Sol y Sangria - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu Sol y Sangria - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu

Sol y Sangria

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

10 Juni 2012 | Spanje, Valencia

¡Buenas!

Ik dacht laat ik maar weer eens iets laten horen vanuit het amazing Valencia. Wow, het is hier echt heerlijk. Elke dag is leuk!

Zondag 27-05

Elke zondag is er een bruiloft in de buurt en dan wordt er vuurwerk afgestoken. De eerste keer lag ik in bed en werd ik doodsbang wakker, de tweede keer stond ik op het balkon en liet ik me vallen omdat ik dacht dat er geschoten werd en de derde keer stond ik onder de douche en knalde ik bijna met mijn hoofd tegen de muur omdat ik wederom dacht dat we werden aangevallen. Ze vieren het in ieder geval spectaculair.
We (Cisco en ik) gingen laat in de middag nog naar de stad. Lekker tapas gegeten en naar American Pie geweest in het Spaans. Ondanks dat ik laaaang niet alles verstond, hebben we wel goed gelachen. Bijna elke dag kijken Cis en ik nog een aflevering One Tree Hill (ik heb een chille roommate ^^ ) dus ook zondag besloten we de dag met een uurtje bankhangen.


Maandag 28-05

Op ’t werk verveelde ik me weer dood want er zijn gewoon niet zoveel dingen die ik kon doen. Luuk stelde voor dat ik af en toe Spaanse les bij zijn vriendin volg dus dat is wel leuk.
Kwam thuis en toen zei Cis dat we naar een paella avond van z’n werk gingen. Snel omgekleed en t was super gezellig. Daarna nog wat gedronken en de laatste metro (half 11) naar huis genomen.


Dinsdag 29-05

Mocht om 10 uur beginnen. Woohoo. Heel de dag aan m’n stageverslag gewerkt. Met Eva, de HR manager, besproken dat ik vanaf donderdag elke dag een paar uurtjes in het restaurant ga werken als hostess om mijn Spaans te verbeteren en om meer in contact met de gasten te komen.
Na het werk ging ik shoppen. Groene ripped jeans, spijkershortje en kobalt blauw t-shirt gekocht. Gotta love Zara. En nog een rood jasje en een tshirt.
Thuis lekker spagetti gemaakt en toen ik rond 10 uur naar bed wou gaan zag ik…. EEN KAKKERLAK. Dios mio. Ik was natuurlijk doodsbang en Cisco was niet thuis en dat idiote beest ging achter het tv meubel. Gadverdamme. Kon natuurlijk niet meer slapen en gelukkig kwam Cisco rond kwart voor 12 terwijl ik hem half jankend stond toe te schreeuwen dat er een beest was. Gelukkig bleef Cisco wel kalm en ving hij dat ranzige ding. Mijn kamerdeur blijft potdicht.


Woensdag 30-05

T wordt elke dag warmer. Overdag zo rond de 33 graden en savonds 23 dus dat is heel chill.
At work weer aan m’n stageverslag gewerkt en met de lunch iets verkeerds gegeten waarna ik moest overgeven enzo en naar huis mocht. Moest ’s avonds een pantalon voor m’n werk kopen dus ’s middags geslapen en ’s avonds met Cis naar het Nuevo Centro, dat is maar 2 metrohaltes ver. Had dé perfecte gympen gevonden maar nergens in Spanje hebben ze m’n maat meer zei de verkoopster. Wel een pantalon en vestje voor m’n werk gekocht. Er is ook een make-up winkel hier: Kiko. Vind dat t allemaal een beetje op MAC lijkt en het is ook goede kwaliteit dus daar een nieuwe blush gekocht want m’n Chanel blush was op. En bij de Kiko kost het echt niks vergeleken met die van Chanel (5,95!)
Bij de Mac Cafe een soya frapuccinno gedronken (bah) en thuis ving Cisco weeeer een kakkerlak (ik schreeuwde vanaf een stoel) en daarna heb ik het hele huis gemopt met chloorspul.


Donderdag 31-05

Mocht op het werk wat dingen van het Spaans naar het Engels vertalen dus had iig iets te doen. Het was super rustig in het restaurant (1 tafel) maar wel veel gekletst in het Spaans met de F&B manager.
Thuis geslapen en ’s avonds m’n kamer met ads uit tijdschriften versierd en OTH gekeken.


Vrijdag 01-06

Ik had wat klusjes te doen at work dus de dag ging wel chill om. Met Rafa (mijn manager) afgesproken dat ik voortaan van 08:00 tot 10:30 in het restaurant bij het ontbijt werk omdat ik dan wél iets te doen heb :p (en dus ook lekker om 4 uur klaar ben ^^ ). Jose Miguel vroeg m’n nummer en me mee uit en ik zei wel leuk alleen ik heb echt geen zin in dates met mensen van m’n werk. Hij is verder wel aardig ofzo.
’s Avonds naar de Taronja home (waar de mensen v Cisco zn werk dus wonen) en gezellig gegeten. Tobias ging koken en ik heb LEVER gegeten! Er was aardappelpuree, stokbrood met een soort leversaus (heel apart) en kip. Maar die kip was dus geen kip. De volgende dag kwam Cisco met een foto aan waarop Tobias een gevild konijn in z’n handen heeft. We hadden dus konijn gegeten (vond die kip al niet zo lekker) en Tobi had serieus de levers uit die beestjes gehaald. GAAADVER. Maarja, heb t wel gegeten.
Het was de laatste avond v studenten Jon en Sandra dus we gingen een potje Kingze en daarna de stad in. Was wel gezellig.


Zaterdag 02-06

Om half 2 in de stad afgesproken want we zouden naar de poolparty gaan. Kwamen rond half 3 aan maar toen gingen we nog niet naar binnen. Het is hier echt gebruikelijk dat je ALTIJD gaat voordrinken. Dus iedereen legde 2 euro in en Fernando (de manager v Taronja) ging drank en cookies en chips enzo kopen en we hebben 1,5 uur in de zon gechilt. Daarna bij die poolparty naar binnen en dat was een beetje anders dan verwacht. Je zou een welkoms mojito krijgen maar die waren al op, je kreeg 1 halfrauwe hamburger en kon verder niks te eten kopen en er zouden gereduceerde prijzen zijn maar een flesje water was al 3 euro. Maar verder was het super gezellig en hebben lekker staan dansen. Cisco en Spencer gooide me in het water maar er zat zo weinig water in het zwembad dat ik op mn stuitje viel. Autsj. Er was ook nog een afterparty maar de organisatie was echt slecht want er waren maar 2 bussen per 30 minuten dus iedereen ging duwen en mensen vielen op de grond enzo. Heel naar. Namen een taxi naar de stad en daar nog bij de Mac gesnackt en toen naar huis.


Zondag 03-06

Uitgeslapen, OTH gekeken, schoongemaakt en foto’s voor m’n fotografiecursus gemaakt. Ben helemaal blij met m’n nieuwe camera equipment :D. Geskypt met m’n neefje Devin die deze week hoort oftie geslaagd is. SPANNENDDDD.


Maandag 04-06

8 uur op het werk zijn betekend half 7 opstaan. Oei. Lastig. Maar het ontbijt is wel leuker en het is ook echt een heeeeel chill uitgebreid buffet waarbij ik met de minuut jaloerser word op de gasten die er van kunnen eten xD. Daarna een presentatie naar het Engels vertaald voor Christina. Sommige dingen waren zo vaag en ik snapte echt niet wat ze bedoelde dus ik dacht oke laat maar, bleek achteraf dat die presentatie nu in de lift wordt afgespeeld. Oops :p
Bij Sales & Marketing was er een nieuwe stagiair uit NL: Peter. Ik werkte natuurlijk eigelijk tot 4 maar rond half 4 kregen we eindelijk wat te doen dus tot half 6 gewerkt. We moesten tasjes naar de kamers van mensen brengen. Leken wel bellboys en t was zulk stom werk dat ik echt 10 x de slappe lach heb gehad.
Thuis nog schoongemaakt, gekookt en foto’s genomen. Cisco kwam niet thuis… Was niet meer echt in paniek want hij was vast weer feesten.


Dinsdag 05-06

Cisco was idd feesten. Christina had een bitch dag at work dus dat was wel jammer maarja. Had eigelijk met Annetina en Valentina afgesproken maar die konden pas om half 11 en dat trok ik niet dus op tijd naar bed gegaan.


Woensdag 06-06

Bij Sales krijgen we steeds meer te doen. Blocks invoeren, dingen voor de events regelen. En met Peter is het super gezellig. Na het werk ging ik mijn simkaart ophalen uit NL. Een half uur (om-)gelopen om bij een postkantoor aan te komen waar die vrouw doodleuk zei dat ik m’n ID had moeten hebben en dus een andere keer mocht terugkomen. Was echt fucking pissed. Thuis zielig zitten doen op de bank met Alloli en OTH maar savonds besloten nog naar de stad te gaan. Zonnehoed, bangles, hoofdband en EINDELIJK een tas gekocht. Helemaal happy.
Daarna nog een half uur met papa en mama gebeld. De vrouw die bij het belhuis werkt heeft me uitgenodigd om een keer couscous te komen eten dus dat was leuk.
’s Avonds belde Luuk nog (van stageinspanje) dat we de volgende dag niet hoefden te werken omdat we een promotiefilmpje gingen opnemen en hij zou dat wel met Meliá regelen.


Donderdag 07-06

Kon dus een beetje uitslapen. Luuk wilde naar het strand voor het opnemen v het filmpje dus zo gezegd zo gedaan. Was wel grappig. Daarna op het strand gebleven en een seafood salad op. Voor 12 euro 2 ligbedjes en n parasol gekocht (nee dat doen we niet meer :p) en 2 uurtjes in de zon gechilt totdat ik echt moest plassen en bleek dat de toiletten aan zee alleen in het weekend geopend zijn. Dus toen gingen we ergens lekker taps eten en daarna naar huis.
Nog andere schoenen voor het werk gekocht (moest platte zwarte hebben) en OTH gekeken.


Vrijdag 08-06

Moest op een ontbijt werken voor Amerikanen. En dat waren van die wrestlers die doen wat Hulk Hogan deed (hij stond ook op het foldertje). Waren echt aparte types maar wel grappig. Heb een paar uur staan kletsen en helpen en toen naar de Sales. Moesten smiddags dozen sjouwen. Jeeeeej.

Savonds met Cisco en Taronja afgesproken maar ik stond op de verkeerde rotonde dus Cisco heeft me echt 40 minuten lopen zoeken terwijl ik op 5 min afstand bleek te zijn. Tot overmaat v ramp was mn beltegoed ook nog op en dat van Cisco ook. Maar het kwam goed en ergens in een park gingen we gezellig drinken en eten (weer zo’n lekkere Serrano ham). Daarna gingen we naar Umbracle. Dat is in de Art en Science buurt en zooo gaaf. Zit een museum in en een bioscoop en dus ook een club. Die buurt is zo mooi en die Umbracle ook (GOOGLE!) en het was echt heeeel gaaf. Boven een lounge gedeelte en vocal music en beneden house enzo.
Daarna nog met Sandra 2 (het was haar laatste avond), Divine en Cisco macaroni gegeten en toen naar huis. Ging half 7 slapen ofzo.


Zaterdag 09-06

Uitgeslapen tot half 1. Met Peter en Cis naar t strand geweest en terwijl zij over voetbal lulde ging ik een uurtje slapen in de zon. Daarna gingen we in het oranje mét oranje gespoten haar naar de Holland bar waar we met nog zo’n 50 andere NLers de helaas niet gewonnen wedstrijd tegen Denemarken keken. Wel konden we bitterballen en frikandellen kopen dus dat was top.
Waren helemaal gesloopt dus lekker Chinees gehaald en thuis OTH gekeken.


Vandaag 10-06

Uitgeslapen en met Florence (nieuwe stagiair uit Frankrijk) naar het strand geweest. Daar was ook Peter met zn studiegenootje Madeleine dus was gezellig. Het was zoooo warm maar ook zoveel sterke zandwind dat ik meteen gescrubd ben.
Straks thuis lekker douchen en morgen weer werken en dan is mijn derde weekend al weer voorbij. De tijd vliegt echt maar ik heb het zooo heerlijk hier!



*****
Lijst van dingen die ik nog wou zeggen
******

1. In de wijk waar ik woon laat iedereen zn hond gewoon op straat poepen en dat is zoooo goor. Als ik dan sochtends naar mn werk loop keert mn maag echt 10 x om

2. Als homeless person kun je je lol op in mijn wijk want iedereen gooit al zn troep naast de vuilnisbak. Liggen soms complete garderobes klaar

3. Alle croissantjes hebben een soort van zoete coating die ik niet like

4. Ik heb vieze pasta gekocht omdat ik te gierig was om Nutella voor 4,50 te kopen :p

5. Er zijn hier zoveel Vespa's dat ik soms even jaloers word


Dat was het wel.
Laat iets leuks achter als je zin hebt, vind ik namelijk erg leuk!



Liefs,
X
Britt

Mijn adres:::::

Brigitte Martina Planken
Av de San José Artesano 15
Puerta 17
46025 Valencia
España









  • 10 Juni 2012 - 18:53

    Jeffrey Roeling:

    Hee Britt,

    Een hele belevenis zo te zien!
    Leuk dat je nu ook meerdere facetten binnen het bedrijf krijgt :)

    Geniet nog lekker van het weer daar en natuurlijk nog succes de rest van je stage periode =)

    x Jeff

  • 10 Juni 2012 - 20:15

    Melanie I.:

    Hee Britt,

    Was weer leuk om je verhalen te lezen haha! Zo te horen heb je het erg naar je zin.

    Have fun!

    Liefs,

    Melanie

  • 10 Juni 2012 - 20:43

    Jo:

    Wat een rot leven heb je toch Britt.

    Ik bedoel kakkerlakken,dat overleven alleen de allersterksten.

  • 10 Juni 2012 - 20:59

    Jo:

    ps,alles leeft nog hier,zelfs vlekkie.

    xxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Juni 2012 - 06:31

    Angelique:

    Hoi dramaQueen,

    Maak ons maar lekker met die temperatuur, terwijl het hier regent!!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.

    Veel plezier en dikke knuffel van mamaxxxxx

  • 11 Juni 2012 - 09:39

    Oma.:

    Hallo .

    Dat was weer een heel verhaal.
    Tegek dat je het zo leuk hebt.

    Kijk wel uit met al dat lekkere eten en drinken.
    Moet je straks wer gaan lijnen.

    Morgen een spannende dag .

    knuffel omaxxxxxxxxxx

  • 16 Juni 2012 - 19:24

    Opa:


    Hallo.

    Die kakkerlakken zijn misschien wel wat om te vissen.
    Vang ik ook weer eens wat.
    Morgen ga ik het weer proberen of er weer een wil bijten.

    Fijn weekend .
    knuffel opa

  • 05 Augustus 2012 - 21:18

    Koos Egberts:

    croisant, die coating is fondant, met veel water en kleurstof is goedkoop, wij doen het met suiker de kleur van tompochen en de zelfde smaak.

    maar goedkoop kan ook duurkoop zijn voor jou maag
    dan zit jij zo vol als een stad, die heet den-haag
    maar is heel ver van jou vandaan
    dus geen troep meer eten
    en kijk uit voor die rauwe bal
    anders geeft jou maag een knal
    dan maar luisteren naar het mooie vuurwerk
    vanaf jou balkon, en ik wou dat ik dat kon
    maar ik heb geen rust, ik moet schrijven
    over van alles om hier te verblijven
    Flip de Muis, die woont hier in mijn huis
    hij woont naast het fornuis
    daar in die hoek,en boven zijn huis
    staat, ik lust graag koek
    maar ik heb voor hem een muizenbed gemaakt
    maar zegt hij, het kraakt,
    en hij heeft ook een stoel
    en zit daarin met veel gewoel
    maar dit is niet genoeg
    hij zegt Koos wij gaan naar de kroeg
    lekker een biertje happen
    en een patatje pakken
    bij die ouwe hartevelt
    op de haven naast dat veld
    oohh wat was dat lekker
    met mayo lekker smekke
    met twee lekkere bekken
    Ik zei Flip wij gaan nog even stappen
    en veel lol trappen
    Maar wij zijn nu weer opweg naar huis
    want hij moet nog bellen
    zijn Moeder want het was niet pluis
    ja, Flip heb ook een iphone van mij gekregen
    kan hij bellen met zijn familie in het bos
    daar woont Ome Wim hij is weer de klos
    maar daar woont ook Tante sjaan
    zei komt straks er lekker aan
    Nu heb ik jou weer verblijd
    doe jij rustig lekkere meid
    ik ga er weer tussenuit
    wil graag kijken naar de buis
    daar lopen ze te rennen over de baan
    met in hun hand eeen lekkere banaan
    .
    Groetjes van deze mooie dichter Koos. en van mij krijg jij een roos.
    kussssssssssssss


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 633
Totaal aantal bezoekers 316305

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: