BIJNA JARIG!!! En andere dingen. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu BIJNA JARIG!!! En andere dingen. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu

BIJNA JARIG!!! En andere dingen.

Blijf op de hoogte en volg Britt

12 Augustus 2012 | Spanje, Valencia

Hola,

Oke. Het is officieel. Ik ga bijna naar huis…
Zo raar om m’n huisje en werk en alles achter te laten, want ik heb het echt heerlijk. In Mexico was het 1 groot avontuur maar hier heb ik echt meer een ‘normaal leven’ if you know what I mean… Anyways. Over 15 dagen vlieg ik al terug. En stiekem heb ik ook wel heel erg zin om even thuis te zijn, even lekker in m’n eigen bed te slapen. Kroketten, kaassoufflés en bitterballen te eten. Lipton Ice Tea te drinken. En natuurlijk om iedereen weer te zien. Wat het allemaal een stuk minder optimistisch maakt is dat ik een propvolle tentamen week heb die ik nooit helemaal kan halen en enorm veel stress om m’n motorrijbewijs te halen. Ik word al gek bij het idee dus chill ik hier nog even verder.
26 september vlieg ik al weer naar Barcelona voor een nieuw avontuur en dat maakt het allemaal waard. Maar ook al gaat de tijd snel, ik geniet van iedere minuut die ik hier nog heb in het heerlijke Valencia.

Oh, and by the way. OVER 8 DAGEN BEN IK JARIG! Ik ben zo super excited, heb m’n outfit al gescoord, koekjes en cupcakes om te trakteren besteld en aaaaah… ik ben bijna 21!!!


Maandag 6 augustus (14 dagen tot mijn verjaardag)

Een nare dag. Ik kwam thuis na het werk en besloot weer eens te oefenen met portretfoto’s te maken en oefenen doe ik voornamelijk op mezelf. Was wel leuk en ik was zeer tevreden. Toen ik de foto’s aan het uploaden was kwam ik op een facebook bericht dat ik nauwelijks kon geloven. Tyler Vaughan, een van de mensen met wie ik het closed was in Florida, is overleden. Hij was super leuk, grappig, aardig en had altijd hele diepe fascinerende gedachten. Er is inmiddels bekend dat hij eerst zijn vader en daarna zichzelf heeft neergeschoten, wat het allemaal nog onwerkelijker maakt. Niemand weet waarom, maar feit is wel dat heel Saint Cloud op zijn kop staat en dat we hem ontzettend gaan missen.
De rest van de avond zat ik op de bank.


Dinsdag 7 augustus (13 dagen tot mijn verjaardag)

Zag er echt niet uit maar omdat ik geen zin had om uit te leggen waarom ik dikke ogen had deed ik toch make-up op. Natuurlijk zag Cristina meteen dat ik geen 6 plamuur lagen had en nam ze me apart. Toen ik uitlegde wat er gebeurd was kon ze alleen maar zeggen “Ja dat gebeurd”. Daardoor was ik nog meer van m’n stuk maar toen ik even naar beneden ging kwam Peter toevallig net aan dus even met hem gepraat en voelde me toen een stuk beter. Ben gewoon aan het werk gegaan maar niet in het restaurant. Ging allemaal wel goed en het was fijn om m’n gedachten even ergens anders te kunnen hebben ook al was het moeilijk. Toen ik naar huis ging kon Cristina het niet laten om toch nog even op te merken dat ik niet zo heel erg mooi was die dag en dat ik morgen me maar weer moest opmaken. (Ze zei lelijk, niet heel erg mooi is een understatement…). Voelde me natuurlijk meteen een stuk beter -__-
Ze had me ’s middags wel een armbandje gegeven met London 2012 er op die ze had gekregen bij het Olympische Spelen team van Meliá White House dus dat was denk ik haar manier om te zeggen dat ze het toch wel erg vindt… I guess…


Woensdag 8 augustus (12 dagen tot mijn verjaardag)

Heb een TO DO list gemaakt want al die projecten van Cristina moeten toch af en ik begin nu toch wel te stressen.
Na werk Desperate Housewives gekeken. Seizoen 4 alweer. Heerlijke serie!


Donderdag 9 augustus (11 dagen tot mijn verjaardag)

Geen idee wat ik heb gedaan. Waarschijnlijk Desperate Housewives gekeken :p


Vrijdag 10 augustus (10 dagen tot mijn verjaardag)

Werk was druk maar leuk. Elke dag ga ik rond half 6 naar huis maar om half 5 ben ik lekker weg gegaan ook al vond Cristina dat geloof ik niet zo top. Maar ik hoef officieel maar tot 4 en ik moest nog van alles doen dus pech.
Na werk lekker de vloer gedaan. Was echt heel vies :p. Daarna naar Peter. Zijn huisgenoten zijn er niet meer en hij had het hele huis schoongemaakt (zijn huisgenoten waren echt nasty) en ging koken. Hebben lekker Pan Catalán op, dat is blijkbaar heel populair in Barcelona. Stokbrood, tomaat er overheen wrijven, beetje zout en olijfolie en smullen maar. En lekker kip met kruiden. Daarna gechillt en een film gekeken. En weer lekker in Roel zijn bed geslapen wat echt zooooveel chiller is dan mijn eigen bed.


Zaterdag 11 augustus (9 dagen tot mijn verjaardag)

Bleef bij Peter thuis tot ong 3 uur en daarna thuis DH gekeken (moet ik dit nog wel vermelden?). Ooooh ik ben zo stom en eigenwijs. Ik ben lactose intolerant maar een klein beetje lactose kan ik wel hebben. Nu heb ik nog cruesli die mama heeft opgestuurd and Im dying to eat it, but… Mijn supermarkt heeft geen soja yoghurt en om nou een half uur naar een andere supermarkt te lopen voor yoghurt…nehhh. Dus ik had lekker Griekse yoghurt gekocht wat ik echt heel erg de bom vind met verse ananas. Nou, geen succes. Kotsen enzo. Echt top. Maarja ik moest nog wel uit ’s avonds :p.

Donderdag was er een Candle Lighting voor Tyler in Saint Cloud. Iedereen kwam bij elkaar bij de Lake Front en brandde kaarsjes. Ik had waxine lichtjes en een kaarsje gekocht en heb ze op mijn balkon gezet. Zag er erg mooi uit en was fijn om toch ook een beetje met iedereen te zijn. We praten natuurlijk wel op facebook maar toch, ik zit hier…

Daarna naar Peter’s casa waar ik na 3 gin fanta lemon echt heel erg tipsy was. Hoe bedoel je iemand kan niet tegen alcohol. Werd ook geïntroduceerd in de wonderlijke wereld van Spotify, wat tegen mijn denken in toch echt wel handig lijkt te zijn.

We gingen naar Las Animas waar ik het de rest van de avond maar op water en Red Bull heb gehouden dankzij het overtuigingsvermogen van Peter. Was gezellig en gingen rond half 6 naar huis.
Ik met de taxi naar mijn huis. Hij lopend naar zijn huis. Het enige was… Sinds mijn tasje was leeggeroofd in Las Animas doe ik altijd mijn sleutels in Peter zijn zak en laat ik mijn pinpas bij hem thuis. Alleen was ik vergeten m’n sleutels te vragen. Dus ik zit in de taxi te vertellen dat mijn sleutels verleden keer waren gestolen aan de beste taxi driver tot ik me opeens bedenk JODER, ik heb mijn sleutels niet. Ik wou terug om Peter te zoeken maar weer werd ik gered door het overtuigingsvermogen van het andere geslacht. Namelijk dat er wel 100 manieren zijn hoe Peter had kunnen lopen en dat ik beter bij hem thuis kon wachten. Zo gezegd zo gedaan en binnen een kwartier stond Peter voor de deur, met de sleutels. Ging nog even Cheetos eten en ben toen weer in het inmiddels vertrouwde bed van Roel gaan slapen.


Vandaag, 12 augustus (8 dagen tot mijn verjaardag)

Ik werd wakker en vroeg mij af hoe laat het was. Het gevreesde antwoord was: half 4 ’s middags. Uitgaan is leuk maar nu ik niet echt iets ‘moet’ doen slaap ik echt gigaaaantisch uit. Zat op de bank met Cheetos en water als ontbijt toen Peter ook wakker werd. Nog even gebleven en half 5 nach hause. Natuurlijk nog eerst een lekkere cheeseburger bij de Burger King gekocht (die kosten hier 2,20… waaaaat). Erg fijn.
Thuis, nouja ik hoef het niet ze zeggen maar doe het toch, Desperate Housewives gekeken. 2 wasjes gedaan. Salade met mango, kip en honing gemaakt en verder helemaal niks. HA!

Morgen is mijn laatste week met Cristina want vrijdag is haar laatste dag en dan gaat ze op vakantie wat betekend dat dit echt een hel wordt want ik moet allemaal gegevens gaan vergelijken en in grafieken verwerken en ik ben er nog niet helemaal achter waar ik A. De tijd vandaan ga halen en B. Hoe ik binnen een week een helluva presentatie kan maken…
Oh en wat mijn schoolonderzoek betreft, daar heb ik echt zero tijd voor en AAAAAAH DIT WORDT STRESS.

Oke ik ben gekalmeerd.


LIJSTJE-VAN-DINGEN-DIE-IK-NOG-WOU-ZEGGEN

1. Je weet wel dat in Nederland soms hele gemene mensen zielige huisdiertjes vergiftigen. Nou, Im about to become a meany like them… FUUUHHH mijn buurhondjes zijn geloof ik 20 cm bij 20 cm en blaffen alsof ze op die manier kunnen groeien. GRRRR
2. Ik heb een manier gevonden om mijn post uit de bus te halen: Met een stokje en een voedselknijper (ik weet niet hoe dat ding heet). Werkt prima. Had 2 leuke kaarten gekregen van opa en oma en van mama.
3. God die honden blaffen nog… Zwaaaar geïrriteerd.
4. Mijn verjaardag is over 8 dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5. Ik heb suuuper leuke cupcakes en koekjes besteld bij de vrouw van de security van het hotel. Zij maakt echt super mooie dingen. Ben benieuwd hoeveel het gaat kosten. (ik heb ze nog niet helemaal eeeecht besteld, ze gaat me nog mailen)
6. Ik heb al bijna 24 uur lang dezelfde make-up op. Top!
7. Mijn billen zijn steviger geworden. Het is heus!
8. Gister avond kwam ik de jugend van Valencia tegen. Op hun zaterdag avond zitten ze op een bankje, gitaar erbij, 1 fles water, en doen ze een soort Flamingo concert ofzo met klappen (er heerst hier een klapcultuur) en zang. Ik was zwaar impressed maar meer door het feit dat ze op hun zaterdag avond op een bankje zaten.
9. Ik dacht een leuk slaapsetje gekocht te hebben. Dat was natuurlijk al dom gedacht, want ik heb het in een Chinese winkel gekocht. Ik ga nu het slaapsetje beschrijven en je moet in je achterhoofd houden dat het nog erger is dan het klinkt. Er zitten roesjes aan. Op de bandjes die naar… weetje laat maar. We houden het er gewoon op dat het ontzettend lelijk is en dat ik morgen met m’n bonnetje bij de kassa sta.
10. Ik drink echt boem veel ananassap van Minute Maid. Hopen dat ze die ook in Holanda hebben.
11. Mama had zoveel drop gestuurd dat ik genoeg heb tot december dus als ik weg ga wordt de kok alias enige persoon in Valencia die drop lust erg blij ☺


Nou, BASTANTE! Dit was het weer.
Ik heb het vrij kort en bondig gehouden al zeg ik het zelf.
Bedankt voor het lezen en laat wat achter want dat vind ik leuk en ik heb toch een aantal minuten van je leven gevuld met dit bericht dus dat is wel een berichtje waard, toch ☺

Liefs,
X Britt

p.s.
12. Iedereen noemt me hier Brigitte want dat is makkelijker voor ze. Prima, maar na Valencia NOOIT MEER. Ik had tegen Cristina gezegd dat ik het niet erg vond om water voor d’r te pakken en in het begin zei ze nog heel beleefd neeeejoh dat hoeft niet, maar na 2 dagen werd haar gewoonte: BRIGITTEEEE, Im dying, why don’t you give me water, do you want me to die?
BRIEZJIEEEEET.
Ugh.
Brigitte wenst je een fijne vakantie Cristina :)

  • 13 Augustus 2012 - 09:12

    Angelique:

    BRIEZJIEEEEET, goed dat we dat weten, kunnen we je thuis ook instructies geven als we iets nodig hebben.

    Weekend was het heerlijk weer en gisteren naar de dierentuin geweest.

    Dikke knuffel van mamaxxxxxx

  • 13 Augustus 2012 - 11:08

    Melanie I.:

    Hi Britt,

    Het was weer een leuk verhaal om te lezen.
    Geniet nog even van je laatste weken in Valencia!

    Veel liefs Melanie

  • 13 Augustus 2012 - 12:14

    Koos Egberts:

    Wij gaan weer feesten want britt is weer thuis
    zei woont daar in dat gezellige huis.
    haar verjaardag komt er aan
    en van mij krijg jij die, mooie banaan.
    of zal ik haar nog verblijden
    met iets lekkers voor ons beiden.
    haar werk-vakantie is voorbij
    maar britt's leven krijg ,
    een ander wending daarbij.





  • 13 Augustus 2012 - 12:25

    Koos Egberts.:

    Britt een mooi stuk voor jou verjaardag, van de meester.


    Britt

    Lieve Britt, geniet van jou dagen
    en laat iedereen jou behagen
    met liefde in je hart,
    dat mooie part.
    Het geef jou gevoel zoiets mooi's
    dat de sterren gaan bloeien
    en de horizon gaat stralen
    en nu niet meer balen
    de zon komt jou straks halen
    voor een rondje rond de wereld
    ja, door deze mooie kerel.

    maar ik ga nu weer heerlijk zweven
    over en weer voor jou
    en , ik laat jou niet staan in de kou.
    en nu, een lief kusje op jou hand
    reis jij maar lekker door het land.
    met jou lieve ouders hand in hand.

    Groetjes Koos Egberts,
    copyright 2011.

  • 13 Augustus 2012 - 12:42

    Koos Egberts.:

    Verdriet.

    geweld , nu geen held
    maar verlost van druk
    op zijn lege kruk
    waarom vraag jij
    wij waren hier niet bij
    het was de druk
    in zijn hoofd
    het was te veel
    om over na te denken
    en nu, een leegte
    in jou, van jou,
    lieve vrouw
    zijn leven is nu
    volmaakt, gestaakt

    Maar die Moeder
    huilt om haar zoon
    hij was niet gewoon
    huilt om haar man
    die alles kan
    maar kon dit niet zien
    zijn ogen waren gesloten
    en nu is zijn leven
    naar de kloten
    weg gevaagd
    zijn leven gestaakt.
    zij kan het niet beamen
    de buren zullen zich schamen
    over dat huis, daar
    maar was het wel waar!

    en wat gebeurde er binnen
    waar moet ik nu beginnen
    een lege ruimte in jou hart
    hij was leuk, maar geen part
    een leuke jongen van dichtbij
    en hoorde hij er wel bij
    maar nu ben ik leeg
    van deze mooie strateeg
    zijn leven is deels voorbij
    hij is nog in leven
    maar niet hier
    hij zweeft over de aarde
    maar niet van plezier.

    Groetjes Koos, speciaal voor je kennis gemaakt .
    Geniet nog van jou dagen Britt, kusssssssssss


  • 13 Augustus 2012 - 13:43

    Wim S:

    Hoi Britt,

    Ik kan helaas niet zulke mooie gedichten schrijven als de "meester", maar ik wens je nog een paar fijne weken daar in het verre land van Sinterklaas.
    Tot gauw.

  • 20 Augustus 2012 - 05:59

    Angelique:

    Van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag en een hele gezellige dag , op deze speciale dag toegewenst door mamaxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 Augustus 2012 - 13:54

    Aisha:

    Hoi Britje,

    Eindelijk 21!!
    Van harte gefeliciteerd!
    Aisha xxx

  • 26 Augustus 2012 - 17:06

    Angelique:

    Last dance..............

    Bye,bye Valencia, Hello Vlaardingen
    Al is het maar voor korte duur, want Barcelona staat alweer op de loer!!

    Goede terugreis en tot morgenavond op Schiphol.

    xxxxmamaxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 316304

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: