen en koken dus dat ga ik ook zeker doen nu die er nog 2 weken is.
Nu zit ik even met Saar, Anne en Caro in Blue te internetten en te wachten op mijn Lasagna Bolgonaise of hoe je die shizzle ook schrijft.




Foto's staan aqui:
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000528542760&sk=photos



XXX
Britt

  • 19 Juli 2011 - 08:23

    Angelique:

    Fijn dat je het zo leuk vindt om op jezelf te wonen, ben hier ook voor je op zoek............maar kom eerst maar gewoon thuis. Soms best lekker he om even in je uppie te zijn, heb ik soms ook op zondagavond(haha)

    Hopelijk heb je de laatste weken nog mooi weer.

    xxxxmama

  • 19 Juli 2011 - 14:52

    0ma:

    hallo britt.

    dat is wer een heel verhaal met veel belevenissen.
    fijn dat je het kan wennen in je nieuwe villa.
    geniet nog even de tijd is zo voorbij.

    knuffel oma

  • 19 Juli 2011 - 14:56

    Opa.:

    wat een belevenis in mexico.
    zal blij zijn als je weer thuis bent.
    geniet nog maar je tijd is zo voor bij.
    te gek dat je op je zelf woont.

    knuffel opa.xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 Juli 2011 - 12:44

    Oma Tiny:

    hallo britt.

    wat een avonturen allemaal.
    ik zal blij zijn als ik je weer ziet.

    geniet nog maar van alles.
    groetjes oma tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 316253

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: