¡La vida es una fiesta! - Reisverslag uit Santa María Huatulco, Mexico van Britt Planken - WaarBenJij.nu ¡La vida es una fiesta! - Reisverslag uit Santa María Huatulco, Mexico van Britt Planken - WaarBenJij.nu

¡La vida es una fiesta!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

24 Juni 2011 | Mexico, Santa María Huatulco

Hola la gente, ¿esta muy loca?

De tijd gaat echt idioot snel voorbij. Vandaag ben ik hier precies 1 maand en over precies 2 maanden ben ik al weer thuis. Dus dat betekend dat er al 1/3 op zit. Ik heb het hier nu zo erg naar m'n zin dat ik hier wel voor altijd zou willen blijven. Het werk is op het moment best saai, maar ik vind het zo gezellig met iedereen dat het bijna onvoorstelbaar is dat we straks niet meer zo vaak samen zijn. Maarja, dat was met Amerika t zelfde geval...

Lets get started


Viernes 17-06

's Ochtends mama geskypt. Het werk was super saai. Heb m'n boek er op een gegeven moment bij gepakt en ben lekker gaan lezen. 's Middags even tussendoor met papa geskypt.
Kregen te horen dat we geen internet codes meer mochten, maar ik heb zo m'n eigen manieren om toch (bijna) altijd van internet voorzien te zijn ;)
Brittje is wel blond maar niet dom!
's Avonds was ik zo moe dat ik dizzy was dus ik had besloten lekker in bed te gaan lezen. M'n boek was ook zo spannend!


Sábado 18-06

Wow. Heel de dag op 't werk hadden we niks te doen, behalve aan het einde van de dag. Toen hebben we opeens 2 uur overgewerkt. We ( Caroline, Wouter, Selina en ik) zouden eigelijk naar de film gaan maar eenmaal daar aangekomen waren we 2 uur te laat :p
Wel lekker gegeten bij Casa Mayor. Ze hebben daar ook nacho cheese dus ik kan daar lekker cheese fries en nacho's eten!!
Er werd een voetbalwedstrijd uitgezonden. Is er weer een soort van WK ofzo?!

Toen maar even "gewinkeld". Snoepjes (ik ben verslaafd aan Raffaello's geworden dankzij Selina), kaarten (ik ga het gewoon proberen, ook al komt de post bij mij niet aan!), gezichtsdoekjes en nog wat dingetjes gekocht.
En toen opeens...was het daar.
Ik kon het niet geloven.
Het was een wonder.
Een Maybeline Volume Mascara lag daar, in de vitrine. Na 3 keer in m'n ogen te hebben gewreven van ongeloof schreeuwde ik bijna dat ik die moest hebben.
Het was te mooi om waar te zijn. De verpakking zag er al oud uit, maar de mascara was bijna antiek. Er kwam niks anders dan klontjes uit. En nu heb ik dus een dilemma, want ze verkopen hier gewoon geen make-up merken. In de "mall" is wel 1 vitrine met MAC make-up en (neppe?) Chanel en super leuke kettingen, maar die is NOOIT open. Watsdat?!!
En 't wordt nog erger. Ik ben m'n MAC nude lipstick verloren. M'n lievelings en ik heb geen andere lipsticks bij me, alleen lipbalsem. En nu kan ik dus nergens nieuwe kopen.
Verdorrie!!!!!
Als ik terug ben ga ik heel veel make-up kopen uit wraak. Ook al heb ik alleen mezelf en mijn portemonnee mee geloof ik :p
Anyways.
Daarna gingen we even wat drinken bij El Depa. Ik ging daarna naar het hotel en de rest ging nog uit. Maar ik wou per se vroeg slapen en niet echt drinken zodat ik de volgende dag nuchter op m'n paard door de jungle kon rijden.
Heb opgeruimd, foto's op facebook gezet (je kan nu gewoon alle foto's zien, en t zijn er nog al wat :p iedere dag upload ik nieuwe), gelezen en lekker naar Jessie J geluisterd.


Domingo 19/06/11

Ik had uit moeten gaan. Ik had niet verstandig moeten proberen te zijn. Ik had moeten gaan feesten, dansen, drinken en lachen.
Zodra ik wakker werd regende het pijpenstelen. De jungletocht ging dus niet door. Wat een teleurstelling!

Het was natuurlijk Paps-dag dus ik heb 's ochtends echt een half uur met papa aan de telefoon gehangen.

Niels en Lotte waren door Wouter het hotel in gesmokkeld dus die waren ook in Dreams. Lotte kwam 's middags naar onze kamer, gezellig gekletst. Daarna bij de jongens op de kamer het einde van de Shunk Shank Rbalabla gekeken. Geloof ik een hele goede film over een gevangene die ontsnapt uit de gevangenis. Beetje jammer dat ik 't begin had gemist.

's Avonds mochten we in het hotel eten (dat mag dus alleen nog op zondag in het world café buffet) en Lotte en Niels gingen mee eten. Geen trouble gehad gelukkig.
Daarna hebben we ons super snel omgekleed en gingen we naar de buis. X-men. Ik dacht pfff een actie film, stom, maar ik wou per se even het hotel uit. Bleek dat ik het een hele leuke film vond! Het was (zover ik weet) de eerste actie film die ik echt bewust heb gezien. Wauw!
Na de film nog gezellig met de jongens iets gedronken (2 mini biertjes voor 10 pesos = 60 cent en cola enzo ook 60 cent p st)

Ik had nog snoepjes gekocht (natuurlijk) en Selina is gek op pindakaas dus ik had die vieze Reece's Peanutbutter Cups waar al die Amerikanen altijd op geilde voor d'r gekocht. En ze vond het natuurlijk lekker ;p. Nou geef mij maar Raffaello's Lekker met cocos. Mjammm!

Ik heb zulke mooie dagboeken gezien van Paperblanks dat ik denk dat ik na m'n stage misschien ga proberen ook een dagboek bij te houden. Staat leuk in de kast (ik heb nu een roze :D) en leuk voor later.... En als je dan ooit dood gaat heeft het nageslacht wat te lezen en te ontdekken :P (of is dat niet gepast te zeggen?!)


Lunes 20/06

Het regende. En het bleef regenen.
Echt zo grappig, het hele hotel lekte. Dit hotel is duidelijk niet voorbereid op slecht weer terwijl het toch echt een nieuw hotel is. Als het hier lekt dan zetten ze gewoon wat emmers neer en leggen ze handdoeken op de natte plekken. Ziet er niet uit ;p. Het halve plafond komt naar beneden zetten, dus gewoon een likje verf er over. That's Mexico baby haha.

Weer goed verveeld op m'n werk. Beetje met Puck gekletst via skype chat.
Toen het 5 uur was vroeg Pily of ik foto's wou maken voor de wedding planner van de bloemstukken met m'n Nikon. Nou dat wou ik wel. Super leuk!
Heb te horen gekregen dat Pily en ik samen een trouwerij mogen doen. In de week van 15 juli ga ik een week lang meelopen met de wedding planner. Ik heb er zoooo'n zin in! Ook al ben ik ontzettend bang dat het gaat tegenvallen omdat het wssl ook super rustig is. Maar ik wil zo graag wedding planner worden dat het echt een domper wordt als het tegenvalt...

Had met Danny (Daniella, lokaal meisje dat met Sven en nog een meisje woont) afgesproken dat we (Wouter, Selina en ik) bij haar zouden eten en zij zou koken. Dus we gingen eerst naar de SuperChé om wat te drinken mee te nemen, komen we Thomas en Mark tegen. Bleken die ook uitgenodigd te zijn. Super leuk!
Ze had een salade gemaakt en banaan met een soort cream cheese en cocos er omheen en dat gebakken... Heel apart maar erg lekker!
Had ook super lekkere chitos chips gekocht. Paprika balletjes ofzo.

Heb verder Millenium 1; Mannen Die Vrouwen Haten uitgelezen. Wow. Wat was dat een goed boek! Ik kan niet wachten om de andere 2 delen te lezen! Maar nu eerst Champagne in Chateau Marmont lezen. Lekker een chick-lit!

Verder... 's ochtends was er een Mexicaan en die wou mee onder m'n paraplu lopen van de daily check-in naar binnen. Oke prima, maar dan mag je wel de paraplu dragen. Dus we zijn bij het overdekte stuk ratelt'ie opeens dat'ie Nederlanders leuk vind en blablabla. Geeft'ie uit het niets een klapje op mn kont. Nou ik had die paraplu bijna tussen ze benen gestoken. Zegt'ie nog heel ontschuldig; No? Ik: NO!
Word ik 's middags gebeld op mn werk. Patrick. Ben je druk bezig? Ik; nee. Patrick; kom even naar de bar, er is iemand voor je. Ik; nee. Patrick; jawel, een jongen. Ik; nee. Patrick; dan gaan we tequila drinken. Ik; nee. Patrick; kom nou gewoon even ik verveel me dood. Ik; oke.
Kom ik daar aan, die zelfde vervelende Mexicaan. Hij heet Alan. En ik heb Alan goed duidelijk gemaakt dat we in Nederland hier niet van gediend zijn. Sukkel!


Martes 21/06

Wat een top dag!
We moesten naar de migratiedienst. Om 10 uur waren we bij het kantoortje van Margaritha. Gingen met Jonas naar Santa Cruz. Kregen te horen dat we over een week terug moeten komen. Daarna gingen we ergens lekker nacho's eten en kwamen we Tessa en Marceline tegen. Heerlijk aan het strand gegeten, door het water gelopen. Het was echt perfect! Ik zeul m'n camera overal mee naartoe in de hoop dat ik het ooit voor elkaar zal krijgen om perfecte foto's te produceren.. en ja, oefening baart kunst zeggen ze..

Om half 1 waren we terug bij Dreams. Om half 2 gingen we werken. Ik had even met Matt geskypt want hij was jarig.

Op 't werk leek het heel even alsof we iets te doen hadden, maar toch niet. Heb kaarten geschreven.
Na het werk werd het bewolkt terwijl het heel de dag volop zonnig was geweest. Dat hebben we echt altijd. Heel de dag mooi weer en om 5 uur, pats boem, weg zon.
Maar toch ging ik even zwemmen.
Ik ging beach volleyballen maar dat is zo niet mijn ding. Er was een jongen met een super mooi lichaam maar een beetje jammer hoofd. Een plork dus :p. Blijkt'ie ook nog eens 15 te zijn. Nooit gedacht dat ik mezelf nog eens tot "te oud" zou bombarderen. Maarja kijken kijken, niet kopen... toch ;)?

's Avonds uit eten geweest met Montse, Betty, Rudy en Selina bij La Teraza. Lotte had dat restaurant aangeraden en het was suuuuuuper lekker. Niet normaal lekker. Echt extreem lekker. Voor het eerst in een maand tijd had ik gegeten. En ik bleef eten. Een te lekker biefstukje met perfecte aardappels en een heerlijke tomaat. Ik heb me volgepropt. Het leek op eten dat mama maakt dus ik was helemaal in m'n element. Ook al zat ik prop vol, ik wou toch graag een toetje. Selina had een crêpe besteld met carjeta, een soort gecarameliseerde geitenmelk, en caramel en nootjes. Ik proefde een stukje en, ook al heb ik het niet zo op geitenmelkproducten, het was heaven. Dus ik en Rodolfo hadden er ook 1 besteld. God wat heb ik lekker gegeten! Maar dat is geloof ik wel duidelijk.

Verderr een tas gekocht die nog best leuk is! Ik had namelijk gedacht in Huatulco wel hakken, sneakers en een tas te kopen maar Huatulco is niet zo fashionable als verwacht. Gelukkig is het toch gelukt! 35 euro en er past heeeeel veel in :D. Dus heb gelijk een school tas er bij.

Het voetbalteam dat in het hotel is (het blijkt een soort jong Ajax ofzo te zijn), had me uitgenodigd om een boottocht te maken. Ik had nee gezegd. Later kwam er nog 1 jongen naar me toe om een praatje te maken. Het werd een lang praatje en ik ben z'n naam vergeten.

Furthermore....
Er is een ober en die wist blijkbaar dat ik een tongpiercing heb. Hijzelf heeft er eentje horizontaal door zn tong heen. Komt;ie opeens met iets aan. Een hartje dat je tussen die piercing kan doen. En een piercing in de vorm van een pil, dus dan lijkt het alsof je een pil in je mond hebt. Ik maak er wel een keer een foto van. Ik vond t zo grappig. Had t nog nooit gezien. Dat hartje zat zo irritant dat het er diezelfde middag uit ging. Maar het was wel schattig van 'm ;p.


Miércoles 22/06

Weer een saaie werkdag. Maar na het werk wel lekker gezwommen.
Ik ging met een meisje uit Amerika in de zee zitten. Ze is een gast in Dreams. Worden we opeens keihard het water in gesleurd. Ik dacht dat ik weer verdronk. Ik bleef leven, maar m'n zonnebril is verdwenen en zal wel nooit meer terug keren (waar hebben we dat eerder gehoord? Nathaliekuchhollawee.

Daarna gingen we zwemmen enzo. Het meisje heet Paola. Komt oorspronkelijk uit Bulgarije en heeft zulke grote borsten dat je d'r bijna niet in d'r ogen kan kijken. Maar ze is echt ontzettend aardig!
We hadden afgesproken om 's avonds naar de show in het hotel te gaan.

Ik ging met 3 meisjes van het animatie team, Valeria, Kathy en Tayler, sushi eten in de stad. Dacht een lekkere vleesmaaltijd besteld te hebben maar ik had rijst besteld. Een side-dish :p Was ook niet echt lekker maarjaaaaa.

Daarna naar de show. Was gezellig. Daarna nog in onze kamer gechillt met z;n alle en toen slapennn.



Jueves 23/06

Weer een chill dagje en na het werk weer lekker zwemmen. Daarna gegeten bij een restaurant pal tegenover het hotel waar je voor nog geen 6 euro een reuze cheeseburger hebt die ik voor de helft op kreeg en die ontzettend lekker was!
Daarna weer naar de show en hop de stad in naar El Depa. Was zooo leuk. We hadden een fles Absolut Raspberry besteld en dan betaal je voor 4 blikjes frisdrank en mag je verder zoveel frisdrank als je maar wil. Ook 2 Sol biertjes op die ik alleen koud een beetje te drinken vind. Voor 20 euro hebben we een super gezellige avond gehad. Dus mocht je goedkoop willen partyen > HUATULCO!



Hoy 24/06

Ik werd om kwart voor 8 wakker. Met m'n kleding nog aan. Dat betekend vast dat het een goede avond was geweest. Op t werk is er niks te doen. Ben over 24 minuten klaar, zit met Karlijn te msnen en moet dit stukje dan afhebben.
Wou eigelijk na t werk even bijslapen maar om 6 uur gaan we in Casa Mayor Nederland aanmoedigen tegen Mexico (wedstrijd onder de 17 ofzo)
Daarna gaan we bij La Crema eten want onze Mexico coordinator is vanuit Nederland gekomen dus gezellig!
En daarna vast wel weer partyen, dus heb gezorgd dat ik morgen pas om 1 uur moet beginnen.

Zondag gaan we dan die paardentocht doen.

Ik zit hier pal onder een airco en ik krijg er rugpijn van. Kouddddd/



Heb natuuuuuurlijk ook nog een lijstje van dingen die ik nog wou zeggen;


1.
Heel veel vrouwen hebben hier te lange nepnagels vol glitters, steentjes en blabla. Vaaaaag.

2.
Ik ben - heel stom - m'n maandlenzen vergeten mee te nemen. Mama heeft ze opgestuurd maar die !@#$$% post werkt geloof ik niet in Mexico dus ik loop hier maar overdag met mn brilletje rond en savonds met mn lenzen die het nu toch wel een beetje begeven.

3.
Er zat dus een week lang een voetbalteam met heerlijke jongens vanaf 17 jaar en ook wat minder mooie jongens vanaf 17 jaar in ons hotel. Leuk die aandacht :D

4.
Er was een man hier en die was er al een week. Hij was zeg maar de organisator voor een grote groep. En iedere x was hij super druk bezig - stond'ie even stil - en lachte die naar me. Op zn laatste dag vroeg'tie of ik met m op de foto wou en verklaarde die me de liefde (Im so in love with you, you are gorgeous)


5.
Ik moest iets uit het kantoor halen en het regende boem hard. Britt wist niet dat je ook gewoon binnendoor kon, dus ik ging buitenom en stond....tot mn enkels in t water. Nu stinken mn schoenen dus :(

6.
Boven Casa Mayor groeit n mango boom. T stinkt er ook altijd op straat naar de mango's. Maar soms moet je dus oppassen, want die dingen vallen gewoon boven op je hoofd als je niet uitkijkt ;p

7.
Aaaach. Er zijn hier zo veel wilde honden. Zwerfhonden... Waren laten ze ze niet gewoon steraliseren Ik geef ze geen eten natuurlijk maar vind t wel heel zielig.

8.
De Front Office manager vindt dat ik het handschrift van een klein kind heb. PFFFF ;p

9.
De housekeeping hier gebruikt echt rare schoonmaak spullen. Ze hebben geen swiffer, maar serieus een bezem. Een bezem toveren ze om in een dweil door er een natte lap met een gat er in voor de steel omheen te doen... Echt heel....raar...




Oke.
Dat was 'm wel weer.
Hasta la próxima semana!


Foto's staan op facebook!

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.220283737999243.69304.100000528542760


kaartjes zijn welkom: (als ze ooit aankomen?!)

Dreams Huatulco
Blvd. Benito Juarez #4
Bahia de Tangolunda
Huatulco, Oaxaca
70989 Mexico

Berichtjes ook; die kun je hieronder achterlaten.



Love,

Britt

  • 25 Juni 2011 - 08:45

    Angelique:


    Chill!!!!!

    >3>3>3>3xxxx

  • 25 Juni 2011 - 10:28

    Joelle:

    Everything sounds perfect!! Muy bien!!!
    Enjoy girl! En met je make-up gaat het wel goedkomen haha!

    Dikke kusss

  • 25 Juni 2011 - 17:06

    Oma:

    hallo britt.

    je verhaal gelezen wat een avontuur.
    geniet er maar lekker van.

    knuffel oma tiny

  • 25 Juni 2011 - 23:37

    Aranka :

    Hey Britt!!

    Super leuk om ook jouw verhalen te lezen! Leuk met al de tripjes (jammer van de make up)
    Hoe bevalt je stage tot nu toe??

    Greetz,
    Aranka

  • 29 Juni 2011 - 18:07

    Marinke:

    liefie!

    leuk om al die avonturen weer van je te lezen! Wel heel zonde van je bril, welke was het?

    Nou dikkke kus vanuit hollande

  • 29 Juni 2011 - 21:31

    Ang.:

    With love from your mum.

    Too much furnerals this month!!!!!!!!

  • 01 Juli 2011 - 12:01

    Etienne:

    Kan alles toch duidelijk lezen, al mis ik wel de kennis van je taalgebruik!

    Die sukkels hebben verloren met voetballen en ze waren zoveel belovend....???

    Devin en Justin hebben allebei een mooi rapport en zijn dus allebei over! Nu lekker vakantie vieren. Heb gisteren een vakantie geboekt naar Frankrijk (Bretagne) We gaan naar een chalet op een camping en verhuizen de week erna naar een andere camping. Liet oma net zien waar we naar toe gaan en kom ik er achter dat ik van vrijdag tot vrijdag heb geboekt en vervolgens van zaterdag tot zaterdag! Dus moeten we de vrijdag ergens overnachten, duh! Foutje..

    Ga nog even kijken of we op de camping een nachtje erbij kunnen boeken!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 316296

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: