Fiesta's, siesta's, y mucho más! - Reisverslag uit Santa María Huatulco, Mexico van Britt Planken - WaarBenJij.nu Fiesta's, siesta's, y mucho más! - Reisverslag uit Santa María Huatulco, Mexico van Britt Planken - WaarBenJij.nu

Fiesta's, siesta's, y mucho más!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

17 Juni 2011 | Mexico, Santa María Huatulco

¡Hola Supermercado! (vinden ze hier prachtig)

Weer bijna n week voorbij. En omdat ik m'n vrije ochtend goed wil benutten ga ik jullie maar verblijden/vervelen met een nieuw verhaaltje. Want....vanavond gaan we natuurlijk stappen dus dan ben ik morgen niet echt in een weblogtyp-mood en morgen avond naar de film en zondag een excursie en stiekem had ik ook gewoon heel veel zin om n verhaal te typen en zijn dit allemaal excuusjes.

Vale.


Sábado 11 junio 2011

Hadden een uurtje overgewerkt omdat er een grote groep had ingechekt. Ik was zooo moe en was eigelijk van plan om na t werk nog te slapen, maar dat ging dus niet meer. Snel gedoucht en alles en rond kwart voor 12 waren we bij Manderin. Lekker een cocktail gedronken met Sarah, Anne, Caro en Selina. Onze collega's Montse en Rudy kwamen ook nog. Het was namelijk de verjaardag van collega Pilar en we zouden naar La Papaya gaan om t te vieren.
Toen iedereen eenmaal binnen was bleek dat echt iedereen er was. De mensen van TIO, de Barcelo crew, de Dreams crew, etc. Super gezellig dus!
Ik wou een liedje voor Pilar dr bday zingen met Montse maar we werden weggestuurd. Dus t enige wat er gebeurde was dat er Happy Birthday Pily op een scherm verscheen. Op een gegeven moment kwam ik er achter dat de jongen die altijd met me praat de zoon van de eigenaar van La Papaya, Mango en Manderin is. Dus ik heel uitgekookt vertellen dat ik n liedje wou zingen en t niet mocht. Zegt die jongen (Gregory, niet echt n Mexiaanse naam maar goed), oooh kom maar met mij mee. Dus wij weer terug naar boven en toen kreeg ik die microfoon in mn handen gedrukt en heb ik happy birthday meegeblert. Toch nog mn zin gekregen hahaa.

Daarna gingen we naar t strand maar ik was echt super moe. Reed met Gregory mee die in de auto van zn vader reed, wat blijkbaar een mooie auto is (witte ford mustang) maar ik heb echt totaal geen verstand van auto's dus ik vond t wel best ;p
Eenmaal op t strand had ik zo iets van, nehhh, dus hebben we chips gekocht en ben daarna naar huis gegaan. Lag half 8 's ochtends in mn bed dus godzijdank was ik vrij de volgende dag.



Domingo 12 junio 2011

Wou toch nog iets aan mn dag hebben dus stond rond half 1 op. Opgeruimd en naar t zwembad gegaan (dat is zooo chill, 1 stap en je bent er).
Papa geskypt en tot 7 uur ;s avonds bij t zwembad gechilt. We waren echt verschrompelt en je zag zelfs Floris zn aders door zn handpalmen heen schijnen :p



Lunes 13 junio 2011

;s Ochtends weer overgegeven. Ik heb hier echt heel erg veel last van mn buik en mn maag. Komt denk ik door t eten. Ben 3 kilo afgevallen in nog geen 3 weken en weeg voor t eerst sinds jaren weer onder de 56. Denk ik vooral vochtverlies dus ik drink maar heel erg veel.

Was ook de laatste dag bij de concierge. Het was niet echt boeiend. Onze trainee-begeleidster had ons geroepen en we mogen nu dus heel veel...niet.
Niet meer lunchen in de restaurants op je vrije dag. Niet meer avond eten in de restaurants behalve bij t buffet op je vrije dag.
En op je vrije dag moet je dus 's middags personeelseten eten (bah!!!)
Verder verwachten ze dus dat we 2 x per dag in de personeelskantine eten, waar dus 2 x per dag t zelfde vieze voedsel wordt geserveerd of dat we uit eten gaan. Uit eten gaat nu ook vervelen en is ook niet echt goed voor me aangezien alles heel vet is en met kaas (lactose intolerantie, heel fijn hier!) dus hoe we dat gaan doen weet ik niet, maar ik weiger gewoon twee keer per dag het zelfde smerige eten te eten.
Misschien mogen we het ochtendbuffet (waar we dus met de gasten mogen eten) ruilen voor het avondbuffet, want ontbijt kun je ook gewoon kopen in de supermarkt en zelf smeren maar avondeten wordt toch een stuk lastiger.
Wordt vervolgd....

's Avonds boodschappen gedaan. Yakult gekocht, schijnt nogal goed voor je buik te zijn (je mag er toch 2 per dag? Of neem ik nu een overdosis goede bacteriën?). Verder ook toast, nutella, smeerkaas, crackers enzo. Ze hebben hier een aantal dingen uit Amerika dus dat vind ik helemaal leuk :p
Ook gebleekte oranje Vans gekocht. Had mezelf nooit op die schoenen zien lopen maar ik vind ze eigelijk heel erg leuk en ja ze lopen nog lekker ook. Wat een openbaring! Ze waren hier ook nog eens goedkoper dan in NL; 35 euroz. Wou eerst all stars maar ze hadden mn maat niet en pas over 3 (!) maanden komen er weer nieuwe maten binnen. En die All Stars waren eigelijk veel saaier vergeleken bij deze dusjaaa.

Daarna bij Casa Mayor gegeten. Was op zich wel lekker. Was een klein jongetje aan t bedelen en hij had niks wat ik leuk vond om te kopen dus ik had m een beetje geld gegeven en toen dacht ik opeens, wacht even, hij heeft veel meer aan iets te eten. Had namelijk een broodje in laten pakken om mee te nemen en heb die aan m gegeven. Goede daad verricht ;p

Nog steeds iedere avond lekker in mn Millenium boek aan t lezen (en sochtends en smiddags - verslavend!)


Martes 14 junio 2011

Heb die dag boem veel foto's geupload. Voor de mensen met facebook; neem niet alle foto's even serieus.

Was begonnen bij de Front Office en konden die dag niet echt helpen. Dus lekker debiel veel geinternet. Ik stalk mn familie bijna met al mn mails maarja, moet toch iets doen. (no worries, over een week werk ik in t restaurant en dan heb ik dus niet heel de dag mn laptop dus de rust zal snel terug keren!)
Om 5 voor 5 vroeg ik aan Andrei of ik nog iets kon doen. Nee. Vroeg ik t aan Ariana. Ja, en t duurt 5, hooguit 10 minuutjes. Om 6 uur waren we klaar. Vond t niet heel erg aangezien ik de rest van de dag niks had gedaan maar Toon vond t niet chill want het was zijn laatste dag bij de Front Office en nu moest'ie dus nog n uur doorwerken :p

Mn stagebegeleidster Heleen had die dag ook gebeld en kon gelukkig vertellen dat alles hier heel goed gaat. Ze zou kijken wat ze voor ons kon doen wat het eten betreft.
Maandag komt Meggie. De stagebegeleidster van Tio Utrecht die ook alles voor Mexico regelt. Ben benieuwd.

's Avond gegeten bij La Crema. Komt ook een beetje mn neusje uit.



Miércoles 15 junio 2011

Nog 10 dagen, en dan is er een 1/3 van mn stage al weer voorbij! Gaat snel, maar ben er op zich pas 3,5 week.
Had die dag lekker mn boek gepakt voor als er niks te doen was bij de F.O. Verder hadden we 318 check-ins. Jawel! Alleen omdat het er zoveel waren hadden we speed-check-ins. Dus echt met van die Efteling poortjes zodat mensen in een rij staan en je vraagt alleen hun naam, laat hun sleutel en kamernummer zien en verteld "No olvide confirmar su equipaje con el bellboy" - Vergeet niet uw bagage te identificeren met de bellboy.
Super easy en best leuk want die mensen merken toch niet als je geen Spaans kan omdat het maar 5 zinnetjes waren. Ook over al aan t eind zeggen " Es un placer". Slijmerig he ;p

Uurtje overgewerkt maar we konden niet langer want zouden naar de Spa gaan. Ik had wel een pedicure verdiend vond ik. Meisje van 16 deed het en ze werkte daar blijkbaar al 2 jaar. Echt goed vond ik t niet en er bleek na een uur al een grote beschadiging in de lak te zijn dus dat is lekker koet.
Hebben te horen gekregen dat we met 50% korting gebruik mogen maken van de Spa in t hotel, dus dat doen we volgende keer denk ik maar.

Daarna een kadootje voor Pilar gekocht en snoepjes. Ze hebben hier echt hele rare snoepjes. Zoet met chilikruiden er op enzo. Krijg je ook serieus een zakje chilisaus er bij. En 1 snoepje is zoet, zout, zuur en spicy at the same time. Die is best lekker. Heb overal foto's van gemaakt > facebook.
Daarna popcorn gehaald bij de bios en die opgegeten onder het genot van de warming up van een kickboks training. Dat was dus wel grappig ;p. I.p.v. een film stonden wij voor een raam te kijken naar een paar jochies.
Toen wéér naar La Crema maar heb niks gegeten.

Had die dag ook eindelijk mn pakketje van mama ontvangen (kaarten nog niet ontvangen, vaag). Zat Sheer Blonde shampoo in, sandaaltjes, rokje, shirtje, spiegel, fruitella, boek, bodycream en n briefje. Die dingen kon ik niet meenemen omdat mn koffer dan te zwaar was en nu heb ik t alsnog :D. Thanks mommy!!!



Jueves 16 junio 2011

Nog al een rot dag. Kreeg te horen dat mn soort van Oma van 106 is overleden. Het is natuurlijk beter voor haar, maar het is nooit leuk als er iemand dood gaat en zeker niet als je zo ver weg bent.
Daarna ook nog een andere tegenslag te horen gekregen dus ik was lekker heel erg down.
Op t werk kon ik de laatste paar uur wel het een en ander doen en moest ook mensen inchecken dus dat was wel leuk.
's Avonds terug naar die Spa om mn pedicure te laten bijwerken...wassie dicht. Bummer!
Daarna gegeten bij de Tipsy Blowfish. Eindelijk weer eens Amerikaanse cheesefries en een hamburger. Die hamburger viel tegen maar die patatjes waren we bueno!
Ook een fles Bacardi gekocht en bier voor de housewarming van Montse en Betty, onze collega's van de concierge die waren verhuisd. Wij dacht oeh er zal wel een dikke Mexicaanse Party zijn maar dat was t totaal niet en die Bacardi was echt een misplaatst kado. Als je ziet in wat voor huis zij wonen en wat voor douche ze hebben. Best wel erg. De huur is maar 60 euro per maand en dat delen ze dan nog door 2en. Ze zijn hier dus best arm geloof ik. Ik kakte echt onwijs in en Montse heeft me naar bed gebonjourd. Na een half uur werd k wakker gemaakt en gingen we weg. Maar omdat ik zo moe was keek ik niet goed waar ik liep en er waren allemaal verlagingkjes op de straat en boem, daar lag Britt languit :p
Lag half 3 op bed ofzo. Of misschien was t half 4. No se.


Hoy, 17 junio 2011

Om half 10 opgestaan. Met mama geskypt. Weblog getypt. Zo even douchen en dan weer arbeiten om 1 uur.
Vanavond zullen we wel naar La Papaya gaan. Morgen avond ga ik niet uit, maar waarschijnlijk naar Water for Elephants want zondag moet ik om 9 uur klaarstaan. We gaan een excursie maken. Een tocht te paard door de jungle en over het strand. Heb er zo'n zin in! Heb 8 jaar lang op paardrijden gezeten maar nu al bijna 5 jaar niet meer gereden dus het wordt vast leuk!



Lijstje met dingen die ik nog wou zeggen:

1.
Verleden week was ik bijna verdronken. De golven waren heel hoog en ik raakte onder een golf en ging over de kop door t zand enzo en ik kon niet meer staan. Helemaal in paniek en zo bleef t maar doorgaan tot Toon me uiteindelijk uit het water sleepte. Oke, misschien was ik niet echt bijna verdronken maar zo ervaarde ik t wel. De strandwacht lette niet op en blijkbaar stonden er een paar Mexicaanse luilakken pal naast me te kijken hoe ik bijna dood ging.


2.
Mijn "lievelings bellboy" Gabriel, die maakt een beetje misbruik van me. Eerst vond ik t wel leuk om n banaan ofzo van t ontbijt voor m mee te nemen maar toen hij er iedere dag om begon te vragen dacht ik hee zo werkt dat niet. Dus nu doe ik t alleen af en toe anders gaat'ie er aan wennen :p

3.
We hebben het hier zo luxe dat ik zelfs een verenkussen op mn kamer heb laten bezorgen omdat ik niet van die andere kussens hou.

4.
Mn broek was onder werktijd los gegaan (de dubbele zoom aan de onderkant) en als optie had de front office manager; een nietmachine. Haha.

5.
Collega Andrei is van de week om 7 uur 's ochtends begonnen en heeft tot 1 uur 's nachts doorgewerkt. Blijkbaar staat in hun contract dat ze moeten werken tot het klaar is en dat ze dan niet extra betaald krijgen

6.
Kinderarbeid is hier heel normaal. Andrei vertelde dat kindjes van buiten de stad vanaf 3 jaar bij de rivieren moeten werken. 3 jaar! What the fuck?!!! Die kindjes kunnen net dingen begrijpen en groeien dus echr zo op. Verschrikkelijk!




Nou dit was ;m weer. Fijn weekend en bedankt voor t lezen ;)
Tot volgende week




Foto's staan op facebook! (anders even toevoegen)

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.220283737999243.69304.100000528542760


kaartjes zijn welkom: (als ze ooit aankomen?!)

Dreams Huatulco
Blvd. Benito Juarez #4
Bahia de Tangolunda
Huatulco, Oaxaca
70989 Mexico

Berichtjes ook; die kun je hieronder achterlaten.



Kus,

Britt




  • 17 Juni 2011 - 18:50

    Johan:

    Nou niet dat ik wil zeggen dat je het niet kan,maar ik vind het niet heel erg dat ik je niet heb horen zingen.
    O jee.Je moeder breekt net een Galé vaas.Je weet denk ik wel wat er besproken is.GRRRRRRRR.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 17 Juni 2011 - 19:03

    Angelique:

    Nou ja, scherven brengen geluk toch????!!!! Dus daar hopen we dan maar op(voor de hoeveelste keer al?)

    Vast een goed teken voor morgen, dat het dan in ieder geval droog is.

    Nou lieverd, hou je taai!!!!!!!!

    >3>3Love you <3<3

  • 18 Juni 2011 - 09:59

    Oma:

    hallo britt .

    Dat was weer een heel verhaal.
    Let op je gezondheid ze hebben daar ook dokters.

    knuffel oma

  • 22 Juni 2011 - 08:37

    Etienne:

    Volgens mij, als je in het restaurant werkt, komt het avondeten weer helemaal goed!

    Wat erg van die vaas! Toch?

    Had je geen zwembandjes meegenomen....? Heb het ook een keer meegemaakt, volgens mij weet je moeder dat ook nog, en het het was super eng onder zo'n hoge golf!!

    Ga nog even de foto's bekijken en weer een kaart op de bus doen. We blijven volhouden! De mexicaanse TNT is ook niet meer wat het geweest is, wellicht kunnen we een postduif sturen!

    Groetjes en hou je taai

    Etienne, Lizzy, Devin & Justin

  • 24 Juni 2011 - 11:10

    Etienne:

    Copa Mundial

    Oranje onder 17 speelt tegen Mexico onder 17 en dus kan die oranje outfit uit de kast!

  • 24 Juni 2011 - 15:10

    Oma:

    hallo britt.

    van els de groetjes en wat een belevenis heb je daar in mexico.
    geniet er maar van.

    lieve groetjes els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 316261

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: