last days in the USA... - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Britt Planken - WaarBenJij.nu last days in the USA... - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Britt Planken - WaarBenJij.nu

last days in the USA...

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

26 Juli 2010 | Nederland, Vlaardingen

Lieve Mensen,,

zo
ben alweer een maand thuis
heb echt totaal niet t gevoel dat ik een jaar ben weggeweest en ik vind t echt heeeerlijk om weer thuis te zijn.
Ik mis Amerika niet echt. Van Sandy heb ik niets meer gehoord. Met Annika heb ik nog veel contact. In oktober komt ze naar Nederland en ik ga tussen kerst en oud en nieuw naar Finland. Ook ga ik (als t lukt met school) in oktober naar het Oktober Fest in Duitsland..naar Jenny. Mn buren mis ik echt verschrikkelijk. Ik spreek ze bijna iedere dag op facebook en we skypen. En natuurlijk krijg ik van veel Amerikaanse vrienden nog wel een reactie op een foto ofzo. De meeste schrijven dat ze naar Nederland willen omdat de meisjes zo mooi zijn :P.

Ik heb echt totaaaal geen zin om dit verhaal te typen, omdat het hoofdstuk Amerika voor mij toch al is afgesloten. Maar omdat veel mensen er om hebben gevraagd, zal ik het verhaal afmaken.
Dus lees en waardeer; Amerika; The Last Episode

zaterdag, 29 mei 2010

Na veel gehaast (Sandy bracht me weg en die is noooit op tijd) bij t vliegveld aangekomen. Had een relaxte vlucht, zat bij de nooduitgang met 3 stoelen voor mezelf dus kwam wel lekker aan. Alleen toen...moest ik mn ouders vinden. Die waren vanuit Nederland naar New York gevlogen. DRAMA. Mn telefoon was bijna leeg. Die kut koffer van Sandy had geen wieltjes. En ik kon alleen oproepen van mn moeder ontvangen, maar haar zelf niet bellen. Uiteindelijk bleek dat mn ouders naar een verkeerd deel van t vliegveld waren gestuurd. (Dat vliegveld was echt machtig groot). maar t is goed gekomen :p. Helaas kwamen we hierdoor wel later aan dan gepland. T hotel was niet echt geweldig maar ik had n eigen kamer dus vond t best.

zondag, 30 mei 2010

NEW YORK CITY

GELOPEN
wow
wat deden mn benen zeer.
Eerst naar Central park. Vond k echt leuk. Heel chill, veel mensen joggen, lekker ruikende bloemen. Ja...daar kan k wel n dagje blijven.
Daarna richting t Empire State building, maar dr stond echt n 2 uur durende rij.
Ik moest en zou naar Ground Zero. Je weet wel, waar die Twin Towers hebben gestaan. Iedereen zei tegen ons dat t te ver lopen was, maar wij hadden zoiets van ja die dikke Amerikanen vinden alles te ver lopen. Dus vol goede moed gingen we richting Ground Zero. EN dat was me toch een reis. Godallemachtig. We liepen wel lekker langs t water, maar t duurde echt uren voordat we aankwamen. En toen we dr eenmaal waren...niks. Geen indrukwekkend monument. Gewoon hekken om een iets heen. En dat iets bleek de opbouw voor een nieuwe tower te zijn. PFFFF.

ma 31/5

Op tijd opgestaan zodat we niet in de rij hoefde te staan bij t Empire State Building. T was leuk om gedaan te hebben, maar doordat alle gebouwen er om heen ook hoog waren leek het net alsof we niet echt super hoog zaten. Toen gingen we met de ferry langs t vrijheidsbeeld naar staten island. En daarna weer terug. Daarna naar China Town. Ieelllll, niks te zien, niks beleefd, onbeleefde mensen...
Nog I <3 New York shirts gekocht en daarna weer inpakken
Ik vond t leuk om in New York geweest te zijn, maar t viel me wel een soort van tegen. Annika daarentegen vond t geweldig, maar die bleef dan ook een week. Ik denk dat t ook leuker is om wat langer te blijven, want wij zijn er natuurlijk echt door heen geraasd. Maar vond t wel heel tof om toch is in New York te zijn, en ik had ook wel zo'n New York gevoel. Hoe dat ook mag voelen

di 1/6

om 6 uur naar t vliegveld. Echt n kut vlucht. De vlucht duurde ruim 6 uur, maar er was geen eten. De chips en broodjes enzo was al uitverkocht, dus we konden niks eten/snacken. Wat n armoe. Ook nog rot stoelen :p.
Maar uiteindelijk hebben we t overleefd.
CALIFORNIA BABY

We kwamen aan in SAN FRANCISCO. Daar begon onze road trip. We hadden een lekkere ruime huurauto. Hebben die avond niet heel veel gedaan. Door een hele lange winkelstraat gelopen. Nog een paar schoenen gekocht en bij de Chinees gegeten.

wo 2/6

God, wat is t bewolkt in San Fran. Komt omdat t in een baai ofzo ligt. Heerlijk ontbeten. Daarna met een kabel tram rondgereden. Wat is San Francisco een geweldige stad. De mensen zijn aardig, de straatjes leuk, en t is echt gezellig. Het is tot nu toe de leukste plek waar ik ben geweest in Amerika, met Key West op de 2e plaats. We gingen naar de beroemde Fishermen Warf. Nog een shirt gekocht en in China Town een vest omdat t koud was. Ik had natuurlijk geen zin in China Town..maar toen werd t toch nog leuk. Ik heb namelijk mn 1e en enige beroemdheid gespot. In Nederland kent niemand m denk k, maar in Amerika is LARRY THE CABLEGUY heel bekend. T is een komiek met van die typetjes en ik had toevallig een film van m gezien. Dus met die man (die niet al te fris rook) ben k op de foto geweest :D.

Dat China town is ook aardig gek. We liepen langs een keuken waar een duif gewoon rond liep terwijl de koks aan t koken waren en het vlees hing buiten boven het wasgoed te drogen... mhh

T grootste gedeelte van de dag liep ik te smsen. heel lullig voor mn ouders, maar ik vond dat heel belangrijk op dat moment :P. We zijn nog naar een bar geweest waar ik 1 van mn nieuwe favoriete frisdranken heb gedronken; GINGERALE. Mhhhh

Verder zijn die heuvels echt hoog en stijl in San Fran!

do 3/6

ALCATRAZ
de beruchte gevangenis. We waren speciaal om 7 uur opgestaan, maar de tomtom stuurde ons verkeerd dus we mistte de boot. Gelukkig konden we alsnog met de volgende boot mee. Vond t echt super leuk. Gevangene als Al Capone hebben daar gezeten. T ziet er zo verschrikkelijk uit van binnen. We kregen een rondleiding d.m.v. een koptelefoon die op Nederlands was ingesteld, dus dat was helemaal leuk. Daarna zijn we nog naar 3 andere toeristische dingen geweest die ook wel leuk waren om gezien te hebben. Had 's middags heel enthousiast eindelijk een mooie cupcake gekocht. Wil k m 's avonds eindelijk op eten. Issie vies. Verdorrie. Mja, hij zag er wel leuk uit.

vr 4/6

Weer heerlijk ontbeten. iedere dag bij het zelfde zaakje. Mhhhh
We gingen over de Golden Gate Bridge. Dacht dat t echt n spektakel zou zijn, maar neen. En t was zo mistig en koudddd.
Daarna op weg naar het YOSIMETE PARK. Alles in die buurt zat vol. Uiteindelijk was er nog plek. We kregen zo'n bungalow huisje. Had weer lekker mn eigen kamer. Maar t ergste was; in die hele omgeving was bijna geen bereik. Hooow. En dat terwijl ik non-stop aan t smsen was. Mn ouders vonden t wel chill. Gelukkig kon ik vanuit mn bed als mn telefoon op n bepaalde manier lag wel smsen :p.

za 5/6

op naar de falls.
Ik had totaal geen zin in t natuur park. Maar t was echt heel leuk. Ook wel lekker ff geen telefoon. Heb heel wat watervallen gezien. Dat is trouwens echt koud, zo vlak bij n waterval. Brrr. Bij de laatste waterval was t helemaal gaaf. Er hing namelijk een regenboog omheen. hele gave foto gemaakt, al staan we dr niet zo charming op aangezien t zo koud was :).
Ik wist trouwens niet dat er ijs in California lag. In de zomer. De zon scheen vol op. Moet je je voorstellen dat ik daar in de winter had gezeten. Ik haaaat kou!

er waren echt super hoge en mooie rotsen. Echt een aanrader voor natuur liefhebbers ;)

vrijdag 11/6

blijkbaar had ik een paar dagen geen zin om te schrijven :P

tussentijd:

2 nachten in MONTEREY. Een vissersplaatsje. Heel leuk jurkje gekocht. T was best n leuk stadje, alleen een beetje stil. Maar vond t ook heel gezellig. De wilde zeehondjes lagen lekker in de baai te chillen. Liefff!

Daarna nog 1 nachtje in een doorreis plaatsje.

Nog een spijkerbroek en trui gekocht. Nu ik er over nadenk. IK WEET NIET WAAR DIE TRUI IS. En hij is echt mooi. verdorrie.

daarna; LAS VEGAS BABY
we sliepen in de Stratosphere. Een hotel met 3 achtbanen. Veel hotels daar hadden achtbanen maar ons hotel had de hoogste en was t hoogste gebouw. T uitzicht was wel gaaf, maar ben niet in die achtbanen geweest. 12 dollar per ritje per achtbaan, voor een kermis ritje. Nou daaaag.

De casino's waren echt overal te vinden. Jammer dat ik niet echt mocht gokken, moet je 21 voor zijn. Heb wel met die gok automaten gegokt, maar we hebben niks gewonnen.

T andere eind van de Strip was veel leuker. Zijn bij Ceaser's Palace naar binnen geweest. En nog een ander hotel. Wat waren die mooi van binnen. In de Bellagio was Venetie nagemaakt, compleet met gondels en grachten en een plafond dat van kleur veranderd overdag en 's nachts.
Heeeel gaaf. Ook de fontein show is echt AMAZING. Heel mooi!

Ook nog naar een show geweest met tijgers en goochel trucs enzo. Was niceeeee!

Zijn naar de Hoeverdam geweest. Maar dat sloeg nergens op. Echt n bezienswaardigheid met amusementswaarde 0 komma 0. ARIZONA

we hadden echt zooooo'n vies motel. Maar we hadden al voor 2 nachten betaald en we waren toch heel de dag weg. Maar t dopje bovenop de kraan ging er af, met daaronder een laag vies. Er zat een doorgebrand gat in de lampenkap. Was in geen jaren gestofzuigd. De verwarming was zwart uitgeslagen. Er zat schimmel op t douchegordijn. In de lade's lagen bergen papier. En toen we na een lange dag terugkwamen, was ons bed niet opgemaakt en lagen de handdoeken nog op de grond. Mama ging om nieuwe handdoeken vragen, waarbij er heel raar naar ons gekeken werd, alsof t heel normaal is om geen schone handdoek te gebruiken.. De buren die daar woonde (!) waren ook echt vies, maar daar ga ik verder maar niet op in.
t stadje heette trouwens Kingston. Ik kan geen Kingston meer horen. Argh

12/6

Half 7 op. De rit naar de GRAND CANYON was heeel lang, maar ik lag lekker op de achterbank te snurken. We hebben t hele pakket genomen. Eerst met een vliegtuigje een half uur over de Grand Canyon vliegen. Ik mocht in de co-piloot stoel. Heeeel gaaf. Wat is die Grand Canyon fucking mooi zeg. En groooooot!
Daarna gingen we over een glazen brug. Vond t eerst nogal eng, want je ziet echt die afgrond onder je voeten. Maar was ook heel nice.
Daarna heel lekker gegeten. En dr was ook nog de evolutie van de tipi ofzo met al die hutjes waar die indianen in leven. Was ook wel nais.

zondag 13/6

Gingen naar n oud mijnen stadje. De ezels liepen daar vrij rond. Dr was zelfs een ezel die half in een auto was gestapt en die mevrouw kreeg m met moeite dr weer uit :p. Ik moest naar t toilet en in Amerika zijn echt overal openbare (en vaak best schone) toiletten. Helaas was dit zo'n franse met alleen een gat en geen doortrek mogelijkheid. Mhh.
Sorry, maar dat moest k ff delen.

Had al mn vrienden + host fam een smsje gestuurd dat ik een feestje ging geven, behalve Sandy. Krijg k opeens n sms van Sandy ja en dr komt geen alcohol hoor k weet niet waarom je dat aan mensen verteld. Maar ik had juist gesmst dat er GEEN alcohol zou zijn. Heeft die lul van een Craig t smsje zo bewerkt dat Sandy t allemaal verkeerd doorkreeg. Gaar he. Wat n lul.

Daarna naar t dorpje William. Was een show op straat met een paar cowboys. Was wel grappig.

En toen
LOS ANGELES BABY

We zaten in een hotel recht aan Hollywood Boulevard. Heel Hollywood viel wel een beetje tegen, want dr zijn echt zoveel zwervers enzo. Maar t was wel leuk, al is t totaal niet chique. Daarvoor moet je meer naar de buitenwijken. Beverly Hills was wel heel mooi. Helaas geen foto met t HOLLYWOOD sign, want t was afgesloten.

Met mn handen in de hand afdrukken van George Clooney nd Marilyn Monroe gestaal. Bij Marilyn stond erbij; GENTLEMEN PREFERE BLONDES. En zo is t maar net ;).

Naar 3 musea geweest. Ripley's believe it or not. Was wel nice. Allerlei apparte weetjes en dat soort dingen. Daarna naar de Hollywood Wax Museum. De slechtste imitatie van Madame Tussaud ooit.
En dan nog naar t World Record Museum. Die vond ik ook wel grappig opzich. De kleinste vrouw ever kwam uit Nederland :D.

Verder heb ik een tatto laten zetten at Hollywood Boulevard. Een Keltisch symbool dat staat voor verbondenheid. De drie stukken waar het symbool uit bestaat staat dan weer voor mij en mn ouders. Mn moeder had die tattoo al, en ik en daarna mn vader hebben m ook laten zetten :).

Daarnaa... VENICE BEACH. Was wel lekker even op die pier. Laatste nachtje nog in een leuk hotelletje...
En de volgende dag terug naar SAINT CLOUD.

's Avonds ging ik, na een drama met mn parents, met Annika naar Dylan zn afscheids feestje omdattie naar college gaat. Was geen zak aan :P. Annika bleef bij mij logeren.

Volgende dag was mijn afscheids feestje. Eerst inkopen wezen doen at Walmart. Daarna hebben ik en Annika alles klaar gezet. We hadden natuurlijk weer veelste veel gekocht, maar t was best gezellig. Sommige mensen waarvan ik had verwacht dat ze zouden komen kwamen niet. Andere waarvan ik t totaal niet van had verwacht kwamen wel. Daardoor had ik er wel vrede mee om weg te gaan, omdat die Amerikanen toch allemaal een beetje nep zijn :p. Van Jenny kreeg k een leuke foto en hartvormige oorbellen, verder van niemand iets. Geen briefje, geen kaartje, geen foto. niks. Majaa

Annika dr ouders waren in Amerika aangekomen en die kwamen heel even langs. Maar ze waren wel n beetje vaag :p. Ze wilden niet binnen komen of blijven en ze gingen naar een motel en Megan zou Annika dan wegbrengen, maar opeens belde dr ouders dat er geen plek voor haar in de kamer was dus of ze bij mij kon slapen.

majaa

net weer even met Annika geskypt. Wat leuk :D.

De dag na mn feestje moest ik inpakken. Annika ging 's ochtends weg en mn ouders ook, alvast naar Nederland. Gelukkig had mn moeder mn koffers ingepakt, want mij was t echt nooit gelukt. N jaar leven in 2,5 koffer...

Megan kwam nog langs. had 6 tassen vol kleding en spullen voor dr die ik niet meer mee kon nemen.
Ik kreeg n fotolijstje van dr met een heel verhaal en een foto en een kettinkje met "2010 grad" in de vorm van een geslaagd cap. heel lief!

Met Sandy uit eten geweest en daarna bij Aunt Cindy langs gegaan. Moest dag zeggen tegen opa, heel moeilijk, hij is zo lief. Kreeg ruzie met David omdat'ie zei dat ik zo vaak lieg enzo dus k was boos weggelopen. Leuk afscheid.

Was nog even bij de buren langs gegaan 's avonds. Maar die zouden me 's ochtends nog komen uitzwaaien. Had voor allemaal een kaartje geschreven.

Rond 2 uur ging ik naar bed. Sandy lag al in bed.
Sliep als een roos

De volgende ochtend kwam de buurjongen me nog even helpen met wat laatste dingen. En daarna ging k nog dag zeggen tegen de buren. We moesten allemaal huilen. Echt heel kut. Maarja, k moest toch weg. Ik mis ze echt heel erg.

Cindy kwam ook nog heel even dag zeggen omdat David zo dom was geweest.

Samen met Sandy ging ik naar t vliegveld. Jessica was toevallig dr hond aan t uitlaten dus kon nog even dag zeggen tegen mn host cousin, al boeide t er geloof k geen fuck.

Op t vliegveld stond er echt n machtig lange rij voor de koffer dienst. Toen ik vroeg of ik nog ergens anders kon inchecken zei die man dat er buiten een check-in was waar je voor een fooitje gelijk kon inchecken. Dus dat deed ik. Mn koffers waren te zwaar (natuurlijk) en dat zou normaal 50 dollar hebben gekost, maar omdat die meneer vond dat ik lief lachte mocht t mee :D.
Heb m 10 dollar gegeven en dat vond k wel weer lief genoeg :p.

Toen moest k dag tegen Sandy zeggen. Ze was compleet bezweet. Echt heel vies maarja. T was ook best warm. We hebben nog even op een bankje zitten kletsen. Ze zei me goed mn best te doen op school en dat ze me zou missen. Moest natuurlijk wel huilen en heb dr nog n kus gegeven op dr natte wangen.

De vliegreis viel wel mee. Eerst naar Chicago. Daar bleken nog meer kinderen van die organisatie te zijn, ook een jongen uit Brabant. Met hen vlogen we naar Heathrow London. Tijdens de vlucht zat ik naast een meisje uit Zweden en n jongen uit Italie. Ik dacht eerst dat'ie homo was, dus ik lag lekker met mn benen over m heen. K sliep bijna, tot dattie me opeens begon te strelen en weet ik veel wat probeerde. Ik deed maar nog steeds alsof ik sliep, want k durfde ook geen scène te maken in dat slapende vliegtuig. Maar k kreeg me toch kramp en na meer dan een half uur nep slapen deed ik alsof ik wakker schrok en trok k mn benen weg. Idioot.
Hij wist niet hoe snel die t vliegtuig uit moest komen en heb m verder ook niet meer gezien.

Op Heathrow moest ik iets van 6 uur wachten, maar t ging opzich wel. Samen met dat Zweedse meisje me opgemaakt enzo, nog met Roderick gewacht (hij had een vlucht eerder dan ik) en toen mocht ik eindelijk aan mn laatste vlucht beginnen. ik dacht lekker een uurtje te slapen, maar k zat naast een heel gezellig echtpaar dus heb lekker gekletst. Toen we Nederland invlogen was t zo gek. Echt heel vertrouwd maar t voelde ook wel vaag. Moest op mn koffers wachten en toen kon ik eindelijk naar mn vriendinnen en familie. Mn ouders, opa, oma, overgroot-oma, neefje, vriend van mn papa, en 4 beste vriendinnen stonden met spandoeken, rozen en ballonnen op me te wachten. Echt heel leuk.
Ik had mn hoogste hakken aan, en mn neefje stak alsnog boven me uit, dus die was lekker gegroeid dit jaar.
Terry zou me eigelijk niet komen ophalen, maar ze had wat geregeld met school dus t was een leuke verassing dat ze er wel was.

Hello Goodbye (dat tv programma) had gevraagd op wie ze stonden te wachten enzo, maar helaas stonden ze al iemand anders te filmen, anders was k misschien ook nog op tv met mn terugkomst geweest. Maar dit was al leuk genoeg.

Kar had ook een ballon voor me gekocht, en dat kut ding vloog van t touwtje af na 2 minuten, dus dat was best lullig :P.

Thuis nog taart gegeten en champagne gedronken. Joelle dr moeder kwam ook nog een roze taart brengen die Joe en dr mams zelf hadden gemaakt dus t was echt heel nice.

En Marinke had een shirt aan die ze had volgeschreven met welkom thuis :D

Mn tante en oom kwamen ook nog en de volgende dag nog een vriend en vriendin.

En toen ging mn gewone leven weer gewoon door.

Op maandag kwam ik aan, op woensdag had ik een sollicitatie gesprek. Ben aangenomen in de bediening bij het Delta Hotel. Heel leuk.

Ik ben totaal al weer gewend.

T enige wat jammer is, is dat ik nu al een maand terug ben en van sommige familie leden nog niks heb gehoord. Maar daarom is het zo fijn dat ik mn vrienden wel kan kiezen ;).

In september ga ik beginnen met de opleiding hotel en eventmanagement op de tio in Rotterdam. Hopelijk kan ik in het buitenland stage lopen en dan zal ik weer gaan bloggen. Over 2 dagen ga ik 2 weken in Frankrijk werken, ontbijt serveren, om mn Frans te verbeteren maar ik denk niet dat dat lang genoeg is om over te bloggen.

Voor iedereen hier; hartstikke bedankt voor het lezen. Ik heb dit jaar heel veel gehad aan alle leuke en lieve reacties.

Heel veel Liefs,

XXXXXX

Britt

p.s.
Foto's van mn roadtrip staan nog niet allemaal op hyves, wel op facebook.

E-mail:
brittplanken@hotmail.com

Hyves (foto's):
www.britt-blonde.hyves.nl .

Facebook:

• 26 Juli 2010 - 19:46

Angelique:

Welcome back baby, op naar je volgende avontuur.

liefs mamaxxxxxxxxxx