B-day and first day on High school. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Britt Planken - WaarBenJij.nu B-day and first day on High school. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Britt Planken - WaarBenJij.nu

B-day and first day on High school.

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

24 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi Everyone,

jullie zitten natuurlijk te springen op t vervolg van mijn verjaardag verhaal, dus ik hou jullie niet langer in spanning:

Donderdag 20-08::

Vlak na mn vorige weblog werd ik geroepen dat er visite was.
Sandy had als verassing een grote ijstaart gekocht en allemaal mensen uitgenodigd dus dat was heel leuk.
Mary-Ellen kwam met haar exchange student Alice.
Cindy kwam met Jessica.
Whitney en dr moeder bleven ook nog even.
En Annika uit Finland en Yulia uit Rusland waren er ook, dus dat was heel leuk.

Ik kreeg zelfs kadootjes, maar die mocht ik pas open maken als we taart hadden ofzo :P
Van Alice heb ik echt n super lief briefje gekregen, mn hart smolt! En 3 paar zilverkleurige oorbellen.
Van Mary-Ellen n leuke armband met oorknopjes.
Van Cindy en Jess een pyjama broek met bijpassende t-shirt, short, hempje en slofjes, n kalender en notitie blokjes met vlindertjes.
Van Yulia een sleutelhanger en 2 magneetjes vanuit Rusland.
And last but not least, van Sandy een juicy tube lipgloss (I love them!!), nog n andere lipgloss en n hele leuke armband met allemaal palmboompjes en pina-coladaatjes enzo. Ze noemt t n florida bracelet.
Dus ik was echt jarig en meer dan ik had durven hopen!!


vrijdag 21-08::

lekker lang bij t zwembad gelegen. Ik heb nu ook n water-oefeningen programma en ik heb n paar dagen bilspierpijn gehad. Ben Sandy aan het proberen op n soort van dieet te zetten wat inhoud dat ze niet meer om 10 uur savonds mag eten, niet mag ontbijten met chips en mijn oefeningen mee moet doen, maar t wil nog niet echt vlotten. Aangezien ik niet t zelfde format als de stereo-type Amerikaan wil krijgen doe ik braaf wat ik voor Sandy in gedachten heb, zodat er in ieder geval 1 van ons 2en oplet.
Daarna heb ik 3 dvd's gekeken want t begon keihard te onweren. Had t nog nooit zo hard gehoord en was alleen thuis met de hondjes dus dat was erg jofel.
Later zei Sandy dat als er een orkaan komt (Bill komt er aan toch?)het lawaai nog veel erger is. Toen vroeg ik waar we heen gingen als er n orkaan kwam, maar we wachten gewoon op de bank tot die over is. Dan weten jullie dat.
Kreeg ook n pakketje van mama met mn rekenmachine, eastpak en wat Nederlandse dingen zoals beschuit waar ik elke ochtend lekker van geniet. Gelukkig zijn de wasa's met pindakaas ook goed te doen dus dat is erg fijn, want nu heb ik tenminste ontbijt dat ik lust.
Kreeg ook van Oma Anneke 2 tijdschriften dus daar ben k ook weer heel blij mee. En wat foto's en die heb k lekker opgehangen dus mn kamer ziet er nu best gezellig uit. Toen ik m op mn b-day aan de meisjes liet zien zeiden ze allemaal wauww dus ik ben helemaal trots op mn plekkie. En heb ook wel heel erg mazzel want Annika moet haar kamer met dr hostzusje delen en dat zou voor mij (enig kind en graag af en toe alleen op mn kamer) werkelijk quel horeur zijn!
Maar er kwam meer post: een lange brief van Frans en Hennie, n kaart van Mando zn ouders en broertjes, n kaart van de Schruyers en n geweldige foto-kaart van Karlijn vol glitters. Alle kaarten heb ik op mn spiegel geplakt en in mn kamer gehangen dus ik ben er echt blij mee! Merci!!

Zaterdag 22-08::

Weer mn oefeningen in t water gedaan.
Ik kreeg weer n pakje. Deze keer een boek waar ik op Schiphol nog mee in mn handen heb gestaan van Oma Anneke en Opa Coen en n leuke kaart en 2 kaarten van Dev en Jus.
Naar Walmart geweest om de nodige boodschapjes te doen en daarna even naar Cindy. Nog n halve dvd gekeken en de buren ontmoet, die zijn Spaans en echt super aardig!!
De buurman wou weten wat: I love God, because He is my father is in t Nederlands. Heb beloofd t voor m op te schrijven en hij is dolgelukkig want als hij t uit zn hoofd kent kentie t zinnetje in wel 7 talen (en dat laatie maar wat graag horen :))
Verder voor de 5e keer in die week chili met wraps gegeten (weet iemand of wraps slecht voor je zijn, want ik eet er elke dag 1 of 2) en mn webcam geinstalleerd.


Zondag 23-08::

T regende dus geen morning-dive/tan voor Britt.
Kreeg n e-mail van Armando over die beach-party in HvH waar iedereen die dit leest vast het nodige van af weet en Joelle vertelde dat zei en Marinke er ook waren dus ben goed geschrokken.
Daarna even gewebcamt met Manuel. Mando was bij mijn parents thuis en we gingen skypen, maar mijn microfoon deed het niet en papa en mama hun webcam niet dus dat was aaridg skir. Hun praten, ik zwaaien en terug typen :P.
Daarna even naar school gefietst. T is ongeveer n kwartiertje. En even op t schoolterrein rondgelopen waar je wonderbaarlijk genoeg overal kon komen.


Vandaag 24-08:

Le moment supreme, la premier jour dans la scolaire!!
Had niet echt goed geslapen, denk omdat ik best zenuwachtig was.
Ik droomde over hagedissen en ik werd wakker snachts omdat ik iets aan mn voet voelde.
Dus ik helemaal in shock mn bed uit om t licht aan te doen. Maar het was mn gewoon mn knuffelkoe :P.
Daarna nog 3 uurtjes geslapen, want mn wekker ging om 6 uur.
Grote (welicht shockerende) mededeling: Het is met gelukt om om 7 uur klaar te zijn voor school. In het uur heb ik gedoucht, aangekleed, gegeten, lunch gemaakt, tas verder ingepakt, gemake-upt en andere dingen gedaan die je doet voor je naar school gaat.
Ik ging op de fiets, met mn i-pod in. Sandy had verteld dat ik rechts op de weg moest rijden, maar op n gegeven moment begon n meisje vanuit n auto te seinen naar rechts. Het was dus de bedoeling dat ik op de sidewalk fietste. Sjaa, kon k ook niet weten. Maar mensen lopen en fietsen dus op t zelfde stuk en ik heb geen bel dus ik zeg steeds heel cute, sorry, excuse me.....
Nice
Kwam half bezweet aan op school omdat ik n vestje aanhad en mn mountainbike die ik van Cindy te leen heb gekregen nou niet echt zeer comfortabel vind. Ik kan ook gewoon de schoolbus nemen maar fietsen is goed voor me, maar als k morgen weer zo'n rot-rit heb overweeg ik toch om mn gezondheids-principes te laten varen en lekker met de bus te gaan.
Kregen eerst n map in n lokaal met een gold-card (je rooster op n geel blaadje, verplicht showen bij elke les!!) en andere blaadjes.
Toen naar mn eerste les. Creative writing. We hebben vandaag nog geen 1 x les gehad.
Het 4e uur maakte ik weer n goede blunder, want ik dacht dat het t 5e uur was dus ik zat doodleuk bij drama. iedereen heeft n eigen plek en wonder boven wonder was mijn plek toevallig dat uur vrij dus na 20 minuten merkte ik liefjes op dat ik misschien verkeerd zat.
Kwam wel mooi uit want ik stierf van de honger dus heb wat brood in mn mond gepropt en ben even naar t toilet geweest (viezer dan pathe, serieus, varkensgriep hangt aan de muren zo goor) en kwam toen de klas binnen. t was mn Wiskunde klas, en ik zit met niemand ouder dan 15 geloof k. Dat is ook zo raar hier. De laatste 4 jaren zitten gewoon bij elkaar in de klas. Dus kindjes van 15 leren op t zelfde niveau als ik :O. Vandaar dat die Amerikanen zo dom zijn. Tenminste, ik bedoel, zo'n laag niveau hebben.
Snapte geen **** van de opgaven want ik had de uitleg gemist (maar de mensen die de uitleg wel hadden gehad snapte t ook niet dus dat scheelt)
Daarna weer naar Drama en dat was wel leuk!
Moesten in n kring staan en de lerares zei steeds n zin en als die zin betrekking had op jou moest je in de circel stappen.
Ze vinden t helemaal geweldig dat ik uit nederland kom.
1 jongen bleef me tijdens economie maar aanstaren en grapjes maken en zei dattie mn accent geweldig vond
En met Drama was er n jongen die zei: ik denk dat we hele goede vrienden worden. Ik: Waarom denk je dat. Jongen: Omdat je uit Europa komt.
Aha.
Daar komt dus weer dat lage niveau kijken.
Daarna moesten we bij drama rondlopen en n arm op iemands zn schouder leggen als de lerares stopte met klappen, en ik ontweek m n beetje, maar hij vond me toch.
Ik: wauw, what a coincidence.
Jongen: Hahaa i know :D
Echt n faffie. Alstie zo door gaat kan die zelfs promoveren tot urgel denk ik (vrees niet als je dit taaltje niet begrijpt, het gaat nergens over)

De jongens hier zijn over t algemeen niet echt bepaald cute ofzo. Niks geen Aron uit Mean Girls of n nieuwe Heath Ledger... Er zijn n paar die zich verzorgen, maar die zijn allemaal vrij ehm, breed van postuur en zitten vast allemaal in t football team. Of ze zijn kaal en lang en doen aan basketbal.

Nou, na drama begon er n meisje tegen me te praten over Nederland en we hadden lunch (eindelijk, na 5 uur!!!) en ze vroeg of ik bij hun wilde zitten dus dat was wel leuk.

English Literature is echt heeeel leuk.
Die leraar is gewoon geweldig.
Het is niet zijn klas, maar onze klas.
Hij heeft maar 1 regel: respect.
Elke leraar heeft andere regels, dat is wel vaag.
Bij de een mag je kauwgom hebben, bij de ander geen eens n pen in je mond. over t algemeen mag je n telefoon hebben zolang die maar op stil staat en alstie overgaat hoef je m alleen maar uit te zetten.

En tot slot bij Government and Politics merkte ik fijntjes op of de beste man ons geen geschiedenis ging geven. En dat is geen stomme vraag ofzo, want je moet een ''Math, English, Science and a History class'' hebben en government and policy valt onder geschiedenis. Maar we krijgen dus geen geschiedenis te leren...
oke.
begrepen.

Nou, toen was de school klaar en ik wilde wel n kluisje maar er wilde meer mensen een kluisje dus werden we weggestuurd.
Toen ik mn fiets van t slot haalde nog 2 enge donkere jongens die tegen mn aan stonden te brullen vanuit hun auto, maar ik had mn i-pod in dus ik deed of ik ze niet verstond.

Ik had nog een kaart van Mando gekregen (A).
En heb met mama en papa gebeld, want die wilde natuurlijk wel weten hoe my first highschool-day was.
Daarna diep geslapen want ik was kapot.
Toen n wrap met meat and potatoes gegeten en n halve dvd gekeken tot Cindy belde. Want haar man David is vandaag 50 geworden. Sandy was nog niet thuis dus ze kwam me ophalen.
Niks geen liedje zingen.
Niks wachten tot de jarige zit.
Gewoon je taart en je ijs eten en dat is t.
Maar t was n taart met de zelfde topping als mn cupcake dus ik kreeg niet alles op en voel t nu nog zitten.


Verderrr::

Mag je nu opeens weer wel open schoentjes dragen. Zelfs slippers, als er maar n bandje over je hiel zit.
Ik snap niet waarom n gammel slippertje met n bandje safer zou zijn dan mn degelijke birkenstockies, maar ik kan in ieder geval mn hakken en sandaaltjes weer aan. Ik ga denk k nog n paar sandaaltjes kopen want niemand draagt hakken op school. Ik hoorde 1 x iets klepperen en keek dus gelijk achterom en er was n meisje (of misschien n lerares) met kleine sleehakjes. Jeeeej.
Die bootschoenen doen freaking pijn dus ik heb aardige blaren.
Ik liep echt als n debiel omdat t zo'n zeer deed dus ik hield mn hand maar op mn rug zodat mensen zouden denken dat ik rugpijn had ipv dat ik gewoon gehandicapt ben ofzo.

Had n tijdje terug trouwens nog n andere communicatie-stoornis:
Ik vond dat de auto zo zacht ging dus ik zei tegen Cindy dat ik met mn scooter 50 KM p uur rijd. Ze was half in shock toen ik vertelde dat we op de high way 100-120 mogen rijden.
Dus ik vol trots aan Mando vertellen dat ik nog harder met mn scooter rijd dan hun met de auto, tot ik er achter kwam dat ze misschien wel begrepen had dat ik t over Miles had ipv KM.
Sjaa.

En ik ben gestoken door iets op mn hoofd en 3 x in mn knieholte en t is geen mug en t jeukt en doet zeer.
Dus ik gelijk fanatiek met de anti-bug spray.
Spray ik t in n hoekje, zie ik opeens n spinnetje lopen. Dus ik denk... aaach ik red m wel.
Maar hij was binnen 5 seconde dood.
Ik keek mn ogen uit.
Hij leefde gewoon echt niet meer.
Niet creperen ofzo.
Gewoon dood.
Voelde me echt schuldig, maar volgens Sandy zou het n ontzettend grote spin worden en heb ik n goede daad vericht (A).

Nou,
het is al half 11 en ik moet nog ff showeren dus ik ga maar is kappen met dit elle-lange verhaal over mijn leven hier in dit landje.

Dikke Zoen
XXXXXXXX
Britt

  • 25 Augustus 2009 - 18:44

    Charles:

    voel je al aardig thuis, hè ?

    ennuh.....dat van die wraps.
    af en toe wel lekker, maar het zijn wel sluipmoordenaars........kijk maar eens goed om je heen, hahahahahaha

    veel plezier, groetjes...Charles xxx

  • 25 Augustus 2009 - 21:06

    Angèle:

    Wel nee, niks aan de hand met wraps.
    Als je het maar niet overdrijft en liters saus erin kiepert ;)

    En het blijven rare lui, die Amerikanen...

  • 26 Augustus 2009 - 12:46

    Etienne:

    Blijven biken met die wraps!!!!

    Pas maar op met die insekten.....!

    Maar volgens mij heb je een leuke dag gehad op school.

    (Als je nog nodig hebt, moet je maar mailen!)

    Bye, bye

    xxx


  • 27 Augustus 2009 - 17:44

    0ma:

    hoi britt

    hoi gaat het op school.
    vanmiddag vlekkie verscoond en voorzien van een maaltijd.andre en elles hebben genoten van je reisverslag en vinden het erg stoer van jou.
    gr. en een knuffel van ons.
    gr. aan sandy

  • 27 Augustus 2009 - 19:47

    Terry:

    Echt n faffie. Alstie zo door gaat kan die zelfs promoveren tot urgel denk ik (vrees niet als je dit taaltje niet begrijpt, het gaat nergens over)

    BRITT IK BEGRIJP JE HEEEELEMAAL! hahahaha

    wie weet is hij aan het eind van het jaar wel gekroond tot ÜBERURGEL. ;)

    i love you beebie!

    xoxo

  • 29 Augustus 2009 - 15:22

    Karlijn:

    HALLO LIEFJE!!!!

    Allereerst wil ik even zeggen;
    I LOVE YOU!
    Maaaaaar ik heb daarnet even je foto's bekeken..en ik vindt ze super!!
    En ik mis je natuurlijk!!
    Love ya
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 316327

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: