Un mes pasado, dos meses quedan - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu Un mes pasado, dos meses quedan - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu

Un mes pasado, dos meses quedan

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

21 Juni 2012 | Spanje, Valencia


¡Buenas!

Wooooow wat gaat de tijd weer snel. Ik ben al een maand hier en heb dus nog maar 2 maanden te gaan. Crazy! Ik woon hier echt. Heb m’n eigen huisje met m’n eigen spulletjes. Eigen favoriete dingen en ritueeltjes en vrienden. Valencia is heel goed te doen!

Lunes 11 de junio 2012

Op t werk bleef ik om het ontbijt af te halen en ik nam iets mee van t buffet en JODER, wat was dat lekker! Het heet een Xuso en is een soort oliebol met 100 lagen suiker en een soort van room er in en echt mhhh perfect! Vast net zo veel calorieën als in een kapsalon but I couldn’t care less ;-)
Suuuper irritant, eerst moest k wennen aan die Windows pc op m’n werk en nu ben ik in de war met m’n Mac toetsenbord. Wat een drama ook he.
Maar goed. Ik heb een paniekaanval ervaren. Een echte. Compleet met trillen en hyperventileren en al. Waarom? OMDAT IK WEER EEN FREAKIN KAKKERLAK ZAG IN MIJN HUIS. In de keuken. Op het aanrecht wel te verstaan. Cisco sliep en ik rende z’n kamer in. Rende er weer uit. Rende weer terug. En zei laat maar. Weer die kamer uit, terug naar de keuken. Maar Zaza zat er gewoon nog. Ik moest water hebben en dat stond precies aan de andere kant van de keuken (zie een smalle keuken voor je met rechts een aanrecht en links een ander aanrechtblad waar t water op stond) en ik durfde niet. Maar ik heb t toch gedaan! Goed he :D Wat een overwinning joh.
Overdag was t werk niet heel spannend en na t werk ging Moi naar het politiebureau om na 3 weken ofzo eindelijk aangifte te doen van m’n verloren iPhone (RIP). Dat is gelukt. Na 2 uur op een stoel in een wachtkamer gezeten te hebben met niets dan een afgebladderd papiertje om te lezen en niets dan vage mensen om naar te kijken. Zo was er het stelletje dat maar klef bleef doen, de zoon die stoer zat te doen met zijn iPhone omdat’ie vast en zeker voelde dat ik jaloers was, de 40+er die zichzelf in een pakje van botox en Helly Kitty had gehesen en de vrouw die een hele zak zonnebloempitten wegkraakte naast mijn hoofd. Kortom: 2 geweldige uren. Toen het stelletje, dat NA mij gearriveerd was, aan de beurt was geweest vroeg ik de beste Pliesieman wanneer ik mocht. Goh Britt stond natuurlijk weer onderaan t blaadje dat’ie op de stapel met Geweest had gelegd. Gelukkig greep Super-ik in en hoefde ik daardoor nog maar een half uur te wachten. Yaaay.
Nog een uur met Fabberdeflap Fabian geskypt en tot zo ver mijn maandag de 11e.


Martes 12/06/2012

Ik werd wakker. Ik deed mijn rolluik omhoog. Ik zag een zonsopkomst. En ik wist dat het goed was.
Dat is nog eens chill wakker worden. Meteen even enthousiast gedaan met m’n camera.
In ’t restaurant was ’t levendig want er waren 290 mensen die bijna allemaal tegelijk van het ontbijt wilde snoepen.
Er was een kappersconferentie van Keratine en er waren goodiebags over en de Sales meisjes kregen er 1 en ik mocht van Marta haar tas hebben dus dat was erg leuk want het is een super leuke strandtas, wit met leren stukken :D Hoezee!
Na het werk Harry Potter (YEAH) en One Tree Hill gekeken (dat doe ik elke dag dus dat hoef ik eigelijk niet te zeggen maar soms zeg ik het toch). Mezelf als clown geschminkt en foto’s gemaakt en dat was het.


Miércoles 13/06/12

MIJN NEEFJE IS GESLAAGD!! Zoo dat was het grootste nieuws van de dag! Ben apentrots en helemaal blij!
In het restaurant kreeg ik fooi toen ik even snel een koffie tussen het hostessen door bracht, wel 4,50! Was helemaal verbaasd haha.
In de pauze vroegen Marta en Fer of Peter en ik zin hadden om een koffie te drinken dus dat was gezellig, in de zon bij een leuk tentje om de hoek. Fer en Marta zeiden dat m’n Spaans al zo veel beter is dan in het begin dus was natuurlijk helemaal happy om dat te horen aangezien dat ook wel m’n doel is van dit hele gebeuren hier.
Thuis moest ik het laatste deel van de Millenium trilogie achterlaten maar heeeeel toevallig had Peter die in zijn boekenkast staan dus Moi leest die nu lekker verder :D
Na het werk opa, oma, Devin (neefje met diploma :D) en ouders gebeld en m’n lieve vriendinnetje Alexandra geskypt dus ik was weer overal van op de hoogte. Bellen vanuit het belhuis kost maar 10 cent per minuut, dat kan er wel af :p
Ging voetbal kijken in de Hollandbar. Weer m’n haar oranje en al die ongein en helemaal voor niks want natuurlijk verloor Holanda. Afgang. Er was een jongen uit Mexico die me mee uit wou nemen en me TE veel aan Miky deed denken. En ik raakte verdwaald toen ik de eerste de beste doch blijkbaar goede tram insprong maar de overstap vergat en geen taxi kon vinden. Uiteindelijk door een enge buurt gelopen met enge mensen die enge dingen tegen me zeiden en toch een taxi gevonden en thuis heerlijk geslapen.\

Jueves 14/06/12

Bij de lunch waren er Pommes Duchettes. Wat een bof. Lekker misselijk gegeten. Hiep hoi! Wel chill dat ik elke dag ’s middags al warm eet, want ’s avonds hoef ik thuis bijna niet te koken of gewoon iets kleins.
We hadden een ‘vergadering’ wat gewoon een introductie in de keten van Melia was en dat was echt leuk. Het is ook echt een mooie keten met geschiedenis enzo en ik zie mezelf ooit nog wel als Guest Relations Manager oid werken bij ME by Melia ofzo! In Mexico hebben ze ook hotels dus wie weet…
Thuis schoongemaakt, Harry Potter 4 gekeken en vroeg naar t kotje gegaan.


Viernes 15/06/12

Er was een Medisch Congres v natuurlijke geneesmiddelen en raakte met allemaal aardige mensen aan de praat, ook 3 Nederlanders. Na t werk geslapen, Harry Potter 5 gekeken en ’s avonds met Peter en zijn huisgenoten naar een Botellon.
Botellon: [uitspr. Bó-tè-jòn] lidw. El. Een gezamenlijke activiteit die op de meest random, openbare plekken kan plaatsvinden die bestaat uit het nuttigen van zelfmeegebrachte alcohol en versnaperingen met een minimum van circa 10 personen. Kan uitlopen tot botellons van 3000 man.

De botellon waar ik heen ging was op het strand en ik vond er niks aan. Geen muziek. Beetje aan m’n fles sangria van 1,30 gelurkt en met mensen uit 10 verschillende landen gesmall-talked. Ik was doodmoe en om 4 uur ging ik eindelijk naar huis. Thuis Cisco wakker gemaakt, een tosti gegeten, Zaza gevonden, Cisco geholpen Zaza te vangen, op het laatste moment besloten dat ik te bang was om Cisco te helpen, het tosti apparaat op Zaza laten vallen en toegekeken hoe Cisco de half dode Zaza het balkon af gooide.

Sabado 16/06/12
Tot 2 uur uitgeslapen. Schandalig. Maar dat mag als je pas rond 5 uur gaat slapen.
Rond half 5 het centrum in gegaan. Naar 2 exposities geweest. De schilderijen van Sanleon – Domus Dei waren erg gaaf. Daarna nog een paar uur door het oude centrum geslenterd. Kwam nog midden in een demonstratie terecht, compleet met trommelconcert (wat dus wel tof was) tegen de politici op dit moment. Moest me helemaal doodhaasten toen ik thuis kwam want had een half uur om me om te kleden, te douchen, te make-uppen en bij het metro station te komen want we zouden uitgaan ook al was ik echt doodmoe. Natuurlijk kwam ik te laat en eigenlijk zou ik de laatste metro hebben gemist maar Florence (collega uit Paris) stond een halte eerder nog op de metro te wachten en de metro was later dan ik :D
Ook tof hier is dat de bustijden niet exact zijn maar altijd tussen 10 uur en 3 over 10 ofzo :p Dat werkt veel beter!
Er was geen overstap meer omdat de metro te laat was dus Florence en ik liepen een stuk naar Peter z’n casa. Vanaf daar gingen we weer naar een botellon at la playa maar gelukkig gingen we na een uurtje naar Las Animes. Een openlucht club aan het strand. De drankjes waren te duur en de muziek stond te zacht maar het was echt heel tof en gezellig en ik ging pas rond kwart voor 7 vol. Er zou een tram zijn maar die bleek een uur later te komen dus ik nam chill een taxi. Nog een tosti naar binnen gewerkt, om 8 uur gaan slapen. Eens moet de eerste keer zijn :p


Domingo 17/06/12

TOT FREAKIN 4 UUR GESLAPEN! Schandalig haha. Maar ik was echt dood ook al had ik al die uren op het feest nuchter doorgebracht (misschien daarom juist wel). Gedoucht en een tosti gegeten. Geslapen tot half 9. De laatste afgang van Nederland gekeken. En, je raadt t vast al, geslapen! Top dag!


Lunes 18/06/12

Het was potverdikkie gewoon een soort van bewolkt en fris. En ’s middags zelfs 4 minuten miezer regen!
At Sales lekker de hele dag bezig geweest en foto’s met het team gemaakt :)
We moeten echt heel vaak dozen van het magazijn naar de zalen brengen (dat doen de managers normaal dus ik weet wel welke functie ik later niet ambieer) maar omdat ik niet zo sterk ben was Peter de lul :p
Had nog een paniek aanval gehad van de week want de elektriciteit viel uit toen Peter en ik net in de lift stapte. Dus ik duwde Peter opzij, rende richting Paco van het magazijn want regel 1 in alle enge films is altijd om bij elkaar te blijven. Toen vielen ook de noodlichten uit dus hobbelde ik in paniek terug naar Peter die verdacht kalm bleef en toen was alles ineens weer normaal en concludeerde Peter dat ik niet goed ben met panieksituaties en zeer zeker niet kalm blijf.
Na het werk m’n fotografiecursus foto’s ingestuurd want het was de laatste keer en ook al ben ik er helaas niet bij geweest, toch wilde ik meedoen.


Martes 19/06/12

Er is een nieuwe front desk stagiair die iedereen geweldig vindt: Luis. Ik vind Luis te skinny maar het is vast een prima jongen.
Had nog zoooo iets genants. Ik ben er tijdens deze maand achter gekomen dat ik niet elegant, gracieus of wat dan ook in die richting ben. Ik ben lomp en klunzig. Heeel klunzig. Ik stoot, ik val, ik laat vallen en laat stoten. En maandag liet ik mijzelf van de trap in de lobby vallen. Let wel, het is een vrij stijle trap en Fernando is er op zijn 1e werkdag ook afgevallen. Maar ik dus ook. Terwijl prima jongen Luis en pakweg 10 gasten me aan stonden te gapen, stuiterde ik oink oink oink op mn kont naar beneden. Auw! Eva en Bea kwamen meteen aangerend en ik werd op een bank gedeponeerd met ijs. Was wel even schrikken en heb behoorlijk pijn in m’n rug maar het valt allemaal wel mee. Heel het hotel weet er van dus ik heb in ieder geval voor entertainment gezorgd.
Soms doen ze hier heeeel makkelijk over dingen, bijvoorbeeld als je een bord hebt met waar de gasten heen moeten en er staat geen zaalnaam op (wat mij vrij essentieel lijkt, maar goed) en soms is het echt hakketakkemierenneuken. We moesten voor de eerste communie van Asensi (als het zo doorgaat weet ik niet of Asensi zijn 2e communie zal meemaken, gnagnagna) allemaal dingen in elkaar zetten en steeds verbeterde Fer ons. En steeds 1 ding. Ander lettertype. Proefprint. Andere hoofdletters. Proefprint. Extra witregel. Proefprint. Ga zo maar door. Want ja, dat kan natuurlijk niet in 1 x. Ze doen hier aan papier recylcen en dat is maar goed ook want ze gooien letterlijk papier en inkt weg :p
Op het postkantoor lag een envelop voor me klaar met een Holland shirt en een kaartje van papa en mama dat het shirt waarschijnlijk te laat zou komen maar dat ik hem altijd nog als stofdoek kon gebruiken :p Evengoed bedankt!


Miércoles 20/06/12

Over 2 maanden ben ik 21. WOOHOO.
Niet zo een spannende dag at work maar wel gezellig. Deze week zijn er Formule 1 races in Valencia en we hebben dus van alles te doen in het hotel qua banqueting. Ook kwam er een formule 1 auto die in de lobby is gezet met een afzethek er omheen. Yeah.
Na werk kaartjes gekocht voor Circo de los Horrores. Een of ander circus met horror figuren dat overal in de stad wordt aangeprijsd en waar ik super graag heen wil. Florence heb ik zo ver gekregen en vrijdag gaan we! Yeah :D In Amerika waren kaartjes volgens internet heel duur maar ik heb voor 15 euro p st kaartjes gescoord. Ben benieuwd! De recensies waren verdeeld. Nog KIKO make-upjes en een nieuw lingerie setje gescoord(ja echt noodzakelijkheden) en verder tosti’s gegeten en One Tree Hill gekeken. Ik kijk hier een seizoen per week :p
Had ook een suuuper lief kaartje van Alexandra gekregen dus mijn dag was helemaal goed!

Jueves 21 junio 2012

Ik zit nu op mn werk met Herr Peter naast me en we hebben weer boem veel te doen. Was wel druk in het restaurant want er waren 320 desayunos (ontbijtjes) en er waren super veel Italianen die er van uitgaan dat ik vloeiend Italiaans spreek.
Peter heeft Pirelli vlaggetjes geprint en gemaakt dus we zijn actief bezig.
Bijna weekend :D


LIJST VAN DINGEN DIE IK NOG WOU ZEGGEN::
1. Ze parkeren hier echt te strak. Ik snap echt niet hoe. Neus aan neus. Alle auto´s hebben ook deuken, maakt niet uit wat voor mooie auto je ook hebt. Vaag joh
2. Mijn Bidon met prinsessen heb ik maar even aan de kant gezet. Ik ben super schoon in huis maar ik kwam er achter dat ik die bidon in 1 maand tijd 1 x heb schoongemaakt. Ugh
3. Ze drinken hier allemaal koffie met liiiters melk. Vind ik interessant.
4. Ik had natuurlijk eindelijk flats gekocht om op te werken maar die zijn nu al te groot en er is aan 1 kant een bloem af dus ik loop voor Loel.
5. Van Peter moet ik zeggen dat het eten in de kantine deze week “niet te nassen” is. Dus dat.
6. Groetjes van Pie to the Ie to the Tie to the Ie to the R.... PETER!

Hulde als je dit lange verslag hebt afgelezen en mocht je dan tot hier zijn gekomen, laat dan ook iets leuks achter :)

Love,
Britt


p.s.
Speciaal voor mijn Pops en dhr Willem Schruijer heb ik zo min mogelijk ‘chill’ gebruikt daar ik dit in mijn vorige verslag meer dan 30 keer gebruikt schijn te hebben.


Mijn adres:::::

Brigitte Martina Planken
Av de San José Artesano 15
Puerta 17
46025 Valencia
España









  • 21 Juni 2012 - 10:19

    Zarina:

    Hahaha Britt, wat heb je dit leuk geschreven. "Oink, oink, oink''. Leuk dat je het naar je zin hebt:D

  • 21 Juni 2012 - 11:20

    Oma:


    Hoi Briit.

    Als ik alles heb gelezen van jou .
    Ben ik dood moe.
    Geniet maar van alles wat je kan beleven.
    De tijd is zo voor bij .

    Knuffel oma

  • 21 Juni 2012 - 11:24

    Justin:

    Lieve Britt.

    Ik ben bij oma anneke ,lig op de bank.
    Kreeg op school erge hoofdpijn.
    Het wordt vanavond heeeeeel slcht weer.
    Opa zijn vis wedstrijd is afgelast.

    Dikke kus van mij.xxxxxxxxxx

  • 21 Juni 2012 - 12:04

    Angelique:

    Hola Britt,
    Cómo estás? Aquí todo está bien.

    Was weer een leuke onderbreking op mijn werk, even je verslag lezen.

    Kijk goed uit op het circus want voor je het weet denken ze dat je erbij hoort!!(grapje)

    Veel plezier en dikke mama knuffel
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 21 Juni 2012 - 14:38

    Destiny:

    Woehoe, ik ben tot het einde gekomen! Fijn dat dit een half uur van m'n leven gekost heeft haha.
    Bijna alles klinkt echt leuk men, behalve die kakkerlakken. Die bevallen mij niet zo!

    Ik heb hele leuke sokken voor je gezien waarvoor ik nog even terug moet naar dat plaatsje. Ze hebben ze vast ook in Nederland, maar van 1 paar weet ik zeker dat ze alleen hier zijn!

    Nouja, veel plezier verder nog in dt warme zomerse Valencia (hier kan je trouwens ook gewoon zomerkleren aan ook al regent het keihard en is t koud.. Dat kan gewoon)

    Much love nd see you in two months <3


  • 21 Juni 2012 - 17:51

    Karlijn:

    Whahahahah OOOO WAT EEN VERHAAL:D. Hulde aan mij, duidelijk! helemaal gelezen...totaal vermoeide ogen, maar I don't care.
    Ik heb je adres even genoteerd, want ik vind het wel leuk om je even wat te sturen natuurlijk:) Ik hoop dat je het de rest van de tijd ook nog zo naar je zin gaat hebben en van die fijne verhalen blijft schrijven:D!!! IK ZEG DOENNNNNN. OMG het regent hier zo hard en het is totaal zwart. Om te huilen, want het is de 1e dag van de zomer. En dan zit jij daar met je kont lekker in de zon, wat gaat er fout vriendin? Nee, ik gun het je:P haha!! geniet ervan popje. Ik hoop je snel te spreken op skype, maar ik moet me nu doodstressen voor school! ik leg het je nog wel uit. TOT SNEL, dikke zou, love love love yaaaaaa kissie kissie

  • 23 Juni 2012 - 07:53

    Opa:

    Hoi Britt.

    Wat
    Wat en avondtuur met je kakkerlakken.
    Geniet maar van de zon ,wij hebben slecht weer.
    Het vissen is niet door gegaan.
    Zondag gaan we pannenkoeken eten met Lara.

    Knuffel opaxxxxxxx

  • 24 Juni 2012 - 13:59

    Oma:

    Hallo.

    We gaan straks pannenkoeken eten.
    We kunnen onze winterjas en laarsen wel aan doen.
    Zo stormt het en veel regen.
    Hopelijk vindt Lara het leuk met Dev.en Jus.

    Knuffel van ons

  • 29 Juni 2012 - 11:29

    Wim Schruijer:

    Het is waarschijnlijk super chill daar.
    5x super en 3x chill, dus het valt deze keer wel mee.
    groetjes,
    Wim

  • 02 Juli 2012 - 18:27

    J&A:

    Heerlijke dagen in Valencia gehad. Was heel erg gezellig en we hebben een hoop leuke dingen gedaan/gezien.

    En natuurlijk heerlijk je weer even te zien/horen(nu tuten onze oren)

    Liefs van Papa en Mamaxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 Juli 2012 - 16:39

    Marinke:

    he schat, echt vlot met lezen ben ik niet altijd, maar ik lees ze wel heel graag! super om weer van je te horen en veel liefs

  • 13 Juli 2012 - 11:19

    Loïs:

    Vind 't echt heel leuk om je verhalen te lezen hahaah. Hope you're havin' a good time xxxx.

  • 13 Juli 2012 - 11:19

    Loïs:

    Vind 't echt heel leuk om je verhalen te lezen hahaah. Hope you're havin' a good time xxxx.

  • 05 Augustus 2012 - 19:18

    Koos Egberts:

    Ik zei nog zo tegen die kakkerlak
    wat deed jij daar, ik pakte een sigaar
    maar ze zag mij lopen, met zestien poten
    ik zag ze schrikken, ze ging gelijk hikken
    ohh wat ging ze zweten, jij moet eens weten
    Maar jij heb je er over heen gezet
    in je bed, wat een verzet.
    ik zit hier te lachen en te jocken
    oohhh help een bruin gek ding
    hij was wat vergeten zijn ringelling
    nu is zij in slaap gevallen
    eindelijk ik sluip weer terug
    als een vliegende mug
    mijn sigaar was helemaal daar
    wat smaak dat lekker
    het lijk wel een cracker
    eindelijk heb ik weer nicotine
    en nu vlug naar de kantine
    er lig hier nog lekker eten
    daar ga ik straks lekker van zweten
    maar nu eerst een ijsje uit de koelkast
    beter dan een lege voorraadkast
    zei hebben toch niks in de gaten
    want ze slapen
    Nu ga ik ook mijn familie halen
    wat zullen zei balen
    jammer dan, eindelijk een eigenhuis
    met een mooi kruis
    maar dat is niet te eten
    laat hun nou maar is lekker zweten
    en nu even glijden over de plakkerige
    aanrecht, en dan zit mijn haar weer recht
    zo alles weer gedaan, en nu die lekkere banaan
    mmmmm, ohhh wat is die lekker
    maar nu moet ik uitkijken, want de wekker.
    kijk ze is nu wakker,
    ik moet nu weg naar mijn akker.
    Dus alle mensen van deze kamer
    voorzichtig met die hamer.
    en laat hem met rust
    ik ga nu weg en krijg nu rust.

    Voor een leuke dame Britt, kusssssssssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 316313

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: