Bye Bye Dreams Resort, Hello Barceló Hotel! - Reisverslag uit Santa María Huatulco, Mexico van Britt Planken - WaarBenJij.nu Bye Bye Dreams Resort, Hello Barceló Hotel! - Reisverslag uit Santa María Huatulco, Mexico van Britt Planken - WaarBenJij.nu

Bye Bye Dreams Resort, Hello Barceló Hotel!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

13 Juli 2011 | Mexico, Santa María Huatulco

Hola Amigos!

Er is heeeeel veel gebeurd de afgelopen tijd maar ik wil er niet te veel tijd aan besteden.
Om maar met de deur in huis te vallen: Ik ben ontslagen. Maar het positieve nieuws is dat ik m'n stage wel in een ander hotel mag afmaken.

Sit down, relax and get prepared for the story ;p



Martes 05/07

De dag begon al goed... Was expres eerder opgestaan om op tijd te zijn. Moest een schoon uniform halen en die vrouw van de Lavanderia deed er zo debiel lang over dat ik 7 min. te laat op m'n werk kwam. Ik zag Veronica al schijnheilig lachen toen ze me om 5 voor snel aan t ontbijt zag zitten en dacht...dit gaat fout.

Werk ging verder goed. Zelfs fooi gekregen :p
Om half 11 een gesprek gehad met Margarita. Was een groot misverstand over de wedding planning. Heel rot, want als ik niet naar de wedding planner was gegaan om m'n post op te halen was het hele gedoe nooit gebeurd. Maarja. Ik ga het hele issue niet uitleggen, maar het komt er op neer dat ik een "eerste en laatste waarschuwing" kreeg... Toen zei ze ook nog dat de rest misschien ook wel ontslagen zou worden dan... Ja en dan breek ik... Ik probeerde niet te huilen dus mn stem sloeg over en daar werd zij weer boos om... vicieuze cirkel.
Uiteindelijk overstuur naar m'n kamer gegaan en daarna weer gaan werken.

's Avonds heerlijk bij Rigoletta gegeten en naar La Biblioteca geweest. Grisel, de hostess van het World Café, had me meegevraagd. Was een super leuk barretje waar je ook waterpijp kunt roken en bier en alles in grote taps op je tafel krijgt. We hadden een aparte ruimte met black light dus t bier leek groen en er waren allemaal fluorescerende planeten op de muur geschilderd en allemaal Indische wanddoeken. Heel gaaf!



Miércoles 06/07

Was 5 minuten eerder begonnen met werken. Wou alles helemaal perfect doen na de waarschuwing van de dag er voor.
Om 11 uur moest ik naar Margarita d'r kantoor komen. Daar zat Alejandra, die vertelde dat ik ontslagen was. Ook al waren de dingen waar ik een laatste waarschuwing voor had gekregen niet waar, toch werd ik ontslagen omdat ik m'n stem tijdens het gesprek dinsdag niet onder controle gehouden had en dat wordt hier gezien als onrespectvol.
Ben toch nog gaan werken en heb om 5 uur met Margarita gepraat.
Was een heel goed gesprek waaruit bleek dat het inderdaad vooral een misverstand was maar....de general manager was een beetje klaar met de Nederlanders (nooit eerder iets van gemerkt, maar goed) en had dus besloten dat ik niet mocht blijven. Margarita heeft het nog geprobeerd te regelen maar daaruit kwam alleen dat de G.M. vond dat ze er al een uur tijd in had gestoken en dat als ze de beslissing zou terug draaien ze veel verantwoording moest afleggen aan de andere managers en zou ze aanzien verliezen ofzo. Heel kut.

's Avonds duidelijk geen zin in Salsa les dus was naar de film El Dilemma geweest. Geen idee hoe die in t Engels heet. Was niet echt een aanrader. Daar ook nog eens van een trap gevallen omdat hij vol met cola en popcorn lag terwijl er zo'n 50 mensen omheen stonden. Oops !

Daarna nog wat bij La Crema gedronken en dat was 't wel...



Jueves 07/07

Ben die dag vanuit Dreams helemaal down town gelopen. Heb overal foto's van gemaakt voor het geval ik terug naar huis moest. Was super leuk! Had de achteraf straatjes nooit echt gezien. Niet dat ik nu iets ontdekt heb ofzo, maar het was wel nice! Hoeveel hotelletjes er hier wel niet zijn. En er zijn er geloof ik heeeel veel zonder ook maar 1 gast op dit moment...

Begin foto's maken nu echt leuk te vinden en snap m'n camera stukje bij beetje steeds beter. Als ik terug ben wil ik zeker weten een cursus gaan doen!

's Avonds naar La Mandarin geweest en pas laat terug gekomen. Was toch vrij...



Viernes 08/07

Geen idee meer wat ik nou eigelijk heb gedaan die dag. Vooral geskypt en genikst geloof ik...
's Avonds natuurlijk naar La Papaya gegaan en goed uit geweest...



Sábado 09/07

Werd wakker door... EEN AARDBEVING. Jawel! Ik heb voor het eerst van m'n leven een natuurramp meegemaakt. Iets gevaarlijks. Iets waar de mensheid geen effect op kan uitoefenen. Ik werd letterlijk wakker geschud! Altijd had ik me afgevraagd hoe je je op zo'n moment zou voelen en ik kan je vertellen; ik was doodsbang. Na ong 10 seconde schokken (ong 4.9 op de schaal) was het over en ben ik weer gaan slapen...
Maar... ik heb toch mooi een echte aardbeving meegemaakt!
Er was trouwens niet heel veel schade in het hotel. 2 kamers hebben scheuren en that's it..

Rond 11 uur op facebook gegaan om met Danny af te spreken om naar 't strand te gaan. Ze was namelijk vrij en sja....ik natuurlijk ook opeens.
Zijn naar La Entrega beach geweest. Was ik nog nooit geweest. Heel toeristisch dus ook wel een keer leuk. Zijn serieus door ongeveer 8 mensen gevraagd om met ze op de foto te gaan :P
Het was echt perfect. Mooi weer, een lekker visje gegeten. Na ong 4 uurtjes gingen we weer terug naar huis. Ik was kapot.

's Avonds natuurlijk weer uit. Wou vroeg naar huis maar lag pas rond 7 uur in m'n bed en moest er kwart over 10 weer uit. Oei.

Tijdens het uitgaan had Gregorio, de zoon van de eigenaar van La Papaya, gezegd dat ik moest komen. Hij had me die avond al aan 2 andere vrienden proberen te koppelen en ik zat duidelijk niet te wachten op nóg een tevergeefse poging... Maar ik moest echt komen dus oke ik daar heen.
"Ja dat is Angel, de General Manager van Barceló... Je moet even met hem praten". Ik had eigenlijk al geaccepteerd dat ik terug moest naar Nederland en ik vond het ook een beetje een raar idee om met de directeur in een club te gaan chitchatten over mijn stage maar goed...
Ik stelde me voor en hij vroeg waar ik werkte... Dus ik vertellen dat ik was ontslagen. Zegt'ie meteen; waarom kom je niet bij ons werken. Dus ik; nou dan kan toch niet zomaar en blablabla.
Maar hij ging het allemaal wel regelen. Ik geloofde er verder niks van....



Domingo 10/07

Had gelukkig bijna niks gedronken dus een hangover had ik niet, maar moe was ik wel!

Ik had de volgende dag een e-mail van onze area representative Yvonne.... Angel had haar inderdaad gemaild en het zag er naar uit dat ik inderdaad bij Barcelo kon werken. Wie had dat gedacht? Na een jaar Amerika van valse beloftes beloofd een General Manager je in een club z'n best voor je te doen en dan maakt hij het ook nog eens binnen een dag waar!

WATERFALLS
Zo gaaf.
We hadden met ong 10 man een excursie geboekt. We zouden de watervallen gaan bezoeken. Na een ontzettende hobbelige tocht van zo'n 2 uur waar ik ontzettend wagenziek van werd, kwamen we dan eindelijk aan. En daar, midden in het bos, was gewoon het eerste openbare, schone toilet dat ik ben tegengekomen. Hulde! Ik ben er trouwens pas verleden week achter gekomen dat je hier, behalve in de resorts, je toiletpapier niet mag doorspoelen... Oops...
Anyways.
We kwamen aan bij de waterval en ik begon gelijk fanatiek foto's te maken. Je kon met een trappetje in een boom klimmen en dan met een touw met een soort stuur er aan slingeren over het water langs de waterval. Super cool! Ook zijn we in de grot onder de waterval geweest (ik stootte natuurlijk weer m'n kop) en hebben we allemaal mooie foto's gemaakt.
Het was echt perfect!
Was niet eens een hele indrukwekkende waterval, maar het was gewoon zo leuk en mooi enzo. Een echte aanrader!
Daarna kregen we een lunch...rijst met bonen en vleeszooi en koffie gemaakt van bonen van de aangrenzende koffieplantage die we niet hebben gezien :p.
Vervolgens kon je voor 30 pesos een vlindertuin in en daar hielpen we dan de lokale bevolking dit dat bla bla mee. Hebben we natuurlijk gedaan. In die vlindertuin heb ik geloof ik 12 vlinders gezien maar het was wel grappig. Je kon ook een vlinder vrijlaten voor 3 euro en dan mocht je een wens doen, maar daar trapte niemand in :P.
Ik blaas wel een paardenbloem kapot ;)

En toen en toen en toen... gingen we naar huis. Lange tocht en voelde me sinds het middag eten echt niet lekker.
Thuis in bed gebleven omdat ik zo'n buikpijn had en misselijk was.



Lunes 11/07


Ik kreeg goed nieuws. Het was geregeld. Om 11 uur kreeg ik een mail dat ik om 12 uur bij Barceló moest zijn. Ik kreeg m'n werkoutfit en te horen dat ik voor de komende weken in de entertainment zou werken. En dat was 't. Zo makkelijk. Leek wel op wolken te lopen. Ik moet niet terug naar Nederland! Ik mag m'n stage afmaken. Woohoooo. Zo'n 2e kans krijg je maar 1 keer en ik ga er echt alles aan doen om het perfect te maken!

Verder gisteren in bed gebleven omdat ik buikpijn had en misselijk was..

's Avonds heel even mee geweest naar de stad maar niks gegeten. Patrick z'n familie is er dus daar gingen we mee uit eten.



Hoy 12/07

Wekker op tijd gezet. Geen hap door m'n kee; gekregen. En toen op naar Barceló. Kreeg m'n pakje; een tennisrokje met een naveltruitje. Mogen onze eigen bikini aan.
Eerst kregen we te horen wat de indeling voor die dag zou zijn. Ik ging eerst stretchen (spierpijn van het touwhangen van de watervallen maakte het er niet bueno op). Daarna aqua-aerobics. Super leuk! Nog wat andere dingetjes en uiteindelijk watervolleybal. Omdat je heel de tijd bezig bent gaat de tijd echt heel snel. Mogen continu drinken halen bij de bar en krijgen 3 kwartier lunch pauze!
Nu slaap ik nog in dreams. Echt super lief dat dat mag. Maar als het goed is krijg ik morgen een appartement. De appartementen van de andere zijn niet echt veel soeps dus ik verwacht er echt 0 van, maar gelukkig mag ik tot donderdag in Dreams blijven. Airco, mini-bar, housekeeping...gonna miss it! Daar staat tegenover dat ik wel de ervaring van het local life in Mexico mee krijg. De mensen wonen echt in zulke huisjes... Heel arm...
Ook heb ik dan wssl een keukentje met hopenlijk een kookplaat die werkt zodat ik salades enzo kan maken....
Maar misschien kom ik wel met 'n enge Mexicaan te wonen. Oooooh....
Ik vind het echt spannend...
Maar... het is maar voor 3,5 week
Jawel.
We kregen vandaag te horen dat 7 augustus onze laatste werkdag zal zijn!
Dan hebben we precies 10 weken gewerkt, wat het minimale aantal stage weken is. En dan mogen we gaan reizen, wat dus echt super cool zou zijn!
Maar hoe dat precies gaat daar kom ik nog wel achter.
Ik laat alles gewoon op z'n beloop gaan denk ik.

Verder heb ik na werk gewoon lekker op mn kamer gechillt want ik ben doodmoe na n dag entertainment en m'n buik doet nog steeds zeer.

Ben net voor t eerst van m'n leven alleen uit eten geweest en ik voel me helemaal de bom. Dat heb ik altijd al willen doen :P. Net als alleen op vakantie en alleen naar de film, die staan nog op mn lijstje haha.
Maarja, het is een begin.


Straks nog even lekker douchen (binnenkort wssl alleen koud water) en dan slapen!



Heb nu even geen lijstje met dingen die ik verder nog wou zeggen :p.


Ben vast ook nog heel veel vergeten te zeggen maarja, dat zal wel haha.




Hasta la pasta!


Foto's staan aqui:
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000528542760&sk=photos


xxx
Britt die nu dus in Barceló werkt en ontzettend veel mazzel heeft gehad!

  • 13 Juli 2011 - 05:14

    Angelique:

    Maak van die laatste 3,5 week nog maar even feestje!!!!Ben benieuwd naar je nieuwe appartement.

    xxxxmama

  • 13 Juli 2011 - 11:44

    0ma:

    gelukkig heb ik maar een kleindochter
    wat een belevenis weer allemaal.

    dikke knuffel oma

  • 13 Juli 2011 - 11:47

    Opa.:

    britt zet hem op hoor.

    laat ze daar zien wat een kanjer je bent.
    zet je beste beentje voor.

    knuffel opa

  • 14 Juli 2011 - 11:31

    Etienne:

    Lucky shit!

    Wat een gedoe, maar glukkig heeft elk nadeel zn voordeel, toch?

    Als je mag reizen zou super tof zijn!

    Hopelijk gaat de resterende tijd probleemloos en beleef je nog vele en mooie avonturen.

    Spannend hoor...alleen eten! Dat je al die andere spannende dingen ook nog alleen gaat doen...hahahahaha. Brrr

    We gaan 14/7 vannacht op vakantie! En het is k weer in France. Dus zijn we niet amused, maar mag het de pret niet drukken. We zien wel!

    Vandaag is een speciale dag!

    Groetjes en X van ons allemaal

  • 15 Juli 2011 - 08:54

    Trix:

    hallo britt.

    wat een belevenis allemaal.
    je oma is super trots op je.

    groetjes ook van remco.

    groetjes trix lupker

  • 15 Juli 2011 - 08:58

    Els:

    britt het lukt jou wel om te wennen in je nieuwe home.
    het regent hier pijpenstelen stuur een beetje zon
    nog een leuke tijd. els

  • 15 Juli 2011 - 10:45

    Marinke:

    Echt super dat je nog een stageplek in het andere resort/ hotel hebt gekregen! Ga er nog van genieten, die laatste weken werken, uitgaan en misschien nog reizen door Mexico!!

    Dikke kus

  • 21 Juli 2011 - 13:24

    Zarina:

    Ik ben blij voor je dat je toch nog een leuke stage hebt gevonden! Misschien is die zelfs wel leuker dan bij Dreams, je weet maar nooit! Geniet ervan! De tijd vliegt voorbij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 316263

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: