¡Estoy en Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu ¡Estoy en Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Britt Planken - WaarBenJij.nu

¡Estoy en Valencia!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

22 Mei 2012 | Spanje, Valencia

Hola niños y niñas,

Nou…ik ben er hoor. De reis is goed gegaan en het is super lekker weer. Op zich is alles helemaal volgens plan verlopen, behalve dat ik mijn iPhone meteen in mijn eerste kwartier in Valencia ben kwijtgeraakt. En iedereen weet vast wel hoe ontzettend verschrikkelijk dat is..!

Zondag 20-05
Overdag gingen we met de familie brunchen bij het Delta Hotel omdat mijn overgrootoma 86 is geworden. Was super leuk en ook wel raar, want ik was dus meteen voor het laatst bij het Delta en heb m’n kluis leeggehaald en kleding ingeleverd. De brunch was gezellig en daarna afscheid genomen van oma’s, neefjes, tantes, ooms, etc.
’s Avonds m’n koffer ingepakt. Voor 99% mede mogelijk gemaakt door de allerliefste moeder van de hele wereld. Natuurlijk was mijn koffer iets te zwaar maar we namen de gok.
Daarna zijn we als begin van mijn Valencia-avontuur lekker tapas gaan eten bij El Loco in de stad. Was heerlijk en heel gezellig. Rond half 1 ging ik slapen en ik heb heel de nacht over Valencia gedroomd :P.

Maandag 21-05
’s Ochtends vroeg kwam papa dag zeggen voordat hij naar z’n werk ging. Was wel raar omdat ik daarna gewoon weer verder ging slapen.. Ik moest ook nog naar de tandarts. Mijn nicht werkt daar dus ik kon nog dag tegen haar zeggen. Daarna kwamen opa en oma even langs en toen moest ik alweer gaan. 100 x het lijstje in mijn hoofd afgegaan of ik alles wel had. En daar gingen we.
Mama bracht me weg en onderweg nog lekker even bij La Place gegeten.
Het afscheid ging verbazingwekkend soepel. Normaal vloeien er nog wel wat tranen, maar omdat Valencia best wel dicht bij is en papa en mama (als het goed is) langskomen vond ik het wat minder erg. Plus dat ik heel erg toe was aan weggaan.
M’n handbagage was te groot dus die moest ik inchecken, maar verder ging alles volgens schema. De vlucht was heel chill. Ik zat bij het raam en de stoel naast me was leeg en daarnaast zat een man die geloof ik zin had in een praatje, maar ik heb de hele reis geslapen.
Bij aankomst kwam Luuk Groen, wie mijn stage heeft geregeld via Stageinspanje me ophalen. Even gekletst en toen gingen we naar het appartement. Het appartement is echt super!We huren het van een hele aardige vrouw die nog een ander appartement heeft en ze had het helemaal leuk ingericht. Alles is oranje en mooie meubels die bij elkaar passen. Een best wel groot balkon, oven, wasmachine, schone douche, grote tv, een extra kamer, een kast waar koffers enzo inkunnen... Die vrouw heeft zoveel kasten enzo dat ik hier wel een winkel kan beginnen. Ik krijg ze echt niet vol haha. Van mijn huisgenoot mocht ik de grootste kamer wat betekent dat ik een ROZE/paarse muur heb!! En glow-in-de-dark-sterren op t plafond. Ik heb ook al wat dingen opgehangen dus het is echt mijn kamertje haha. Alleen t bed ligt echt klote maar ik doe er wel een extra deken op ofzo.
Het is echt veeeel mooier dan ik had durven hopen. Ik heb al foto's gemaakt maar omdat het internet hier in t internet cafe steeds vastloopt probeer ik die van de week wel op facebook te zetten.
Nouja. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat mijn iPhone missing was. Ik dacht eigenlijk dat ik hem in de auto had laten liggen, want kon me niet voorstellen dat ik hem niet had meegenomen. Maar hij was echt weg. Ik bleef kalm maar was volledig in paniek. Luuk probeerde te bellen maar we werden weggedrukt en tot overmaat van ramp was Luuk zijn beltegoed op. Toen zijn we buiten naar wifi gaan zoeken omdat ik mijn hotmail en facebook wachtwoord wilde veranderen aangezien dit allemaal automatisch staat ingelogd op m’n telefoon (¡que mierda!) Uiteindelijk mama vanuit een telefooncel gebeld en zij heeft mijn Vodafone geblokkeerd. (Ik ben echt niks zonder mijn mamsie). Daarna vanuit een internet café facebook en hotmail geblokkeerd, wat boodschappen gedaan en terug naar het appartement. Contracten getekend en daarna een tosti gegeten, want we hebben een tosti apparaat :D. Het is hier best gehorig dus je hoort gewoon de muziek van de bovenburen en het gepraat van de onderburen maar dat is ook wel gezellig.
Ik voelde me een beetje kut omdat mijn telefoon weg is en ik mezelf dus én de grootste idioot én de grootste zielepiet van de wereld vond, maar het is niet het einde van de wereld.

Mijn huisgenoot is trouwens Cisco de Hoog. Echt super toevallig, want hij studeert ook aan Tio maar dan een andere vestiging. Hij praat net zoveel als ik wat erg gezellig is en natuurlijk heeftie punten gescoord door mij de grootste kamer te geven. Hij was naar een paella avond dus rond half 12 kwam hij thuis en we hebben tot 1 uur zitten kletsen. Hij werkt op een talenschool met allemaal studenten dus weet hij straks ook wel waar straks alle feestjes etc. zijn.

Verder kwam ik mijn avond door met uitpakken en One Tree Hill. Zo blij dat ik al die series heb gedownload.

Dinsdag 22-05
Cisco had al z'n tweede werkdag. Ik begin morgen pas.
Ik was van plan om rond 8 uur te gaan hardlopen maar ik was helemaal kapot dus ging rond kwart voor 11 en hield het precies een kwartier vol denk k :p. Ik wou gewoon het hele park rondlopen maar dat was achteraf gezien helemaal niet zo groot en om nou 8 keer hetzelfde rondje te lopen, dus ik moet nog even kijken waar ik dat voortaan ga doen.
Ik heb vandag drie keer boodschappen gedaan. Een keer in de supermarkt en twee keer in de Chinese alles winkel op de hoek waar echt aaaalles te koop is. Heel chill. Ik heb een groot roze vel gekocht en stiften zodat ik dat kan ophangen in mn kamer en een fohn en plakband en blablabla. We moesten ook dingen als een swiffer, douchemat, afwasmiddel enzo hebben dus dat hebben we ook gehaald en ik mocht een sleutelhanger uitzoeken dus ik heb een roze poppetje genomen die we Carolina hebben genoemd (zo heet die vrouw van wie we het appartement huren).

Voel me niet zo lekker vandaag, dus eigelijk niks gegeten. Ze hebben hier geen yakult of soya yoghurt maar heb wel lekker griekse yoghurt met fruit en honing op en ze hebben groene thee met mint. Mhhh

Net papa en mama even gebeld en morgen is dan echt mn eerste werkdag. SPANNENDDDDDDDDDD.

Nou, bedankt voor jullie aandacht ;-)


Beso,
Britt

Mijn adres:::::

Brigitte Martina Planken
Av de San José Artesano 15
Puerta 17
46025 Valencia
España

  • 22 Mei 2012 - 20:27

    Zarina:

    Leuk verhaal! Ik ben benieuwd naar de rest. Geniet ervan!

  • 22 Mei 2012 - 20:27

    Oma:


    Ben net terug van de zang .
    Je verhaal gelezen wat een oen dat je je telefoon kwijt bent.
    Berg hem dan ook goed op je hebt van die mooie zakken in je handbagage.

    Slaap lekker vannacht.

    knuffel oma

  • 22 Mei 2012 - 20:27

    Jeffrey Roeling:

    Leuk verslag Britt,

    Op je mobiel verlies na dan =)
    Nog gefeliciteerd met je oma dan maar!

    Ik wacht met smart op het volgende verslag haha!

    x Jeff

  • 23 Mei 2012 - 05:48

    Lizzy:

    Heb weer met veel plezier gelezen...hoop dat je tijd hebt om te blijven schrijven......Love you!

  • 23 Mei 2012 - 06:15

    Stéphanie:

    Onee, Britt zonder telefoon. Meid je red het heus wel, veel plezier vandaag en geniet ervan. Ik lees eerdaags vast wel hoe het is geweest op je eerste werkdag. Succes! x

  • 23 Mei 2012 - 07:01

    Angelique:

    Hoi Britt,

    Succes vandaag op je eerste werkdag, spannend hoor!!

    xxxxLiefs mamaxxxxx

  • 26 Mei 2012 - 14:19

    Oma:



    Fijn weeken heel veel zon geniet er van.
    Doen wij ook morgen prijs vissen.

    Kus Opa

  • 26 Mei 2012 - 14:43

    Oma Tiny:

    hallo lieverd.

    Je verhaal gelezen fijn dat het je het naar je zin hebt.
    Zit lekker in de zon bij oma.

    Dikke knuffel oma T.

  • 05 Augustus 2012 - 20:01

    Koos Egberts:

    ohh wat erg mijn iphone is weg,
    ik zag hem leggen op die weg
    maar nu heeft een spanjaard hem gepikt
    een oude man zonder gebit
    wat een feest ik heb wat mooi's
    het lijkt op een spiegel maar het is een tooi.
    ik ben nu een wonderboy

    Maar mijn lieve Britt
    zij heeft wel een mooi gebit
    dan maar werken voor dat ding
    en kan nu weer bellen ringeling
    wat is dat toch een lekker ding
    Pappa en Mamma ik heb hem weer
    maar deze keer doet het geen zeer
    hoooiiii ik kan weer heel de wereld bellen
    en alles is weer aan het versnellen
    vanavond gaan wij weer bellen
    maar eerst even rusten en wat te drinken
    daarna naar het strand en even hinken
    wat was het water lekker en fris
    maar geef mij toch maar een glaasje fris
    en nu ben ik weer blij,
    want ik hoor er weer bij.

    Groetjes Koos, en geniet lekkere griet..kussssssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 316317

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: