¡Estoy disfrutando el tiempo en Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu ¡Estoy disfrutando el tiempo en Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu

¡Estoy disfrutando el tiempo en Valencia!

Blijf op de hoogte en volg Britt

05 Augustus 2012 | Spanje, Valencia

Hola amigos,

¿Qué tal? Oooh wat gaat de tijd snel. Ik (oke credits gaan naar m’n mama) heb m’n terugvlucht geboekt en maandag 27 augustus vlieg ik terug naar Nederland Thuiskomland. Dat betekend dat ik nog maar 3 weken heb hier in Valencia… Pfff wat jammer. Tuurlijk is het leuk om weer even thuis te zijn (met de nadruk op even, Barcelona staat gelukkig een maand later al op de planning) maar met het oog op alle examens enzo zit ik nu al in de stress, dus geniet ik hier nog even verder.


Sábado 21-07

’s Avonds gingen Peter, Florence, Luis en ik naar club Mya. Dat is onder L’Umbracle met house muziek enzo. Ik vond het super leuk maar was geloof ik de enige :P (jongens moeten per se ‘scoren’ he…). Florence sliep thuis voor de verandering en ging al wat eerder weg. Luis was met de auto en bracht Peter en mij thuis. Was zo grappig, ik had super honger en had echt geen trek in een tosti (ik kan na de overdosis tosti in m’n eerste maand echt niet meer met zin zo’n ding naar binnen werken). Staan we voor het stoplicht, stopt er een soort busje naast ons. “He willen jullie pizza?” Ehmm….SIIII!!! En toen kregen we via het raampje een pizza doos naar binnen geduwd met voor allebei een stuk pizza. Suuuper lekker haha.
Ging geloof ik uiteindelijk pas 8 uur slapen omdat we nog hebben nagekletst…


Domingo 22-07

Ik vind het super gezellig als Florence komt logeren maar feit is wel dat ik niet uitslaap als zij naast me ligt. Aangezien ik zondag sola sliep werd ik om 17:30 wakker… Ja, misschien iets te veel van het goede maar ik was content :p. Lekker spagetti gemaakt en een beetje geinternet.


Lunes 23-07

Was op tijd klaar met werken (Cristina zat in Engeland om te helpen bij Melia White House voor de Olympics) dus ging lekker naar het strand.
Daarna thuis Desperate Housewives gekeken. Ik heb altijd lopen blèren dat ik 4 kinderen wil maar na het zien van Lynette in DH denk ik dat ik misschien iets te overenthousiast was… zoals altijd.


Martes 24-07

Werd wakker en dacht dat ik schoten hoorde… Ik droom hier altijd suuuper raar :p
Voelde me de hele dag echt blaaaa ziek maar toch met een aspirientje in m’n mik naar het strand gegaan. Gehaktballetjes bij de slager gekocht (7 voor 87 cent, wat een topdeal!)

Miércoles 25-07

Kon bijna m’n bed niet uitkomen. Had geloof k koorts maar ging toch werken. Na het ontbijt nog wat dingen voor Cristina gedaan en toen naar huis gegaan waar ik de rest van de dag op de bank met een trui en dikke deken (het was 35 graden) heb liggen slapen.


Jueves 26-07

Rond 12 uur naar werk gegaan omdat ik toch de dingen voor Cristina die ik elke dag doe wou doen. Daarna weer naar huis en in de zelfde positie als de dag ervoor m’n dag besteed.


Viernes 27-07

Weer wat later naar werk gegaan en dingen voor C. gedaan. Het was Florence d’r laatste weekend dus echt kut timing dat ik ziek was. Had pillen en poeder gekocht tegen griep en koorts en ik weet niet wat voor poeder het was maar het leek wel alsof het drugs was. Kan er niet zoveel van herinneren maar Florence heeft zich rot gelachen op werk.
Thuis geslapen tot dat Florence ’s avonds voor de deur stond. Gelukkig hoefde ze niet per se uit en hebben we de hele avond Desperate Housewives op de bank gekeken.


Sábado 28-07

We besloten dat we naar het strand moesten, en vroeg ook. Als echte toeristen gingen we gewoon die-hard tussen 12 en 3 de zon in. Altijd als we besluiten om 2 uur ergens te zijn, komen we rond 4 uur aankakken dus we hadden onze goal gezet op 12 uur en jawel, om 2 uur lagen we op het strand. Was super lekker en onze billen waren verbrand.
’s Avonds wilde Florence en ik een keer naar Akuarela. Half open lucht half indoor discotheek. Peter ging mee maar was er al binnen 20 minuten klaar mee. Flo en ik daarentegen hadden echt de grootste lol en hebben de hele avond gelachen en gedanst. Was een perfecte laatste zaterdagavond.


Domingo 29-07

Het plan was om weer naar het strand te gaan. Het werd Desperate Housewives op de bank met vissticks. En dat was ook echt de hele zondag…


Lunes 30-07

Cristina was weer terug. Had kadootjes voor d’r gekocht (Moleskine notebookjes, of course) en een kaart en ze was er helemaal blij mee dus dat was mooi. Na werk naar het strand en werd om 8 uur ’s avonds wakker (de zon schijnt dan nog) dus ging k maar naar huis. Dove douchecrème en peentjes en radijsjes gekocht, was helemaal happy :p


Martes 31-07

C. stelde voor dat ik elke dag even bij de receptie ga werken en de telefoon op neem. Ik snap niet zo goed waarom maar al zou C vragen of ik d’r voeten wil kussen dan doe ik dat. Was wel gezellig en maar voor een half uurtje.
Na werk even geslapen totdat Luuk van stageinspanje.nl aanbelde (promotiefilmpje is online xD) Tijdje gekletst en hij heeft ook niks van Carolina (onze huisbaas) gehoord maar het is wel irritant dat we niet weten hoeveel we straks voor gas water en licht moeten betalen dus hij zou het vragen. Want als we dat allemaal in 1 x moeten betalen valt dat toch wel vies tegen denk ik…
Luuk vroeg aan onze buurman of ik z’n wifi mocht gebruiken en dat mocht dus super chill! Heb nu internet. Op de wc en in de gang… Als ik in de gang ga zitten heb ik geen internet meer maaaar ik heb al 2 keer internet in de woonkamer gehad :P Me so happy!

Ik loop hier echt suuuper veel meer dan in NL. Sowieso kwartier heen en kwartier terug naar werk en dan hebben we natuurlijk nog die 8 trappen naar m’n crib. En ein-de-lijk heb ik het idee dat ik wat meer beenspieren en zelfs enige vorm van spier in m’n kont krijg! Woohooo.

’s Avonds was zo dom… Florence en ik hadden afgesproken tapas te eten in de stad. Dus ik had gezegd “get out of the metro when you’re at Beniferri”. Florence begreep “get out of the metro-station”. Zij heeft een uur buiten gewacht en ik een uur binnen. Allebei super annoyed natuurlijk. Gelukkig konden we wel op fb praten aangezien ik nu dus wifi heb en toen bleek het een misverstand te zijn… jammer… Ik had Chinees gehaald en suuuuper lekker gegeten!


Miércoles 01-08

Ik vroeg aan Cristina of ze een organigram had van Meliá Valencia waarna ze besloot dat ik die mag gaan maken :p Met foto’s. Moet nu dus van iedereen een foto scoren en die in een speciaal bestand zetten. Dat is project 1. Verder moet ik 3 documenten naar het Spaans vertalen vanuit het Engels. Project 2. Ook de gast-tevredenheid en onze score ten opzichte van de andere hotels en de tevredenheid over de verschillende afdelingen van de afgelopen 7 maanden gaan vergelijken en in grafieken zetten. Project 3. En tot slot heb ik natuurlijk ook nog m’n research van school. Project 4.
Al die projecten zouden niet zo’n drama zijn als C niet elke 5 minuten van gedachte veranderde wat ik op dat moment moet gaan doen… Zo krijg ik nooit iets af :p.

’ s Avonds kwam Florence. Ze weet dat ik notitieboekjes verzamel en had een boekje gekocht en er allemaal leuke herinneringen in geschreven dus was perfect!
Daarna gingen we naar de kermis. Was zooo leuk!! We zijn in alle attracties geweest. Er was ook zo’n schommelschip maar dan dat je kon staan op de 2 achterste punten in een soort kooi. Super gevaarlijk maar super leuk! Misselijk gegeten aan een wafel, tevergeefs geprobeerd knuffels te winnen met de grijpautomaten en met het schieten een miniatuurflesje drank gewonnen. Ze bleef logeren en het was een perfecte avond ☺


Jueves 02-08

Werk was niet heel speciaal ofzo, is elke dag gewoon leuk en druk.
Na werk ging ik naar het Nuevo Centro want ik had nog geen notitieboekje voor Florence gekocht. Heb een mooie van Paperblanks gekocht. Ook een super leuk geel jasje in de sale gescoord ☺
’s Avonds was ik uitgenodigd bij Florence thuis. Ze woont in een hostfamily bij een collega van ons en haar 2 zoons zijn deze zomer ook thuis dus was erg gezellig en ik heb zoooooo lekker gegeten. Echt het lekkerst tot nu toe in Valencia. Was super gezellig en heb lekker in het Spaans zitten ratelen. Maakt niet uit in welke taal het is, lullen doe ik toch wel :p


Viernes 03-08

Florence d’r laatste dag. Ik had hoofdpijn enzo dus Cristina zei dat ik al om half 4 weg mocht omdat ik vaak tot half 6 werk terwijl ik officieel tot 4 werk. Was erg aardig van d’r. Had wat dingetjes in het boekje voor Florence geschreven en ook een zakje hagelslag gegeven (vindt ze heerlijk) en ze vond het erg leuk!
Gingen nog wat drinken op een terrasje toen we besloten dat we gingen shoppen. Het is namelijk de laatste sale ronde hier en sale is hier BIG! En ook alle nieuwe collecties hangen er dus we gingen naar Colon. Ik heb perfeeecte zwarte lakpumps met een zilveren hak gekocht en een rokje en een zwarte dunne ‘ochtendjas’ en Florence had ook een rokje en een broek.
Had bij Campers hele goede werkschoenen gezien toen m’n ouders er waren en die waren nu in de sale en ik dacht voor 70 euro maar toen ik even later op het bonnetje keek zag ik dat ze 115 waren dus wist niet hoe snel ik ze moest terug brengen :P. Voor mooie schoenen geen probleem maar voor werk ging me dat iets te ver.
Had ook maskertjes gekocht en besloot dat ik een perfecte me-time-night zou houden.
Dus ik had eerst nog wat van die heerlijke gefrituurde garnalen gekocht bij de Chinees. Lekker met wat rijst gegeten. Desperate Housewives gekeken… Miky uit Mexico gesproken. Toen was het opeens kwart voor 12. Shit, m’n me-time-night….
Dus ik ging snel douchen, haarmaskertje, gezichtsmaskertje. Onder het genot van Desperate Housewives m’n nagels gelakt. Stukje pure chocolade op. Het was perfect maar om 2 uur ’s nachts kon ik echt niet meer en ging ik zeer tevreden naar bed.


Sábado 04-08

Oeeeh werd om 1 uur wakker. Was echt lekker uitgerust. Ging een beetje schoonmaken enzo en om 4 uur naar het centrum want ik zou Florence naar de trein brengen. Was super raar. 2 maanden lang bijna elke dag samen geweest. Ze zit nu in Salou voor 2 weken met d’r Franse amigos en daarna vliegt ze naar huis. Vond het echt kut maarja, zelf ga ik over 3 weken al weg en iemand moet de eerste zijn…
Daarna ging ik nog even shoppen. Nieuw shirt, clutch, oudroze pumps, slaapdingetje en een topje gekocht. Ook Horchata gedronken (typisch Valenciaans drankje weet je nog…) en daarna naar huis. Boodschapjes gedaan en m’n avond op de bank gespendeerd. Was top.
1 be
Heb inmiddels m’n verjaardagsoutfit gescoord. Ik doe een zwart rokje aan met daarop het nieuwe shirtje. Daar zit een soort metaal detail in en dat komt terug in m’n pumps en clutch. Ja ja, over 2 weken ben ik jarig! 21 !!! En ik ben nu al excited en lag er echt wakker van dat ik nog geen outfit had, maar nu ben ik er klaar voor!


Hoy, 05-08

Uitgeslapen tot 12. Beschuitjes gegeten. Desperate Housewives gekeken.
Straks even het thuisfront bellen en wellicht nog enige vorm van productiviteit vertonen.


LIJSTJE-VAN-DINGEN-DIE-IK-NOG-WOU-ZEGGEN:

1. Ik weet niet of het een fase is ofzo, maar ik heb amper trek in snoep. Altijd ben ik een monster dat niet meer te stoppen is en nu laat ik dingen gewoon liggen. OMG zou dit te maken hebben met het feit dat ik bijna 21 ben ^^
2. Ik slaap sinds een week niet meer onder mijn deken en alleen onder een laken. Zelfs voor mij is het nu eindelijk warm genoeg!
3. Ik heb de vloer denk ik al meer dan een maand niet schoongemaakt terwijl de rest van het huis super schoon is :p
4. Ik heb ook een nieuwe portemonnee gekocht. M’n laatste normale portemonnee was in Mexico gestolen en sindsdien liep ik met van die oma dingen rond maar nu heb ik eindelijk een nieuwe, normale, portemonnee.
5. Ik was 3 kilo aangekomen hier in Valencia! Maar toen ik ziek was was ik in 3 dagen tijd 3 kilo afgevallen. Inmiddels is er daarvan weer 1 kilo bijgekomen (was ook niet echt gezond denk ik) maar het is fijn om te weten dat ik weer op oud gewicht terug naar Holanda ga.
6. Oops. Ik had gerend en wou tegen m’n manager Felipe zeggen dat ik zweette maar ik wist niet wat dat was in het Spaans dus ik zei maar: Estoy mojada. Wat betekend dat je nat bent en refereert naar iets anders dan zweet…. Foutje.
7. Peter is in Barcelona vandaar dat ik gewoon lekker een heel weekend op de bank doorbreng.
8. Florence en ik hadden een missie. Mijn post uit de brievenbus krijgen. Dat is niet zo simpel zonder sleutel maar Florence had een haarspeld en kijkt te veel films. Het lukte niet. MAAAR er zitten gaatjes onderaan de brievenbus dus zo hebben we een aantal post-dingen omhoog weten te wippen (met die haarspeld) en die kon ik er daarna aan de bovenkant er uit peuteren. MISSION ACCOMPLISHED. Er was 1 kaart voor mij die iets te laat is aangekomen :P Van m’n mama dat ze zin heeft in de vakantie in Valencia (die was meer dan een maand geleden :P) Super grappig! Er liggen nog meer brieven dus ik ga straks een tak zoeken ofzo om m’n post te redden.

Nou dat was het wel weer! Thanks voor het lezen en ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat ☺


xLiefs,
Britt


Mijn adres:::::

Av de San José Artesano 15
Puerta 17
46025 Valencia
España








  • 05 Augustus 2012 - 15:51

    Aisha:

    Hoi Britt,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Jammer dat het zo snel gaat.
    Maar Barcelona wacht op je.

    Dikke knuffel,
    Aisha xx


  • 05 Augustus 2012 - 16:55

    Angelique:

    Hoi Britt,

    Heerlijk al dat geshop, maar alles moet in een koffer ,max23 kg!!! Succes,succes,succes.
    Nog 16 nachtjes slapen en dan ben je..........................,dan schijn je volwassen te zijn. Ben benieuwd(haha)
    Dikke regendruppels belemmeren het uitzicht,dus ga maar even met mijn ogen dicht liggen.

    xxxxxxmama

  • 05 Augustus 2012 - 18:28

    Koos Egberts:

    Lieve Britt leuk dat jij het naar jou zin heb.
    in het land van Sinterklaas
    zet nu maar jou laars,
    dan zit jij al goed
    en is het paard gevoed
    maar hou je wel aan de wet
    anders slaap jij in een ander bed.
    Dus geniet maar van de zon
    deze jongen was het die begon!

    Geniet nu maar van de zee, oleeé
    het lekkere eten , en daarna lekker zweten
    oohh die paéla vol met vis mmmmmm
    dat heerlijk land is geen gemis.
    jij zit daar goed en lekker warm
    wij spoelen weg, langs onze mooie weg.
    net weer zo'n bui, ik pak mijn trui.
    Nu ga ik er weer vandoor
    en zing voor jou in koor
    dag lieve Britt dag lieve Britt
    kijk uit voor je tanden
    want jij heb zo een gebit.

    Doei doei. kusssssssssssssss


  • 06 Augustus 2012 - 08:35

    Lizzy:

    Geniet nog maar van je 3 weken meisje. Hoe ga je trouwens al je spullen weer naar NL krijgen. Alleen voor schoenen heb je al een koffer nodig. Vier je je verjaardag ook nog in Vld.?
    kus
    Lizzy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 316281

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: