4 days left...AND THEN I TURN 18 !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Britt Planken - WaarBenJij.nu 4 days left...AND THEN I TURN 18 !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Britt Planken - WaarBenJij.nu

4 days left...AND THEN I TURN 18 !!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

16 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Haj iedereen,,

donderdag 13-08::
Dat was mn day-off.
Ik moest vroeg opstaan omdat we om 8.30 bij t health-center moesten zijn voor een health-check voor school. Duurde natuurlijk n hele tijd voor we aan de beurt waren en toen ik eenmaal aan de beurt was keek de dokter naar mn knieen en mn bloeddruk en dat was m wel weer. Ik was dus goedgekeurd om naar school te gaan :P. Aangezien ik nog steeds last van mn keel had en mn oor ook zeer begon te doen keek de beste man ook even naar mn kwaal, waarna hij me n uitleg met behulp van n tekening gaf wat er wel niet allemaal mis was met me. Na 5 minuten haakte ik af, want ik geloof niet dat ik bij n kleine keelontsteking hoef te bedenken dat ik mogelijk virus huppeldepup heb waar ik eventueel aan kan overlijden. Daarna schreef hij me 3 soorten medicijnen voor. Zoals je vast begrijpt heb ik alleen de antibioticakuur gehaald. Nornmaal duurt zo'n kuurtje 3 dagen, maar hier vinden ze dat je 10 dagen lang 2 maal daags n reuze tablet moet slikken dus dat doe ik dan maar.

Daarna gingen we naar Cindy en thuis ging ik even zwemmen op t luchtbed want sjaa., ik moet natuurlijk wel aan mn 'tan' werken ;)
Daarna deed ik een 'nap' (middagslaapje) en nam ik 4 happen vieze soep met een boterham.

Ik voelde me echt heel zielig, want Sandy kwam er achter dat ze de health-check uit Nederland gewoon thuis had en ik dus waarschijnlijk voor niets die 35 euro heb betaald en Mary Ellen had ook nog steeds niet het guardianship form wat ik nodig heb om me op school in te schrijven. Heb wel een aantal vakken uitgekozen die ik graag zou willen volgen, maar dat zal k pas vertellen als t definitief is.
Dat was donderdag.

Vrijdag 14-08:

Ook niet echt een van mn bruisendste dagen. Sandy was weg en er lag geen briefje, dus ik ging eerst maar even zwemmen en tannen, toen douchen en daarna me helemaal leuk aankleden en opmaken omdat we mn naar school zouden gaan voor wat dingen en naar de dochter van dr collega.
Tot ik me rond 1 uur smiddags realiseerde dat de school in de vakantie op vrijdag gesloten is.
Sandy had 's ochtends de hondjes naar de trimmer gebracht en wat ze nog meer heeft gedaan weet ik niet precies, maar ze kwam in ieder geval rond h 2 terug.

Omdat ik in de tussen tijd helemaal alleen was geweest en me erg depri voelde heb ik allerlei trieste dingen gedaan zoals een afkruiskalender gemaakt waarop ik per week kan afkruisen tot er iets gebeurd (bijvoorbeeld mn verjaardag, jeeeej of halloween). En nog 2 van dat soort doelloze dingen.
Ik had me toch n heimwee, want sjaa, als je helemaal alleen bent en niets te doen hebt ga je denken, en ik zat maar aan thuis te denken dus dat was stom.

Zaterdag 15-08:

Deze dag was waarschijnlijk nog erger dan de dag ervoor, omdat ik nu helemaal niets te doen had en in de loop van de dag had mn heimwee plaats gemaakt voor zelfmedelijden dus zie dan maar is een leuke dag te hebben. Mn boek is saai, mn tijdschriften bijna uit.
's Ochtends had ik me voorgenomen om lekker in t zwembad te floaten maar na n half uurtje begon t te waaien. T orkaan-tornado-of wat ze hier ook hebbenseizoen- komt eraan dus de rest van de dag zat ik binnen om elk uur mn mail te checken en mailtjes te versturen.
Opeens kreeg ik een ingeving: RTL gemist punt en el. Maar die deed t niet.
Uitzending gemist punt en el wellicht... maar de filmpjes liepen vast.
Het was me niet gegund....
Ze hebben hier gratis internet en soms verschuift de sateliet dus t is elke minuut maar hopen dat t internet t doet, want soms is t even 4 minuten weg ofzo....heel vaag.

Savonds at ik 4 pizza punten en zag ik dat Alladin op tv was, dus ik was helemaal in mn nopjes.
De rest van de avond alladin, pinokkio en de helft van sjakie en de chocolade fabriek gekeken tot ik echt zoo moe was dat ik maar naar bed ging (ik moest en zou n oempa loempa liedje horen dus moest wel de helft van de film kijken)
Disneyfilms maken n hoop goed bij mij dus ik ging tevreden naar bed.

Vandaag 16-08:

Ik werd wakker en nam zoals altijd mn morning-dive. Na 4 baantjes heen en weer had ik mn work-out wel weer gedaan en ging ik op t luchtbed tannen en n glossy lezen. Ben nu al wat blonder en bruiner dus dat is helemaal jofel natuurlijk!

Toen ging ik douchen en me aankleden, maar Sandy zat nog in dr pyjama. Heb dus tot n uur of 2 gewacht en toen gingen we naar Mary Ellen want ik wou de boerderij wel eens bewonderen. T is niet echt n boerderij maar ze heeft wel honden, geiten, n paard van 2 dat nog niet geholpen is en alleen maar staart naar de buurt-pony's en nog niet te bereiden is een lama. Toen ik vroeg waarom ze een lama had zei ze als bescherming voor de geiten ofzo...
Misschien als iemand er een wil stelen dat t beest misschien spuugt of iets dergelijks... Maar dan zit ik weer gelijk 10 minuten er over na te denken, want sja, zo ben ik. En er klopt dus niets van. Want die geiten zitten in 3 verschillende hokjes dus hoe kan die lama (die ik niet heb kunnen bespeuren) dan alle 3 die hokken beschermen.
Nouja, misschien moet ik er gewoon niet over na denken.
Mary Ellen heeft ook n tijdelijke exchange student. N jongen wiens naam met n A begint en hij komt uit n land dat Tsjitsjikistan heetofzo...had er nog nooit van gehoord maar in ieder geval zei zn host-familiy bij aankomst niet voor m te kunnen zorgen wegens familie problemen dus dat is super sad.
We vulden n formulier voor school in en toen gingen Sandy en ik naar de supermarkt.
Ik heb n cupcake gekocht. En ik heb m al geproefd en t is echt goddelijk. Dikke zoete room bovenop en chocolade cake onder. Echt heaven. En volgens t weight-watcher systeem vast iets van 12 punten waard maar t is de zonde waard, dus ik ga zo lekker n kopje thee zetten en mn cupcake eten.

Daarna ging ik chili en wraps koken en daar ben ik goed in dus ik heb heerlijk gegeten voor de verandering.
En ik heb wasa knackerbrud en nutella gekocht dus hopelijk ontbijt ik nu ook wat beter.

Morgen gaat Sandy weer werken en ik ga soiezo zwemmen en sja, voor de rest weet ik t nog niet.

Over 4 dagen ben ik jarig en ik zat te denken, ik ben die dag alleen thuis. Dat is zoo sad! En t ergste is dat ik nog geen vrienden heb om uit te nodigen om me gezelschap te houden dus waarschijnlijk moet ik wachten tot Sandy uit dr werk komt om n liedje voor me te zingen ofzo...
Nouja, mn echte feestje heb ik natuurlijk al gehad maar toch, ik wordt 18 en ik denk dat ik een taart ga kopen voor mij en al mn vrienden. (Komt wel weer mooi uit dat ik die niet heb, want dan heb ik automatisch dus n groot stuk (A))

Trouwens: http://vacationstogo.com/cruise_ship/Norwegian_Dawn.cfm dat is de site van de 9 daagsge Cruise die Sandy en ik gaan maken in november. Langs de Domenicaanse Republiek, St Kitts, Tortura (ofzo) en Barbados. ME LIKE :D

Nou beste vrienden,
dit was m wel weer geloof ik.

Als iemand me ooit een kaart ofzo stuurt, ik zou t leuk vinden als je dan n foto (van ons samen ofzo) zou meesturen om mn kamer (die nu huidskleurzalmroze is) mee op te fleuren.


Lieve Groetjes en n dikke kus
Britt XX

  • 17 Augustus 2009 - 01:55

    Ylse:

    Leuk om dit allemaal te lezen. Zo veel dingen zijn zoooo herkenbaar! Het water hier is ook niet te drinken bijvoorbeeld en ze slikken veel medicijnen voor een blauwe plek ofzo.
    Mijn school is al begonnen en hij is echt gigantisch! Maar het is wel heel erg tof. Kluisjes zijn wel stom.
    Have fun!

  • 17 Augustus 2009 - 08:56

    0ma Aneke:

    hoi britt.

    heb je nog geen post ontvangen?.we hebbn al kaarten op gestuurt.ik hoop dat je wat leuke vrienden ga ontmoeten zo dat het wat spannerde wordt. maar ja je moet maar denken alle begin is moeilijk.
    oma tini heeft gebeld van uit duitsland zij heeft het erg naar haar zin .vanavond komen devin en justin slapen .de school begint vlgd. week.britt zijn er geen leuke buren met kleine kinderen of zijn er geen winkels in de buurt. misschien is er wel een oud omaatje waar mee je kan gaan wandelen. britt maill wat voor tijdschriften je leuk vind dan stuur ik ze op .hopelijk komt de poest er gauw aan .dikke knuffel van ons. zin

  • 17 Augustus 2009 - 11:44

    Jo:

    Hoi Globe rotter.
    Je zal wel gespierd terug komen van al dat zwemmen.Hben ze daar geen rode kool met een gehaktbal?
    Dat is niet zo moeilijk te maken.xxxxxxxxxxxxxxJo

  • 17 Augustus 2009 - 14:49

    Angelique:

    Hoi Britt,

    Sandy koopt een taart voor je, dus dat scheelt weer. Hopelijk sta je nu ingeschreven op school!!

    xxmama

  • 18 Augustus 2009 - 15:39

    Angèle:

    Hi Britt,

    Ik zit een beetje de site van St Cloud te bekijken.
    Naar welke school ga je?
    St. Cloud High???

  • 19 Augustus 2009 - 08:01

    Etienne:

    Laat je toch niet foppen door die Amerikanen met die lama.....!

    We kunnen Bobby wel langs sturen voor die geiten..!

    Heb je geen fiets daar? Kan je lekker de buurt verkennen en wie weet wie je tegenkomt!

    Hou je taai meid!!!

  • 19 Augustus 2009 - 20:23

    Angelique:

    Hoi Britt,

    Hier nog anderhalf uur voordat je achttien bent, tot morgen ochtend 06.00 uur!!

    Ja, moest even wachten anders had je de 22.22 weer gemist.

    xxxxxdikke knuffel

  • 19 Augustus 2009 - 22:04

    Jo:

    nou 18 jaar. en nou.

  • 20 Augustus 2009 - 02:48

    Aisha:

    Hoi lieve Britt,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    Dikke kus,
    Nick, Laura en Aisha xxx

  • 20 Augustus 2009 - 05:39

    Angelique:

    Hoi Britt,

    Van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag. Maak er een gezellige dag van en succes vanmiddag op school, hoop dat het leuke leraren zijn.

    Dikke knuffel van mama

  • 20 Augustus 2009 - 08:55

    Marja:

    hallo lieved, he he !! daar is de dag dan, 18 jaar. van harte gefeliciteerd en maak er n knaldag van. we denken aan je en zullen op je toasten. Prooooost jongedame,

    knuffels Jo,Ty,Bo,en ikke. xxxx

  • 20 Augustus 2009 - 09:47

    Marjolijn:

    Hoi Britt,

    Kleine meisjes worden groot!!! Van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag!
    Maak er een mooie dag van!
    Een dikke verjaardagszoen van Jorg, Marjolijn en Dana
    X

  • 20 Augustus 2009 - 12:21

    Anna En Willem.:

    Hallo lieve Britt,

    Vanuit een heel warm Holland zeggen wij van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    18 jaar is toch heel bijzonder en zeker als je dat wordt in de States. Wij lezen met plezier je verhaal en hopen voor je dat je nog veel leuke dingen zult beleven.

    Britt, we keep in touch!

    lieve groetjes en een kus van Anna en Willem

  • 20 Augustus 2009 - 21:31

    Cees Schuurmans:

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    en ik lees af en toe wat je beleefd geniet er van het jaar is zo voorbij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 316336

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: