Mis padres en Valencia, Campiones del Cup de Europ - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu Mis padres en Valencia, Campiones del Cup de Europ - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu

Mis padres en Valencia, Campiones del Cup de Europ

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

21 Juli 2012 | Spanje, Valencia


¡Hola!

Time flies. Sinds mijn laatste blog heb ik echt alleen maar leuke dingen gedaan. Papa en mama zijn in Valencia op vakantie geweest, Spanje won het EK, ik werk op een andere afdeling en ik heb natuurlijk leuke feestjes en shopsessies gehad! Life is so good :) !
Rory zei quality goes over quantity. Mijn papa zei dat ik het kort mocht houden. Maar mijn motto is; waarom zou je iets met 10 woorden zeggen, als het ook met 50 woorden kan… I’m sorry, but this is gonna be a hell of a long story…


Jueves 21-06- 12

Mijn amigo Matthijs was jarig dus na het werk even een korte birthday skypesessie gehouden. Daarna ook Destiny even gesproken en ouders gebeld. Sociale activiteiten voor die dag: Check!

Het vriendinnetje van Cisco was bij ons thuis om hem op te zoeken en aan het begin van m’n stage waren Cis en ik in onze fav Chinese winkel toen ik matching Spongebob ondergoed zag wat ik echt super hilarisch vond dus dat heb ik voor ze gekocht en nog een roze nagellak die thuis te roze bleek om op m’n werk te mogen dragen…
Thuis Crazy Stupid Love gekeken, was wel leuk en super grappig want vriendinnetje Puck had op fb een foto met dr boy en de titel was Crazy Stupid Love en ’s middags keek ik dus die film, hoe toevallig (overbodige informatie: Check).

’S Avonds laat naar bed gegaan want mijn grootste angst werd werkelijkheid: ER ZAT EEN KAKKERLAK IN MIJN KAMER. Oke. Het ging zo. Ik lig altijd op mijn eigen helft in m’n dagboek te schrijven maar ik had al een voorgevoel dat als ik nu met m’n gezicht de andere kant op zou gaan liggen ik iets zou opmerken. Dus ik lig te schrijven en vanuit mijn ooghoek zie ik iets bewegen. Ik kijk. Ik schreeuw. Ik paniek. En ik durfde niks te doen want ik was alleen thuis en no way dat ik zo’n beest ga proberen te vangen. HET kroop over mijn camera tas, m’n handdoek en richting mijn commode. Doodsangsten uitgestaan en Cisco half jankend opgebeld die gelukkig met Ilse naar huis kwam. Voelde me best lullig want het was hun eerste avond samen en ik zat te gillen dat ik niet ging slapen voordat HET uit mijn kamer was. Maar Cisco is een held en een half uur later kon ik veilig slapen. Al sliep ik natuurlijk alles behalve goed.


Viernes 22/06/12

Mijn 1 month en een dag anniversary in Valencia. Yeah!
Ik had veel wakker gelegen door die #%^@ kakkerlak en ’s ochtends dacht ik chill, nieuwe dag, geen kakkerlakken. Maar ook dat was te mooi om waar te zijn. Ik kwam in de keuken en stond oog in oog met de wraakzuchtige broeder van de kakkerlak die de dag ervoor uit mijn kamer was verbannen.

Op werk werd het er niet beter op. Een vrouw haar tas werd tijdens het ontbijt gestolen toen ze even naar het buffet liep, iemand had een sigaret in een houten bloempot gegooid die in de fik vloog en alle shaving dishes waren uit dus het warme buffet was koud.

Na werk ging ik maar slapen en meete ik Florence een ietsiepietsie te laat. We gingen naar Manicomio: Circo de los Horrores. Ben me een paar keer dood geschrokken omdat er weer een idioot met een kettingzaag ofzo naast me stond. De acteurs waren echt heel goed. Ook al waren de acts niet super spectaculair, de ambiance en alles was wel heel gaaf en het verhaal was ook leuk voor zo ver ik dat kon volgen.
Daarna zijn we uit eten geweest bij een Italiaans restaurant. Ik weet niet wat het is maar de zalm in Valencia is echt nergens echt lekker. Die in de supermarkt is simpelweg goor. Maar de rest van m’n zalm salade was wel lekker en om kwart over 11 was ik eindelijk klaar. We hadden nog foto’s gemaakt bij La Ciudad de las Artes y las Ciencias (mijn favo plek in de stad) en kregen vrijkaartjes voor L’Umbracle, mijn favo club. Ik helemaal happy, Peter opgebeld en met z’n drieen zouden we daar uitgaan maar omdat het nog vroeg was was de controle heel streng en kwam je onder de 21 niet binnen. Misschien met een sexy jurkje en hoge hakken wel, maar zo waren wij niet equipped dus domage. Daarna met Florence en Peter naar de stad maar waren zo moe dat we na 1 drankje naar huis gingen. 2 uur ging m’n lichtje uit.


Sábado 23 06 12
¡SAN JUAN!

Geslapen tot 11 uur en met Florence nieuwe Moleskines (notitieboekjes) gekocht. Naast dat ik een zwak heb voor kopen, heb ik een obsessie voor notitieboekjes. Ik kan echt uren op het internet kijken naar Paperblanks, Peter Pauper Press en Moleskines. Maar ook in Mexico, Parijs en zelfs Vlaardingen kan ik een mooi boekje niet laten liggen. Vandaar ook dat ik een dagboek bij houd want sja, er moet toch iets in die boekjes komen. Mijn nieuwste aanwinsten: 2 roze mini cahiers waarin ik alles opschrijf wat ik niet moet vergeten en lijstjes maak (ook zo’n debiele gewoonte van me). Super handig! Florence moest van mij ook een Moleskine kopen omdat ze helemaal niks had om d’r Spaanse woorden enzo in op te schrijven en er was er 1 van Le Petit Prince en dat is perfect aangezien ze uit Frankrijk komt. En sja, toen ik er achter kwam dat er sterretjes aan de binnenkant waren gedrukt besloot ik dat ook ik Le Petit Prince Limited Edition nodig had en heb hem in het klein gekocht. <3

Ik ben op het moment ook bezig met clases te kiezen voor Barcelona en heb besloten dat ik Frans 1 en 2 ga volgen. Na 7 jaar Franse les ga ik back to basic. Het is niet dat ik Frans niet leuk vind, sterker nog, ik vind het de mooiste taal, maar op de middelbare hoefde je geen grammatica te kennen om Frans met een voldoende af te sluiten waardoor ik nu dus niet verder kom dan de Passé Composé (en deze pas sinds 2 weken kan toepasen). Maar met Florence oefen ik al een beetje Frans en ik ben helemaal excited.

Enfin, ’s middags naar het strand en lekker gedommeld en Millennium 3 gelezen.
’ s Avonds boodschappen gedaan en me omgekleed voor San Juan. San Juan was 1 van de discipelen van Gésoes (in NL dus Johannes de Doper) en om de een of andere reden heeft de broeder een eigen feestdag. Florence sliep bij mij en we hadden 2 shotjes 43 op en 1 glas sangria dus ik was al tipsy nog voordat we weggingen. Hadden een lied gemaakt voor supermarkt Consum (Goes in hereeee goes out thereeeee, CONSUM, yeaaaaaah) en hadden echt lol in de tram.
San Juan was op het strand en ook al vind ik botellons normaal niet zo tof, dit was wel gaaf. Duizenden mensen (volgens Pieter minimaal 10.000) op het strand gezellig aan het drinken. Wij gingen bij Taronja (talenschool waar Cis werkt) zitten want die hadden muziek en het was allemaal hartstikke leuk alleen ik viel op een gegeven moment in slaap. Botellons zijn mijn ding niet. Voelde me ook niet heel lekker want had niet echt tijd gehad om goed te eten en ook al had ik niet echt gedronken op het strand, toch voelde ik me ellendig.
NU KOMT ER EEN VIES STUKJE DAT MIJN OUDERS EN OPA EN OMA NIET WILLEN WETEN EN MENSEN MET EEN ZWAKKE MAAG NIET WILLEN LEZEN. (ga verder bij de ****)
Tobias zorgde dat we een lift naar mijn huis kregen van een vriend van hem dus dat was heel chill. In de auto viel ik een beetje in slaap, werd wakker, draaide het raampje open en terwijl we de rotonde rondgingen kotste ik de zijkant van Eduardo z’n auto onder. De beste jongen bracht ons thuis en als dank….. Nouja ik zal het niet herhalen maar ik voelde me echt zo’n idioot.
We waren de auto nog niet uit of Florence moest ook overgeven terwijl ook zij naar mijn weten niet echt had gedronken op het strand. Ik wou naar bed maar als ik eenmaal thuis ben is de missie nog niet voorbij. Neen. Dan moet ik nog 8 trappen beklimmen om mijn kotje in te kunnen. Dus ik was op trap 1,5 toen ik me af vroeg waar Florence was gebleven. Na enige inspectie bleek de Parisienne de trap gemist te hebben en er naast op de grond te liggen. Haar overeind krijgen was 1 ding, maar het kind 8 trappen op duwen was een grotere moeite dan het alleen al lijkt. Toen we eindelijk boven waren ging ik tosti’s maken. En onder het genot van het klateren van Florence d’r kots in de wc at ik mijn én de helft van haar tosti op tot ik besloot dat ik moe was.
****************** ***************** ************* ************ *********** **************

Domingo 24 06 12

Ik vond het lullig om naar bed te gaan dus besloot op de bank te wachten. Om half 10 ’s ochtends werd ik verkreukeld wakker. 1 blik in mijn kamer liet mij weten dat Florence ook afslag bank had gemist en direct naar bed was gegaan. “Ik kon je niet vinden”. Voor de duidelijkheid, de bank staat half voor mijn kamerdeur. Niet te missen. Maar bleek dus dat ze naar bed was gekropen en me echt niet had gezien. Nog 2 uurtjes geslapen maar om 12 uur gaan de kerkklokken naast mijn casa echt extreem hard en extreem a-ritmisch luiden dus toen was ons beauty slaapje over. De hele dag One Tree Hill gekeken. Om 4 uur toch nog naar het strand met Peter, Florence en Peter z’n huisgenoten. Lekker gelezen en geslapen tot half 8 terwijl Florence met een spierwit hoofd voor zich uit zat te staren. Die voelde zich duidelijk niet optifit.


Lunes 25 06 12

Er waren best veel Nederlanders in het restaurant en ik smurf mijzelf zo grappig als ik iemand Nederlands hoor praten en dan opeens eet smakelijk ofzo zeg. Die verbaasde gezichten zijn echt priceless!
Michael van het ontbijt is opeens ontslagen omdat Enrique Chef Kok vond dat’ie niet goed functioneerde. Terwijl het ontbijt altijd chill loopt met hem.

Na het werk met Florence a la playa geweest. Ik was al een week lang uber-excited omdat ik had gezien dat ze bij Pans Company mozarellasticks hadden. Dus ik vol vertrouwen een portie besteld. NOOIT maar dan ook nooit meer. Gadsiedekkie! Kaas niet gesmolten en nou ze waren gewoon mierda!
Raakte in de zee met 2 jongens aan de praat die wilde dat we ’s avonds mee uitgingen. Florence wilde wel alleen ik trek dat door de weeks echt niet.

Nog sausjes en alles gehaald omdat ik in een opwelling besloot dat ik elke avond ga koken. (het is nu 2 weken later en ik heb precies 1 keer gekookt en dat was die avond).

Ik weet nog wel hoe super cool ik het vond dat Mohammed van het internet café Nederlands kon, maar het lijkt wel of elke buitenlander die hier woont eerst in NL heeft gewoond. Overal waar ik kom krijg ik Goetmiddag of iets dergelijks te horen en kunnen krijg ik te horen waar ze hebben gewerkt. Nou vond ik het al grappig dat 1 van die mensen in Rotterdam had gewoond, maar de laatste importbruidegom had zelfs in Schiedam gewoond en bij de MC Donalds in Vlaardingen gewerkt!! Wordt echt te gek :p


Martes 26 06 12

Collega Paki (zie lijst-met-dingen-die-ik-nog-wou-zeggen) was weer lekker gestressd. En dat terwijl het super rustig was in het restaurant.
EINDELIJK een knappe Spanjaard gespot. In de keuken van het hotel nog wel! Juan Pablo se llama.
Sowieso vind ik al het keukenpersoneel echt super tof. Gracia is het 1 van mijn favoriete personen hier in het hotel. Ze zou zo in Nederland passen. En ze heeft echt een super grappige tattoo tussen d’r schouders. Een doodskop met z’n tong uit z’n mond en een koksmuts op en ipv 2 botten een lepel en vork. Super origineel!
Gracia d’r contract wordt niet verlengd dus ze moet weg… Echt heel kut.
Opperkluns Britt liet ook nog de bak van een shafing dish op d’r voet vallen dus ik kwam wéér met een ijszak boven bij Comerciál.
Na werk weer naar het strand geweest. Daily routine. Niet slecht :D


Miércoles 27 06 12

YEAH! KAKKERLAKKEN KILLERSPRAY gekocht. En doosjes met gif. Pal voor de deur lag een dode kakkerlak en overal zie ik ook dode babytjes dus helemaal top! Voel me voor het eerst ook zonder Cisco veilig aangezien ik gewapend ben.

Godjezus, we hadden het dinsdag bij de lunch over knappe collega’s en ik zei dat ik alleen Juan Pablo wel knap vond. Ging er opeens weer de roddel dat ik verliefd was. Ik zeg wel niks meer -_-

Na werk met Florence mee naar huis. Bij haar appartementencomplex zit een zwembad maar het was niet echt top weer. Had witte Prince Ministars gekocht! Maar toch zijn de bruine lekkerder.
De vrouw bij wie Florence woont, mijn collega Leonor, is echt super aardig en we mochten mee naar haar Zumba les. Kregen les van de Spaanse kampioen en jeetje, dat was wel even wat anders dan Zumba van Marina bij Tino Hogendijk :p Het was zo leuk alleen die sportschool is heel ver weg, maar zou er echt graag groepslessen volgen.
Daarna ouders nog heel even gebeld en Destiny gesproken wat resulteerde in enige vorm van jaloezie.
Had een berichtje van Ben Cheng, een jongen bij wie ik op school zat in NL, die graag de finale van t EK in Spanje wou kijken als SP door zou gaan, dus dat gingen we regelen.


Jueves 28 06 12

Pfoee. Ik begin nu wel te merken dat Valencia echt last vd crisis heeft. Had al eerder gehoord dat sommige mensen tijdelijk ‘gratis’ werken in de hoop hun baan te houden en wij stagiaires krijgen 0 betaald, maar na Michael en Gracia ligt ook Carolina van de bediening er uit. Het werkt hier zo. Je krijgt een keer een contract voor bepaalde tijd en daarna een contact ‘voor altijd’ (zo noemen ze dat hier, maar neem aan dat dat t zelfde is als voor onbepaalde tijd). En ja het hotel heeft blijkbaar geen geld om die contracten ‘voor altijd’ uit te geven dus dan moeten mensen weg.

Was verder super geïrriteerd bij het ontbijt omdat Hasret (stagiair uit Ierland) echt 0 motivatie heeft en gewoon eerst een tafel ging dekken terwijl iemand om melk vroeg. Kind doet zoveel vage dingen. Ze zegt dat ze hier in Spanje elke week een andere ‘illness’ heeft maar ze gaat wel uit door de weeks enzo. En tegen mij zei ze dat ze al een jaar een vriend heeft die heen en weer gaat tussen Alicante en Ierland maar tegen Florence zei ze dat ze pas een maand daten. Blaaa, als je gaat liegen heb je mij snel tegen je…

Wat raadsels met Peter gedaan omdat er echt niks te doen was en toen het ongeveer half 5 was ging ik naar buiten om het oudervolk te gemoed te lopen. Was echt grappig om zo midden op straat weer te meeten. Ze gingen mee naar het hotel en Fer zei meteen oh laat ze het hotel zien dus we kregen een rondleiding van Lola. Gingen ook naar de Level op de 26e verdieping ofzo en daar was k nog nooit geweest maar is een banqueting zaal met suuuper vet uitzicht!
Daarna gingen we even mijn huisje bewonderen en heb ik een uur lang geprobeerd m’n trolley vol te stouwen met van alles en nog wat want ik bleef bij ouders slapen. ’s Avonds lekker gegeten en wat gedronken.


Viernes 29 06 12

T was echt alsof ik m’n ouders gisteren nog gezien had. Maar aangezien we elkaar over het algemeen wel mogen was het gezellig. Rond half 9 stonden we op (woohoo dat is voor mij gewoon 2 uur lang uitslapen) en lekker een broodje bij een Horchateria gegeten. Daarna gingen we naar La Ciudad de las Artes y las Ciencas, waar ik echt al vanaf het begin van mijn stage heen wilde. We kochten zo’n ticket dat je alles kon zien (achteraf hoorde ik dat ik misschien als werknemer v Meliá gratis naar binnen mocht + 1 persoon) en begonnen met het museum. Was op zich wel leuk en interessant maar vooral ook voor kinderen. Maar had het iig eindelijk gezien. Daarna geluncht en om 5 uur gingen we naar de Hemisfèric. Dat is een theater in de vorm van een oogbal met 3D en IMAX schermen. Wij gingen naar een documentaire over Orphan diertjes en ik was helemaal onder de indruk van het IMAX scherm. T geluid was hard in het Spaans en de koptelefoon met de Engelse vertaling deed t niet zo goed dus papa zat maar een beetje te kijken maar ik vond het wel leuk.
Daarna op een terrasje gechilled en Horchata gedronken. In t hotel vond ik dat super vies maar vers en koud is het heel lekker!
Had al een paar keer leren armbandjes gespot met een grove sluiting en die heb ik dus gekocht. (happy face :) )
Tegenover het appartement echt suuuper lekker tapas gegeten. Was gewoon aan de weg dus niet het mooiste plekje maar het was heel druk en echt nice.


Sábado 30 06 12

We gingen naar Oceanogràfic. Dat is een aquarium / dierenpark. Was heel leuk en zijn er de hele dag geweest. Heeeel veel foto’s gemaakt en ook gefilmd dus als ik een keer internet op m’n laptop heb (zal wel pas in NL zijn want ik heb geen SP bankrekening dus kan geen internet kopen…) ga ik met iMovie proberen een filmpje te maken, maar dan wil ik wel eerst de uitleg lezen en die is heel slim online :p.
’s Avonds weer lekker uit eten en ik was helemaal kapot.


Domingo 01 07 12

Ben kwam aan dus die ging ik ’s ochtends ophalen en naar mijn huis brengen. Was wel grappig om nóg iemand van ‘thuis’ te zien.
’s Middags een beetje rondgeslenterd en weer naar die exposities van de oude advertenties en San Leon Domusdei geweest (ik vind die schilderijen echt vet). ’s Avonds met Ben en Peter afgesproken en gingen we naast het stadion van Valencia de finale van het EK kijken. In NL zou het allemaal veel grootser zijn geweest en had heel Rotterdam oranje gezien maar hier viel het echt een beetje ‘tegen’. De wedstrijd was natuurlijk top, met 4-0 won Spanje en het was zo gaaf om er bij te zijn en die vreugde te mogen meemaken. Daarna zijn we naar Plaza de Ayuntamiento gelopen waar duizenden mensen aan het feest vieren waren. Echt aan auto’s trekken enzo. Was gekkenhuis maar wel vet! Ben was in ieder geval niet voor niets gekomen en het was ook een leuke laatste avond voor papa en mama. Wij sliepen in het centrum en gingen rond 2 uur slapen maar tot half 5 ’s nachts ofzo bleven er auto’s toeterend door de straat rijden. Toen wisten die Spanjaarden opeens wel wat supporten was :p


Lunes 02 07 12

We hadden zoooo lekker ontbeten bij Molto ofzo. Ga ik zeeeker terug!
Papa en mama gingen naar het vliegveld en op het metro station namen we afscheid. Was wel raar maar ik heb hier echt 0,0 heimwee en ik weet hoe snel de tijd gaat. In Amerika en Mexico miste ik thuis altijd wel een beetje (oke niet altijd maar toch wel soms… vooral als er even iets tegen zat ofzo) maar hier heb ik dat slechts 1 keer gehad en dat was toen mn iPhone was gestolen en ik echt kon janken van ellende :p (en als dat het ergste is valt het allemaal toch wel reuze mee)

Op werk kreeg ik te horen dat ik 2 weken lang als assistent van de Guest Experience manager mocht werken en dat wou ik zou graag. Het werk dat ik in het restaurant doe (als hostess) is een taak van haar en ook al was het niet heel moeilijk toch deed ik ontzettend m’n best altijd te lachen naar de gasten, super vriendelijk en behulpzaam te zijn en zelfs te slijmen bij Cristina (de GE manager) omdat ik haar baan echt super leuk vind en hoopte dat ik de kans zou krijgen een dagje mee te lopen. Felipe (F&B manager) zei dat ik was gekozen om het werk in het restaurant te doen omdat ik altijd lach en vriendelijk ben dus dat voelde al goed maar toen ik dus hoorde dat ik Cristina mocht helpen was ik echt suuuuper blij! (ook omdat ik volgens mijn contract naar de receptie zou gaan en dat stiekem niet helemaal te gek vind).
Af en toe had ik m’n ogen wat zwaarder opgemaakt met groen enzo en daar kreeg ik echt verdacht veel complimentjes op van iedereen (make-up is hier dus een plus…) en Cristina zei dat ik voortaan altijd een beetje meer make-up op moet omdat ze dat zo mooi vindt. (beetje raar maar ik heb het er graag voor over). Ik loop er dus elke dag bij alsof ik ga stappen :p
’s Middags ging ik shoppen met Florence omdat ik geen zin heb om elke dag met groene oog make-up te lopen dus heb het ook in t blauw en zwart gekocht en een oranje lipstick zodat m’n ogen ook af en toe een dagje rust hebben. Daarna nog een groen tweed-achtig colbertje gekocht en Cristina over-enthousiast gesmst of ik nu ook gekleurde jasjes aan mocht (zij draagt nooit een pak, altijd jurkjes of een drie-kwartsbroek met een top) en het mag dus ik heb voor elke dag van de week een ander jasje :D Rood, groen, wit (alle drie tweed-achtig) en twee colbertjes in blauw en zwart. Super leuk!
Om 11 uur ’s avonds werd ik nog even gebeld door m’n stagebegeleider en tot zo ver mijn maandag.

Martes 03-07-12

Oke, ik moet wel een kwartiertje eerder op om die make-up te doen maar om met Cristina te werken heb ik het er wel voor over. Cristina vond het jasje en de make-up helemaal goed en zelfs directeur Señor Sanchez gaf me een complimentje dus het begon goed.
Besloot in een opwelling om op dieet te gaan wat in mijn geval altijd betekend niet meer snoepen (doe ik veel en graag) maar dat hield ik op dag 1 al voor geen meter vol.
Met C werken was echt veel leuker dan bij Sales & Marketing. Simpelweg omdat ik op deze afdeling meer verantwoordelijkheden heb en me nuttig voel. Heb ook geen uur pauze meer maar ook dat offer ik graag voor deze ervaring op.

’s Middags ben ik NAAR DE KAPPER GEWEEST. Jawel! En misschien denken jullie nu oke boeiend maar ik heb nog NOOIT m’n haar bij de kapper laten knippen, laat staan door een vreemd iemand. Normaal doet mijn moemoesjka het altijd of vriendinnetje Alex. En nou ik ging dus. Het werd gewassen. Geknipt. Gesneden. Gedroogd. Ik had het wel iets anders gewild maar ben best tevreden.

Heb ook een nieuwe pan gekocht wat misschien wel de beste investering tot nu toe is geweest. 2 van de 4 kookpitten werken maar het is óf hoog óf laag vuur. De drie pannen die wij hebben zijn al eeuwen over hun anti-aanbaklaag heen dus quality food zat er niet in. Maar dat is nu veranderd! Ik heb een pan die alles kan! Wooohooo.

Begonnen aan n nieuwe serie: Pretty Little Liars. Suuuper leuk!

Cisco z’n vader kwam een nachtje logeren dus dat was erg leuk voor hem. En dat was dinsdag.


Miércoles 04 07 12

Mijn dieet was die dag meer dan over. Na werk geslapen en met Cisco gekletst. (Dit is best kort en bondig…)


Jueves 05 07 12

11 uur lang gewerkt. ’s Ochtends werk ik als hostess en ’s middags heb ik eigelijk maar 2 uur om alles te doen dus dat is bijna altijd overwerken. Ik mag wel naar huis om 4 uur maar wil alles goed doen en wil dingen ook afmaken. De menu’s in het restaurant zagen er echt niet uit. Gewoon geprint en over het vorige menu geplakt met plakband. Dat ging ik dus even veranderen maar was iets meer werk dan verwacht. Uiteindelijk was het gelukt. Cristina zei dat ze erg tevreden is en dat ik mijn stage bij haar mag afronden en dus niet naar de receptie hoef. Woohooo! Helemaal blij!


Viernes 06 07 12

Met Florence en Peter naar de botellon van Cisco z’n werk geweest op t strand. Was wel gezellig. Florence bleef slapen zoals altijd, want zei woont net buiten Valencia en een taxi kost dan 3 keer zo veel.


Sábado 07 07 12

Heel de dag Pretty Little Liars gekeken. Seizoen 1 binnen 4 dagen er doorheen gewerkt.
’s Avonds gingen we met de stagiaires van het hotel uit eten. Lucia, Bea, Peter, Florence en ik. Luis vd receptie zou ook meegaan maar hij zei op t laatste moment heel slim af. Bea en Lucia hadden allebei nog een vriendin meegenomen. We hadden rond 9 uur afgesproken maar ik dacht Spanjaarden komen toch altijd te laat. Nou, die chicks waren er al om kwart voor 9 en wij kwamen rond kwart voor 10 aankakken. Oopsie. Het restaurant waar we zouden eten zat helemaal vol. Super lang gezocht naar een restaurant en toen we uiteindelijk iets vonden was ik al bijna overleden van de honger. Om 12 uur ’s nachts gingen we dan eindelijk eten en ’t was goooooor. Djiesss. We hadden vooraf tapas en ik kan nog steeds niet begrijpen hoe je zelfs pizza’s kunt verkloten maar het was gelukt. Sangria in Amstel glazen en ik zag aan Peter’s gezicht dat hij het zelfde plan als Luis had moeten trekken. Maar goed. We probeerden er nog iets van te maken. Daarna zouden we uit gaan en pfff t was gewoon suuuper irritant. Zei vinden gewoon hele andere dingen leuk dan wij. Ik maak veel foto’s maar Bea maakte foto’s van ALLES. Nog irritanter dan dat ik kan zijn, geloof me. En ze zat een beetje te commanderen dat we moesten wachten en dan weer doorlopen en grrrr. Nouja, uiteindelijk gingen we naar een of andere lounge club toe waar de muziek zo zacht stond dat je gewoon kon praten en waar de gemiddelde leeftijd 10 jaar boven die van mij hing. Daarna nog naar iets anders en dat was wel leuk en toen we de rest kwijt waren geraakt voelde ik me eerder opgelucht dan schuldig. Echt een top avond kon het om 5 uur ’s nachts niet meer worden dus gingen we maar naar huis. Weekend als opgegeven verklaard.


Zondag 08 07 12

Pretty Little Liars season 2 begonnen. Fruit gehaald. Gekookt. Vloer schoongemaakt. Een nieuwe iTunes afspeellijst gemaakt met allemaal liedjes die me aan Mexico en Amerika en allemaal andere leuke dingen doen denken.


Lunes 09 07 12

Weer hoofdpijn, like every day. M’n schouders zitten helemaal vast dus moet toch een keer naar de fysio van Leonor maar het is zo ver weg en pfff.
Ging na werk m’n jasje bij de stomerij ophalen en kocht 3 moleskine notitieboekjes en linten. Heb er 1 voor Lucia en 1 voor Gracia omdat ze allebei weg gaan.
4 uur lang geinternet omdat ik super veel dingen moest uploaden. Beetje met Des gekletst. Joe gesproken. Zonder eten naar bed gegaan. Arm kind.


Martes 10 07 12

Weer helemaal verpauperd. Rond 5 uur naar huis gegaan en 2 uur lang geslapen. Boodschappen gedaan. Helemaal blij vissticks gekocht maar die waren vieeees. Vis is nou niet echt de supermarkt’s specialiteit hier.
Stagiair Hasret kwam weer eens niet opdagen zonder te bellen. Snap niet dat ze dat kind er niet gewoon uitgooien.
Het was Gracia d’r laatste dag. Zo jammer. Ik had wat dingetjes in dat notitieboekje geschreven en ze moest helemaal huilen enzo. Zo zielig.

Kwam na werk Mohammed van t internetcafé tegen. Hij had een zak perzikken en wou dat ik er een paar nam. Dus ik nam er 1. Neeee dat was niet genoeg. Dus met m’n handen vol perzikken liep ik naar huis. Helaas waren ze de volgende dag al beschimmeld. Fruit vd groentenboer moet je hier echt meteen opeten.


Woensdag 11-07-12

Sommige dingen hier zijn zoooo dom gewoon. Als ze dingen in ’t Engels vertalen zitten er vaak rare fouten in en net als toen die menukaarten die er niet uitzagen…
Ik nam eens een kijkje in de room service kaart.
Café – Black coffee
Café con leche – White coffee
SERIOUSLY?
Toen ik het tegen Felipe zei, zei hij dat’ie die kaart nog nooit had bekeken. Zo raar. Maar nadat ik het heb gezegd hebben ze het opgenomen in de vergadering en wordt de kaart veranderd. Er bleken gerechten op te staan die de night audit niet eens kan maken.
Hard gewerkt. Cristina zei dat ik best wat rustiger aan mocht doen maar ze vond het wel fijn.
Na werk had ik een Skype-date met Marinke maar skype deed t niet, facebook skype deed t niet en zelfs het wachtwoord van old MSN was ik kwijt. Dus we hebben zitten ‘chatten’. Was ook leuk.
Kwam thuis en zag dat ik een kaartje van Marinke, van Mama en 1 van Oma Tiny had gekregen dus die aan m’n muur gehangen. M’n kamer ziet er echt leuk uit.


Donderdag 12-07-12

Er was een man in het restaurant een week geleden en die was super vaag en gaf me z’n business kaartje en zei dat ik echt een keer in Zaragoza moest langskomen. Ligt tussen Barca en Madrid in. Die man was al in de 60 denk ik en psycholoog dus je zou denken dat het geen viespeuk zou zijn. Maar ik bleef gewoon beleefd, hij ging toch weg, en dacht oke zal wel meneer. Belt de receptie opeens, ja er is telefoon voor je. Is t die vent… Weer een heel verhaal dat ik echt moet langskomen enzo. Super awkward. Heb tegen de receptie gezegd dat alst’ie weer belt ik er niet ben.

Cristina ging trakteren omdat ze voor 2 weken in het Meliá London gaat werken voor de Olympics. Lucia’s laatste dag en was ook helemaal blij met dat notitieboekje waar ik wat in had geschreven.
Wou na werk 1,5 uur slapen en werd na 3,5 uur wakker. Dat was een issue want om het tijdstip dat ik wakker werd had ik met Peter afgesproken. Gelukkig wast’ie nog thuis. Peter had een restaurant ontdekt waar je voor 13 euro onbeperkt Japans kunt bestellen. Je kunt zo lang zitten als je wilt, dingen laten staan EN ER WAS SUSHI. Zodra de eerste maki op tafel stond viel ik aan. Peter merkte nog op dat er geen tijdslimiet was maar ik was zooo excited! De rijst was iets te zoet naar mijn smaak maar dat mocht de pret niet drukken!
Hier lijkt het onmogelijk te zijn om als jongen en meisje gewoon vrienden te zijn. Op t werk geloofd niemand dat we geen stel zijn. Echt vaag maarja.


Viernes 13-07-12

Oeeeh. Vrijdag de 13e. Was op zich geen slechte dag. Met Florence gegeten om half 1 samen met alle koks. Pfoeee. Wat een druktemakertjes.

Ik ben er inmiddels achter waarom de crisis in Valencia groter is dan in de rest v Spanje. Een paar jaar geleden was er een groot evenement waar 30 nieuwe hotels voor gebouwd werden. Veel mensen kregen werk maar, of course, na het evenement waren er té veel hotels en té veel werknemers, waardoor iedereen de zak kreeg. 2 jaar geleden was Meliá Valencia nog niet open (vroeger was het een Hilton hotel) en werkte er ruim 180 mensen. Nu bestaat het hele team uit zo’n 55 mensen terwijl het wel open is. Groot verschil.

Na werk was ik weer kapot dus 3,5 uur geslapen. Daarna Letters to Juliet gekeken. Pretty Little Liars. Beetje geschreven en daarna weer lekker geslapen.


Zaterdag 14-07-12

Overdag PLL gekeken, opgeruimd. Naar het winkelcentrum. Een leuk slaapsetje gekocht en hakken. Soort sandaaltjes en ze waren blijkbaar in de sale dus toen ik bij le kassa kwam hoefde ik nog maar 20 euro te betalen. Woohoo.
Thuis snel omgekleed en toen kwam Florence al. We gingen naar Peter’s huis en daar waren Willemijn (klasgenootje v Peter) en een vriendin van haar er ook. Wat gedronken en gezellig gekletst en toen gingen we even op het strand chillen bij de botellon. Daarna naar Las Animas. Het was heel anders dan normaal. Leek wel een andere club. Zullen wel 2 gedeeltes zijn ofzo. Het was super druk. Op een gegeven moment stond ik alleen met Willemijn te kletsen toen er opeens 3 vage jongens kwamen. 1 ging met Willemijn dansen en die andere 2 met elkaar. Ik werd dus volkomen genegeerd en ze waren super vaag dus ik draaide me om. Toen ze weg waren bleek dat m’n tasje leeg was. Telefoon weg. Sleutels weg. Portemonnee weg. Ik was echt zo boos. Willemijn vond m’n pinpas ergens op de grond en even later vond ik mijn portemonnee (leeg of course) en m’n metro kaart. Maar de rest was weg. 1 van die jongens kwam ik tegen en ik werd boos maar natuurlijk zei hij dat’ie niks had gestolen. GRRRR. Florence was opeens verdwenen met d’r Italiaanse lover terwijl ze bij mij zou slapen. Uiteindelijk ben ik met Peter meegegaan. Zijn roommate Roel was toevallig die week er voor terug naar Nederland gegaan dus ik kon daar slapen. Was trouwens een heerlijk bed vergeleken met die van mij maar dat terzijde.


Zondag 15-07-12

Kwam Florence tegen op weg naar huis. Cisco was thuis dus ze had d’r spullen opgehaald. Was wel even goed kwaad dat ze ons alleen had gelaten maar ze is pas 18 en iedereen maakt foutjes… Was de volgende dag dus al niet meer boos.
M’n pinpas doet t gelukkig nog. Opa even gebeld want papa en mama waren uit eten. Hoefde gelukkig niks te blokkeren want de telefoon was pre-paid.
Thuis pasta pesto gemaakt, PLL gekeken en opgeruimd.


Lunes 16-07-12

Over een maand begint m’n laatste werkweek al. Waarom gaat de tijd toch zo snel.
Vanochtend regende het even. Gelukkig is even hier ook echt maar even.
Er is een nieuwe stagiair bij de receptie uit Polen. Barbara heet het. Echt een vaag kind.

Na werk weer 2 uur geslapen. 2 wasjes gedraaid. Kinderboek gekocht om wat Spaanse grammatica bij te leren. Chill dagje.


Martes 17-07-12

Geen sunrise. Het is een beetje bewolkt ’s ochtends. Elke ochtend doe ik mijn gordijn open en zie ik de zon opkomen. Zo fijn! Net als ’s avonds op het balkon. Heb echt super uitzicht op de stad en de berg met alle lichtjes.
Las Animas gebeld maar t is echt moeilijk om een contactpersoon aan de haak te krijgen. Wou alleen maar weten of m’n sleutels toevallig waren gevonden.


Miércoles 18-07-12

Mama had een pakketje naar het hotel gestuurd en die kwam aan. Tijdens de lunch opengemaakt en dat vonden ze allemaal heel interessant. Ik had beschuit, stroopwafels, stroopkoeken, heeeel veel drop, cruesli en nog veel meer. Die stroopwafels vinden ze allemaal lekker of course en er was 1 kok die ontzettend onder de indruk was van het drop en dan vooral heksenhyl. Heb thuis een zakje gemaakt met alle soorten drop (en dat zijn er nu nog al wat) die ik in huis heb voor hem.

Papa gebeld. Mama gebeld. Oma Tiny gebeld. Weer helemaal bij gekletst.

Felipe (F&B manager) gaat m’n tussentijdse beoordeling doen en hij is geloof ik wel te vreden dus dat komt wel goed denk ik.
Heb de wijnkaarten aangepast. Na werk half geslapen, gegeten en daarna weer geslapen.


Jueves 19-07-12

Heavy day. Hasret deed weer niks bij t ontbijt zodat ik steeds moest bijspringen ook al is dat m’n werk niet. Maar de andere serveerster was steeds met het buffet bezig en Hasret snapt gewoon echt niet welke dingen prioriteit hebben. Toen ik d’r ergens op wees werd ze helemaal boos. Heb het maar tegen Felipe gezegd want was het zat.
Die menu’s die ik verleden keer had veranderd en wat me 4 uur werk kostte… die moesten weer veranderd worden want er was een wijziging in het menu. Samen met Florence gedaan. ’s Ochtends had Tamara, de assistent general manager, gevraagd of ik haar wou helpen en ik was super excited. Maar ik had echt geen tijd. Ze zei dat ik anders vrijdag wel mocht helpen als ik wilde en natuurlijk wil ik dat want het is een goede kans.
Kwart voor 5 ging ik weg want moest echt m’n sleutels kopieëren. Heb nu 1 roze :D. Oke, hij is paars. Maar ik wil dat hij roze is dus is hij roze. Bij toeval ontdekte ik een supermarkt waar ik denk ik wel een uur met m’n mond open heb gelopen. Het was een echte supermarkt! Ik koop al 2 maanden shitty stuff bij de Consum bij mij om de hoek waar het assortiment nog beperkter is dan in je eigen koelkast. En nu? Ze hadden er soja spullen, een gangpad vol olijfolie en vers afdelingen! Heb me ingehouden maar wel een aantal dingen gekocht.
Ook Lindt chocolade. Omg. Dat is echt hemel op je tong. In Amerika had Sandy me ooit van die chocolade ballen gegeven en ik was het merk vergeten maar ik weet zeker dat het Lindt was. Nu heb ik melkchocolade met cocos. Mhhhhhh.
Thuis was k zo moe dat ik in slaap viel op de bank.
Cisco was sinds zondag niet thuis geweest dus lekker rustig :p ahw nee hij is niet zo aanwezig ofzo. Maar nu dus helemaal niet.


Vrijdag 20-07-12

Cruesli voor ontbijt! Was dolgelukkig met m’n soja yoghurt maar gaaadverdamme wat is het vies :P Toch opgegeten want de cruesli was erg lekker. En een beschuitje met hagelslag xD.

Florence had vrij want haar zusje en moeder zijn er voor een paar dagen. Had weer geen tijd om Tamara te helpen, wel echt jammer!
Anders van de week maar een keer tot 7 uur werken ofzo. Ben ik wel kapot maar kan ik in ieder geval helpen.
’s Avonds kwam Peter en hebben we Pineapple Express gekeken en een beetje gechillt. Oh, en de laatste aflevering van Pretty Little Liars season 2 gekeken. Super spannend!


Sábado 21-07-12

Uitgeslapen. Er is weer een of ander buurt diner want er staan grote tafels in de straat en alles is afgezet. Dit is echt een hechte buurt.
Opgeruimd en begonnen aan Desperate Housewives. Ook super leuk. Ik verveel me hier echt nooit. Het is opeens super bewolkt dus morgen dan maar naar het strand.
Straks ga ik naar Peter en dan gaan we uit met Luis en misschien gaat Florence ook nog mee. Hopen op een goede avond want al 2 weken achter elkaar hebben we een ‘nare’ (licht uitgedrukt) zaterdag avond…


Nou het was een lang verhaal maar als je dit hebt af weten te lezen ben je helemaal op de hoogte. Het is hier dus nog super leuk. Ik heb geen heimwee. Ik eet goed. Ik praat veel. Valencia is great and times flies!

xLiefs,
Britt


Mijn adres::::: (ook al heb ik tijdelijk geen sleutel aangezien die gestolen is en we niks meer van Carolina hebben gehoord)

Av de San José Artesano 15
Puerta 17
46025 Valencia
España









  • 22 Juli 2012 - 10:25

    Jo:

    nou,ik ben er doorheen.

    Was in iedergeval kort en bondig.

    LOVE YOU.

  • 22 Juli 2012 - 10:28

    Angelique:

    Hola Britt,

    Was een lekker begin van de zondagochtend je blog lezen!!

    Heb gisteren nog wat kleding gekocht(het is nogsteeds uitverkoop ) en mocht van Johan niet naar schoenenwinkels, heeft hij schoenen gekocht!!!

    Lekker over de markt geslenterd in Rotterdam en gisteravond uit eten geweest en nog wezen kroegen.

    Vandaag mooi weer, dus ga nog een poosje in zonnestralen scoren.

    Liefs mamaxxxxx

  • 22 Juli 2012 - 11:22

    Sharon:

    Hey! Waar is je lijst met dingen die je nog kwijt moest? hahaha.

    xxx

  • 22 Juli 2012 - 12:34

    Oma:

    Als ik alles heb gelezen denk ik dat je na al dat eten en drinken in Valencia thuis gelijk moet lijnen.
    Heb je de Tina nog gekregen en de kaart uit A'"dam.
    Na woensdag nieuw mail adres.
    c.klos@upcmail.nl
    Groetjes omaxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 Juli 2012 - 13:18

    Melanie I.:

    Hee Britt,

    Het duurde even maar ik heb hem helemaal gelezen haha! Leuk om weer gelezen te hebben!

    Liefs xx Melanie

  • 31 Juli 2012 - 14:12

    Wim:

    26 keer super: een record !!!
    Verder een leuk verhaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 316314

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: