Los primeros días - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu Los primeros días - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu

Los primeros días

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

27 Mei 2012 | Spanje, Valencia

Hi Allemaal,

De eerste dagen in Valencia zijn voorbij. Het is hier geweldig. Mooi weer, aardige mensen, en onze buurt is super relaxed. Kan het hier dus wel volhouden de komende maanden ;-)

Dinsdag 22-05

Had boodschappen gedaan en dingen voor in huis gekocht. We moesten dingen als een douchemat, swiffer en schoonmaakmiddel hebben, maar het Chinese winkeltje op de hoek verkoopt zoveel dat ik ook een fohn en een roze vel papier heb gekocht waar ik dingen op heb geplakt voor boven m’n bed en nog wat grappige dingen om foto’s van te maken. Ik had dus ook duivelshoorntjes gekocht die je op je hoofd moest doen maar blijkbaar zuigen die dingen vacuüm dus ik loop nu met twee zuigzoenen op m’n voorhoofd. Al 4 dagen ofzo, echt super awkward :p.
De supermarkt hier heeft niet echt heel veel maar wel Griekse yoghurt en hele lekkere meloen dus dat eet ik elke dag. Ontbijten doe ik net als in Mexico met pan tostados en savonds probeer ik te koken maar vaak schiet dat er bij in…
Had nog met paps en mams gebeld en in n internet café gezeten. T internet was zooo sloom maar ik heb een nieuw internet café ontdekt met veel sneller internet dus dat is chill. Die mag die daar werkt kan trouwens Nederlands, was super grappig want ik riep Cisco, kom nou. En die man zei, kom nou. Wij dachten echt huh… maar blijkbaar had’ie 8 jaar in Rotterdam gewoond ofzo.
Verder heb ik 3 hoeslakens en n deken op m’n matras gelegd en nu ligt het wel beter.

Woensdag 23-05
Ik moest blijkbaar pas om half 12 op m’n werk zijn maar was er al voor 9 uur. Beter te vroeg dan te laat. Iedereen was super aardig alleen ik verveelde me echt dood. Ik werk de eerste maand bij Sales & Marketing en om dat systeem en alles te begrijpen moet ik de hele dag toekijken hoe Charo en Lola dingen in de computer zetten. Zat op een gegeven moment echt te knikkenbollen (hoe gênant) omdat ik het echt niet volhield. Rond half twee heb ik pauze en dat is een beetje zoals in Mexico. Er is brood, salade en warm eten dus wel prima. Mocht drie kwartier eerder weg en ben door het park gelopen om wat foto’s te maken. Daarna vlees en alles gekocht en tot half twaalf op Cisco gewacht die niet thuis kwam… Ik had natuurlijk geen telefoon en had ook z’n telefoonnummer niet en maakte me best wel zorgen. Sliep die nacht ook heel slecht.


Donderdag 24-05
Cisco was niet thuisgekomen dus ik mailde meteen Luuk (die onze stages en alles heeft geregeld) en toen bleek dat Cis ergens had geslapen omdat’ie was uit geweest. Op het werk was het weer saaaai maar ik heb ook een eigen bureau dus ging ik op Wikibooks alle Spaanse lessen volgen. Daar was ik die dag wel zoet mee. Er zijn nog twee andere stagiaires op andere afdelingen: Botaña (ofzo) en Lucia. Komen beiden uit Valencia en zijn heel aardig dus daar zit ik in de pauze mee te kletsen.
’s Avonds One Tree Hill met Cisco gekeken (hij is ook fan, yaaaaay) en op tijd naar bed.

Vrijdag 25-05
Ik heb aan m’n stage verslag gewerkt. Dingen die je normaal in je laatste week doet ofzo heb ik nu al gedaan omdat ik weer niks te doen had. Ik heb 1 taak per dag: De sales berekenen en noteren. Dat duurt precies 1,5 minuut en daarna is het wel weer klaar.
’s Middags mocht ik nog twee klusjes doen voor de Event/budget manager Fernando. Ik mocht naamkaartjes om 200 zakjes rijst doen, een menuutje over tikken en printen en menukaartjes op 100 tafels leggen. En toen mocht ik weer naar huis.
Cisco was ook al thuis en we wisten niet zo goed wat we zouden doen, toen we een smsje van Carolina (van wie we het appartement huren) kregen. Ze had van de week gevraagd of ik het leuk vond om mee uit te gaan en dus spraken we rond half 11 af. Toen gingen we ergens eten en dat was echt super gezellig. Grote kannen sangria en bier (bier dronken ze ook uit wijnglazen) en bordjes waar we allemaal van aten en daarna nog n broodje die ik na twee happen niet meer op kreeg. Daarna gingen we naar een bar wat echt saai was maar dat hoort hier zeiden Carlos en Paco (vrienden van Carolina die mee waren). Vervolgens naar een pub (die zijn tot 4 uur open maar zijn verder het zelfde als een club) waar we Ivan ontmoeten, en samen met Ivan gingen we nog naar Club Look. Ik was best moe maar iedereen zei dat het pas 2 uur was en ik had geen telefoon ofzo om op te kijken, maar toen we thuis waren was het al half 6 :p. Wel hebben we een super gezellige avond gehad!

Zaterdag 26-05
Cisco werkt op een talenschool en die school organiseert elke week activiteiten voor de studenten. En ik mag ook mee! Super leuk. Gister gingen we naar Albufera, een groot meer bij het stadje La Palma waar de paella is uitgevonden. We verzamelden om 12 uur in de stad. Echt super leuk want we waren met een stuk of 30 man van 3 talenscholen uit allerlei verschillende landen. Heel cool. Allerlei soorten mensen, van 17 tot 45 jaar. Uit China, Canada, Zweden, Korea, Nederland, Duitsland, Finland, Frankrijk, Noorwegen…. Noem maar op. We moesten eerst een half uur op een bus wachten. De bus was super vol en de reis duurde ongeveer 40 minuten en ik was behoorlijk hangover van de dag ervoor. Daarna nog ruim een half uur met een boot. Dat meer heeft echt allemaal zij-straatjes enzo. Super grappig. Toen kwamen we bij een soort huis waar veel drinken en eten klaar stond. Ook een grote ham die werd aangesneden en waar je ook zelf stukjes vanaf kon snijden. Suuuuper lekker. Daarna kregen we een gerecht met paling en aardappel (ik nam alleen aardappel) en vervolgens de beroemde paella. Er zat kip, lever, konijn en paling in maar ik at alleen de kip en dat was wel lekker. Was super gezellig ook al was het een beetje koud. Ik dronk maar niks omdat ik me niet zo lekker voelde maar had het alsnog prima naar m’n zin. We gingen nog naar een typisch Albuferaans huisje ofzo, ook wel grappig. En daarna langs de rijstvelden lopend terug naar de busstop. Die bus kwam rustig 20 minuten te laat. Toen we eeeeindelijk terug in de stad waren hadden we afgesproken nog uit te gaan maar Cisco en ik wilden eerst nog even ons opfrissen enzo thuis. Namen een taxi omdat het anders nog een uur zou duren, en die kostte maar 8,75. Thuis ging ik douchen en zouden we even een uurtje gaan slapen maar we waren echt helemaal kapot en zijn in coma geraakt tot vanmorgen.


Vandaag 27-05
Ik werd rond 12 uur wakker, dus heb echt 13 uur lang geslapen wat me normaal niet lukt. Ben zoooo blij dat we niet uit zijn gegaan. Beetje rustig opgeruimd en de was gedaan enzo. Daarna was het opeens half 5 en gingen we met de metro naar t centrum. Stukje lopen en nu zitten we lekker op een terrasje tapas te eten met het gebruik van de overbuurman's (de Subway) internet.
Voel me niet zo lekker, heb t steeds koud maar wel aan t zweten enzo maar gaat vaaast snel over.


Tot de volgende keeeeeer

Liefs,
Britt

Mijn adres:::::

Brigitte Martina Planken
Av de San José Artesano 15
Puerta 17
46025 Valencia
España






  • 27 Mei 2012 - 17:57

    Gansje:

    Hey Britttt,

    Wat leuk allemaal te lezen hoe jij het doet in Valencia. Ik hoop dat je binnekort al wat meer verantwoordelijkheden en werkzaamheden krijgt op t werk, want anders blijft je stage SAAi hahaha!

    Ik ga jou ook lekker volgend via waarbenjij.nu

    Have fun babe!! x

  • 27 Mei 2012 - 18:32

    Oma:

    Hoi Britt.

    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Geniet van het mooie weer doen wij ook.
    Hopelijk wordt je stage wat leuker ,wat zal de dag lang duren.

    groetjes kus oma

  • 27 Mei 2012 - 20:15

    Opa:

    Hallo Britt.

    leuk dat het fijn is in Valencia met gezellige mensen.
    Ben vandaag wezen vissen niets gevangen.

    Geniet nog knuffel opa

  • 28 Mei 2012 - 09:15

    Alexandra:

    Haha wat je toch allemaal weer doet het daar! mooi dat je het zo naar je zin hebt. Hoop dat je je snel beter voelt schat!
    Dikke kus

  • 28 Mei 2012 - 16:42

    Angelique:

    De eerst week zit er al weer op en ondanks dat je werk niet nog niet zo bruisend is , vermaak je je toch prima zo te lezen!!!

    Wij genieten ook van het mooie weer en de koude roseetjes/biertjes!!

    xxxxxmama

  • 31 Mei 2012 - 13:22

    Emma:

    Hoi,
    Ik heb een vraag over je reis naar High School in Amerika: Wat kostte het ongeveer om je in te schrijven bij die organisatie en moest je je vlucht zelf betalen?

  • 08 Juni 2012 - 15:45

    Marinke:

    Leuk om weer alles van je te lezen schatje!!!

  • 05 Augustus 2012 - 20:30

    Koos Egberts:

    Leuk verhaal britt, geniet maar lekker van jou leven , want het duurt maar even,
    maar ik heb een heel lang leven, vertel ik je wel van zo'n leven.

    doei doei, kusssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 316307

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: