Mi cumpleaños y la última semana - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Britt Planken - WaarBenJij.nu Mi cumpleaños y la última semana - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Britt Planken - WaarBenJij.nu

Mi cumpleaños y la última semana

Blijf op de hoogte en volg Britt

31 Augustus 2012 | Nederland, Vlaardingen

Hi!
Ik ben terug. Terug in Holanda. Het is verbazingwekkend lekker om weer thuis te zijn, ook al is het maar voor even. De regen boeit me niet eens. Ik heb m’n eigen bed, ontbijt, m’n scooter/auto/fiets en de patatzaak zit nog steeds op loopafstand. It’s good to be back!

Tijdens mijn stage heb ik veel geleerd. Niet alleen werkgerelateerd, maar ook over de cultuur van Spanje.
Spanje, het land waar….:
- De sociale controle nog erg hoog is
- Kinderen tot midden in de nacht buitenspelen omdat ze ’s middags slapen
- Opa’s en oma’s al bij zonsopkomst aangekleed en wel op hun favo bankje zitten
- Het normaal is om de kinderen van de buurvrouw een corrigerende tik op de bips te geven
- Lang niet iedereen in Valencia Valenciaans spreekt
- Dit zo ongeveer dezelfde taal is als Catalaans
- Dit echt niet gezegd mag worden
- Valencianen stoken over Barcelonanen (woord?)
- Iedereen een hekel heeft aan Mexico en alles wat ermee te maken heeft
- Er in heel Valencia bijna geen ‘huis’ te vinden is
- Iedereen in een appartement woont
- De donkere, geëmigreerde mensen, zich gediscrimineerd voelen
- Mensen vrágen of ze voor mogen bij de kassa
- Mensen niet wachten tot je uit de metro stapt met instappen
- Je je best moet doen niet onzichtbaar te zijn aangezien iedereen denkt door je heen te kunnen lopen
- Jongens graag hun benen scheren
- Meisjes graag korte topjes dragen
- Kinderen vaak te dik zijn
- De lijn tussen formeel en informeel met watervaste stift getrokken staat
- Iedereen gewoon topless en in string op het strand kan verschijnen, ongeacht leeftijd of sekse
- Mensen met hondjes die hondjes verafgoden
- Het normaal is om je stinkhondje overal op straat te laten poepen en dit niet op te ruimen
- Kakkerlakken overal zijn
- Vrijwel niemand Engels spreekt
- Alle films gesynchroniseerd worden -___-
- Iedereen Spaanse muziek prefereert
- Appartementencomplexen van 5 hoog geen lift hebben
- Ik bijna dood ging om elke dag de 4e verdieping = 8 trappen te bereiken
- Mijn bovenbuurvrouw zo’n 60 jaar ouder is dan ik en nooit klaagde over die trappen
- Iedere jongen je interessanter vindt als je op hoge hakken loopt
- Oude mannetjes guapa roepen ongeacht het moment van de dag of je uiterlijk op dat moment
- Overal op straat waterfonteintjes staan
- Bijna iedere emigrant ooit in Nederland heeft gewoond
- Ik mijn bananen gratis kreeg omdat ik Nederlandse ben
- Mensen drop vies vinden
- Alles in olijfolie wordt bereidt
- Veel mensen shag roken
- Iedereen bier lijkt te lusten
- Koffie een vereiste is om de dag door te komen


Nou er is vast nog veel meer maar dit kwam als eerste in me op.

Ma 13-08 t/m za 18-08 (vergeten dus de highlights) ::
- 3 paar hakken gekocht
- Een heleboel kleren gekocht
- Laatste dag met Cristina gehad
- Kreeg zelfs nog een kadootje van Cristina (een sieradendoosje)


Zaterdag 18-08

Uitgeslapen. Op het gemak opgemaakt en naar de mall. Ging lekker shoppen voor de allerlaatste keer en liep langs een spa waar ik een massage en een dr Fish pedicure treatment boekte voor na het shoppen. Heerlijk!
Dacht dat ik die massage van het oude vrouwtje bij wie ik de afspraak had gemaakt zou krijgen, maar toen ik aan kwam huppelen stond er opeens een aftreksel van een jonge god voor me. Werd knalrood maar besloot al snel dat dit slechts een positieve verandering was en verder niks. Hij had fysiotherapie gestudeerd en deed van alles met m’n rug en nek dus daarna voelde ik me top. En die visjes was ook echt heel leuk en apart!
Zou ’s avonds uitgaan maar had hoofdpijn door al die drukpunten die waren losgekomen en was doodmoe dus lekker een film op de bank gekeken. “The back-up plan” Was wel leuk!
Toen ik rond een uur of 1 nog even op het balkon zat en net naar bed wou gaan hing m’n rare bovenbuurman voor het raar. Hij was stomdronken (like always) en opeens gooide die een ijsje. Dus ik zei dankjewel en dat ik ging slapen. Snel alle deuren dicht gedaan, lichten uit enzo. Hoor ik allemaal rare dingen vallen. Dus ik dacht straks laat die debiel zich van zijn balkon op ’t mijne vallen. De volgende dag lagen er op mijn balkon en op de straat allemaal gesmolten ijsjes. Dat had ik dus gehoord :p Idioot.


Zondag 19-08

1 dag tot mijn birthdaaaay. Was overdag met Peter naar het strand geweest. Was gezellig.
Thuis me helemaal mooi aangekleed enzo want zou met Bea en Lucia naar de film gaan. Eerst kon ik 40 min lang geen taxi vinden. Daarna kon ik Bea en Lucia niet vinden. Ik dacht misschien zijn ze al in de zaal dus die mevrouw van de kassa zij dat als ik ze niet kon vinden ik m’n kaartje terug kon krijgen. Kaartje gekocht. Bea en Lucia gevonden. Maar nee. Toen dacht ik, sja, op m’n Bucketlist staat dat ik nog een keer alleen naar de film wil dus waarom zou ik dat niet op de laatste avond dat ik 20 ben doen. Zo gezegd zo gedaan. Ik ging naar Ted. Een film over een teddybeer. Ja, ik had hem ook niet uitgekozen maar Lucia en Bea wilde hem zien en ik had dus een kaartje. Maar het was wel leuk en de ervaring van alleen naar de bioscoop gaan ben ik ook weer rijker.
Daarna nog wat foto’s bij Plaza de Ayuntamiento gemaakt en met de bus terug. Desperate Housewives gekeken en toen WAS IK JARIG! Was helemaal blij :p 21. YEAAAH!!!


Valencia 20-08-2012

MY BIRTHDAY!!
De ochtend van m’n verjaardag was een drama. Eerst moest ik pinnen en zat m’n pinpas 10 min vast in dat apparaat waarna de pas er wel uit kwam maar er een storing was. Daarna was ik dus te laat. En toen was ik ook nog m’n werk-pantallon vergeten. Maar goed, ik had toevallig een zwarte rok aan dus iedereen dacht dat ik express die rok aan had ivm m’n verjaardag en het was allemaal geen probleem.
In het restaurant kwam Sr. Sanchez me een kaart en kadootje geven. Dat krijgen alle werknemers normaal maar stagiaires niet dus vond ik wel heel leuk. Het was een soort sporthorloge dus handig voor als ik ooit dat dikke lijf van me in beweging ga zetten :p
Daarna kwam iemand van de receptie een envelop met 21 kadootjes uit Nederland brengen wat natuurlijk suuuuper leuk was. Van mama en papa. Maar nog voordat ik iets kon uitpakken werd ik gebeld dat m’n koekjes en cupcakes klaarstonden. En wat waren ze mooi! Allemaal in plasctic verpakt en met roze en de letter B en 21 er op. Echt perfect!
Die ging ik trakteren en iedereen vond ze te mooi om op te eten en maakte er foto’s van. Zo leuk! Koekjes vind ik nooit zo lekker in Spanje maar die chocolade cupcake was zaaalig met een soort caramel van binnen. Mhhh.
Daarna de 21 kadootjes uitgepakt met allemaal grappige Hollandse dingetjes en een leeg nietmachine doosje dat ik mijn 21e kadootje in Nederland zou krijgen.
De dag ging super snel voorbij en ’s middags wou ik naar huis enzo bellen maar daar had ik helemaal geen tijd voor want ik ging uit eten.
Bea, Peter en ik gingen naar het sushi restaurant en ik heb zoooooveel gegeten :p En het was zooooo lekker!!
Had m’n verjaardagsoutfit aan en voelde me helemaal happy.


Dinsdag 21-08-12

Ehm. Weet ik niet meer. Ouder worden komt met gebreken.
Herinner me nog wel dat ik Alex, ouders, opa&oma en oma Tiny heb gebeld <3


Woensdag 22-08-12

Organigram afgemaakt. Manuel van de keuken kwam nog even dag zeggen in m’n pauze. Thuis was Cisco er en was wel gezellig. Kreeg zo’n grappig verjaardagskado: Een ehm soort van ‘sexy’ kerstpakje :p We hadden in dat Chinese winkeltje aan t begin v onze stage al die dingen gezien en ik had toen dat spongebob ondergoed voor z’n vriendin en hem gekocht en hij nu dus dat pakje voor mij xD


Donderdag 23-08

Laatste werkdag! Was vooral bezig met dag-zeggen en foto’s maken. Moest met Peter foldertjes uitdelen bij een conferentie aan de overkant van het hotel. Promotie voor een lunch. Er kwamen precies 3 mensen lunchen. Faaaaal :p Stonden we in de hitte haha
Thuis snel omgekleed en ging ik wat drinken met Bea, Lucia en Sara. Was heel gezellig! Kreeg een kadootje voor m’n verjaardag van Bea en Lucia: Een fotolijstje bestaand uit 4 fotolijstjes met foto’s van ons. Heel leuk! Alleen misschien een beetje overdreven aangezien we niet echt BF’s zijn ofzo maar goed, het was wel heel leuk!
Daarna een extra koffer gekocht en ingepakt.


Vrijdag 24-08

’s Ochtends zou iemand m’n extra koffer komen ophalen tussen 10 en 12. Om half 2 kwam de beste man. Bijna 60 euro maaaar dan kon ik wel 15 kilo meer zooi naar Nederland meezeulen :p
Daarna m’n sleutels bij Meliá inleveren en dag zeggen tegen m’n Sales collega’s. Sneu.
Toen naar het strand wat geen goed idee was want het was zo heet dat ik helemaal duizelig werd :p
Daarna in slaap gevallen met een jurk over m’n hoofd en 3 uur later wakker geworden. Lekker voor de laatste keer Chinees gehaald en DH gekeken.


Zaterdag 25-08

Uitgeslapen. Gewacht tot de zon wat minder was. Strand geweest. ’s Avonds naar Peter en vlak voordat ik mijn huis verliet zag ik na maanden van afwezigheid: EEN KAKKERLAK. EAU MY GOSH! Ik had gelukkig die doodmaakspray dus ik heb hem laten weten wie de baas is ☺
We gingen naar Las Animas en was gezellig. Laatste avond uit!


Zondag 26-08

Uitgeslapen. DH gekeken. Strand met Peter. Dag gezegd tegen Peter. Spulletjes die ik niet meer nodig had aan mensen gegeven. Koffer opnieuw ingepakt. Hij zou ongeveer 20 kilo zijn tot ik nog wat dingen vond….


Maandag 27-08

De koffer bleek 28 kilo te zijn… Oops. Gelukkig mocht’ie zonder problemen het vliegtuig in. Had een taxi geregeld en me als 1 vd eerste ingecheckt. Lekker DH op het vliegveld gekeken en in het vliegtuig een beetje gekletst en met een klein meisje gespeeld. En voor ik het wist was ik alweer in Holanda. Koffer gepakt, mams kwam me halen, en dat was mijn Valencia avontuur…
Sorry dat dit een beetje saai geschreven is maar ik wou toch een ‘afsluiting’ schrijven aangezien ik dat verleden jaar niet had gedaan :P
Ik zal af en toe iets op m’n andere blog posten: www.brigittemartina.blogspot.com
En natuurlijk start ik zodra ik in Barcelona ben met een nieuwe blog! In Barca ga ik 5 maanden studeren, dus wordt vast weer super leuk!

Bedankt voor het lezen en voor de reacties. Altijd leuk om iets vanuit Nederland te horen als je weg bent!


Liefs,
Britt

  • 31 Augustus 2012 - 14:47

    Koos:

    Oud zijn, of jong zijn

    Mijn leeftijd wordt geschat op, 968 jaar zover ik nu weet,
    het zal misschien nog ouder zijn, ik hoor het nog
    van een helderziende, we gaan in de toekomst terug
    kijken, nu weet ik 1071, ben ik geboren, zegt mijn geest,
    en als vrouw, Princes nog al liefst, en niet zomaar een Princes
    één met sterallures, er zelfs nu komen er nog steeds boeken over mij
    in 2005 nog, want ik was niet zomaar een Princes, ik beschemde mijn volk
    door 15 kastelen te laten bouwen in Wales, tegen de Engelsen, en Noormannen.
    Mijn zoon is nog een korte tijd Koning geweest, in Zuid-Wales, toen had ik
    11 kinderen, andere tijd was dat,
    En zelfs van de Koning van Engeland, heb ik 5 kinderen gehad.
    Toen overleed ik op een mooie leeftijd van 75 jaar.

    Dat was pas een leven, en zelfs nu nog droom ik van dat leven terug,
    zei een helderziende tegen mij, je leef nu zei ze.
    Ik ben mij nergens van bewust, deed ik dat dan?
    Ja, zei ze, je droom al 1000 jaar om terug te gaan in jou leven, mooi zei ik.
    Vandaar dat ik nu in reincarnatie gaat, om zon te zien hoeveel levens ik gehad heb, in dit leven,

    het mooie van helderziends is, al mijn levens was ik helderziend, hoe mooi is dat.
    nooit ziek worden, zei die helderziende. en ik heb mijn volgende leven al weer gezien,
    ik ben benieuwd waar ik dan wordt geboren. en als wat, een vrouw of een man.
    we zien wel, mij maak niet uit, als ik maar gelukkig wordt, dat is belangrijkste.

  • 31 Augustus 2012 - 16:22

    Angelique:

    Otra nueva experiencia. La nueva aventura


    Het is toch wel weer even gezellig dat je thuis bent.


    xxxxxmama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 316314

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: