Second week on St Cloud's - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Britt Planken - WaarBenJij.nu Second week on St Cloud's - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Britt Planken - WaarBenJij.nu

Second week on St Cloud's

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

04 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hellooo there,,

Morgen ga ik naar Pompeno beach (maar Sandy weet niet zeker of t zo heet) tot en met maandag met Jess en Cindy. Heb er echt zo'n zin in!

nou zal maar weer even verslag doen van mn afgelopen week op school, want dat vind ik stiekem wel heel leuk om te doen (A).


Maandag 31-08

School was niet echt boeiend...
Aron was ''cool'' met mn briefje dus dat was ook weer opgelost. Hij zei dat zn vader m uit huis had gezegt maar toen zei die er iets achteraan dus ik dacht dattie n grapje maakte en antwoorde dus hoe mijn weekend was en ging daar even over smaltalken... maar t was achteraf dus serieus...

Thuis gilde Sandy opeens mn naam.
Dus ik kwam aandraven naar dr badkamer.
Zegt ze; jij was toch niet bang voor spinnen? KILL IT!!
dus ik beweeg mijn hoofd langzaam in de richting die haar vinger wijst... en o mijn god,,, sindsdien ben ik dus wel bang voor spinnen. Hij was zo groot als een vuist en pikzwart dus ik stond verstijfd.
Gelukkig gilde Sandy me wakker dat ik de bug-killer moest pakken.
Maar ik durfde niet te dichtbij te spuiten dus Sandy had t zelf opgeknapt (al heb ik de genade spuit gegeven, al zeg ik t zelf).

Ben nu dus de hele tijd doodsbang dat er n spin in mn kamer zit. Iell
Verder was Sandy enorm in dr nopjes omdat er n country show op tv was, ik werd 2 keer naar de woonkamer gegild omdat ik het echt MOEST zien... en nu MOET ik dus ook naar n country show, HOEZEE :D.



Dinsdag 01-09

Had zo'n vage droom dat ik hem toch even in de groep wil gooien :p.
Ik dacht dat ik wakker was en mn deur was niet op slot, en opeens pakte iemand mn pols vast en ik hoopte dat t Sandy was maar ik kon mn hoofd niet draaien en ik gilde maar er kwam geen geluid uit mn keel en ik kon mn lichaam voor zeker n minuut niet bewegen. Quel Horeur!
Heb echt nog nooit zo'n vage droom gehad.

Vervolgens had ik in mn slaap de wekker uit gezet. Sandy maakte me om 6.50 wakker, normaal wordt ik 5.55 wakker. Schoolbus haalde ik niet meer, maar gelukkig kon Sandy me naar school brengen. Heb in 20 minuten gedoucht, aangekleed en mn tas en eten gedaan. Opmaken deed k wel op school,.. knap he!!
Sandy zei; ja ik wist dat je nog sliep want het licht brande niet.
Toen merkte ik fijntjes op waarom ze me dan niet eerder wakker maakte, maar ze dacht dat ik MISSCHIEN niet naar school ging. Logica!
Gelukkig was mn lerares van t 1e uur ziek, dus ik was nog net op tijd voor de vervanger :D.

Had ook n government toets en ik snapte echt geen noot van al die woorden, maar na 3 keer vragen vond ik dat t tijd was om mijn medemens zn rust te gunnen dus gokte ik maar wat me het beste leek.

En verder hadden we n klein toneelstukje bij drama.
Ik had Brandon zo ver gekregen dat hij Julliet was en ik Romeo.
T duurde nog geen eens 30 seconde.
T enige wat Juliet hoefde te doen was dood liggen, en nadat ik doodviel op te staan en te zeggen dat ie niet zonder mij kon leven en zich dood te steken.
En toch kreeg die t voor mekaar om t te verzieken.
Onbegrijpelijk.
Ik kwam dus aanhuppelen; juliet,juliet, what have you done? You where the love of my life and without you I cannot live. Potlood onder mn arm en viel dood neer, half over Juliet, die in shock raakte. Want hij viel om ofzo en ik denk dattie t niet meer snapte, maar ik had mn ogen dicht want ik was dood dus heb de rest gemist.
Maar dat is denk ik maar goed ook want de volgende 10 seconde riep er een of andere debiel ehm ehm CUT CUT CUT (terwijl je set moest roepen als je t niet meer wist of klaar was ). Na dat ik begreep dat er n drama was opende Romeo haar ogen en riep Set.
En dat was dus mijn verziekte performing.
Thanks Brandon.

Tot slot had ik Metthew who likes Michael Jackson (was van n ander spelletje bij drama, iets met de 1e letter van je naam noemen en ik was Britt who likes Blonde... off course ;)) zn dag niet denk k.
Want hij was weer irietant aan t doen dus ik vroeg oftie op kon houden. Dat kon die niet dus ik zei:
Can you please shut up for one minute, because you are so anoying blablabla.... Hij vatte t niet goed op.
Shut the fuck up, I don't give a fuck what you think of me you're not my mother blabla...
Maar dat fluisterde die half dus de rest kreeg k niet mee.


Woensdag 02-09

Toen ik mijn goede vriend Metthew zag lopen gaf ik m mijn grootste grijns en n handwuifje, wat ik erg leuk vond om te doen. Vooral na t zien van zn in-de-plooi-proberen-te-houden-maar-stiekem-lachen-gezicht.

Zou na school naar Veronica gaan met n groepje om te poolen enzo, maar t mocht opeens niet meer van dr moeder.Kwam wel mooi uit want ik ging leren voor mn drama toets en huiswerk doen.

Ik heb trouwens mn Government test gehaald. Met n D en dat is niet echt goed, had 63 % goed,, maar er waren (minimaal) 2 jongens die de toets gefailed hebben dus dat is wel leuk :p.


Donderdag 03-09

Was iets te laat van huis weggegaan maar kreeg n lift van buurman-ik-hou-van-god-omdat-hij-mijn-vader-is zn dochter en kleindochter tot de busstop dus dat was boffen.

Hele discussie bij wiskunde.
We mogen alleen maar donker blauwe broeken op school dragen. En ik had n lichte aan want ik heb maar 1 donkere vanuit NL meegenomen en 1 korte en ik ga niet 3 dagen in de zelfde broek op school lopen.
De dag daarvoor had ik n grijze aan en daar zei MR Keene (wiskunde dus) niks van, maar vandaag vondie t opeens niet kunnen en moest ik eigelijk naar de principal assistent.
Ik legde m uit dat ik dit weekend lelijke-legale-broeken zou kopen maar dat ik deze week dus mooie-illegale-jeans moest dragen.
Hij vond dat ik best n week in de zelfde jeans kon lopen, de viespeuk!
Alstie me vanaf volgende week nog n x in n illegale broek zie ben ik de pineut zegtie..
Daarna kregen we n test, maar ik ben de enige Senior in mn Geometry Honours class. De rest zijn freshmen and softmores, en dat is dus 2 tot 3 klassen lager dan ik zit. Ik kreeg n andere test, maar die dingen had ik nog nooit van mn leven gezien. N paar dingen dacht ik nog van de mavo te herinneren maar er waren serieus dingen die ik nog nooit hadgezien of behandeld, ook niet in Amerika. Dus toen ik dat tegen m zei vondie dat ik dat als Senior maar gewoon moest weten. :O.
Dwijl.

Tot slot... Aron had die dag zn laatste schooldag :O. Hij was dinsdag en woensdag niet op school en aangezien zn vader m dus echt uit huis had gezet istie vandaag naar Collerado naar zn moeder verhuisd. Dat is n andere staat, heel ver weg. Dus dat is wel zielig, al is t wel n stuk makkelijker voor mij...


Vandaag 04-09:

Werd wakker, ging naar school, had n Anatomy&physiology toets, heb de toets verknald, ging naar wiskunde, kreeg n toets voor kinderen van 3 jaar jonger om te kijken of ik dat wel begreep (lang niet alles :P), had n toets bij Microeconomics die wel aardig ging geloof ik, en heb 2 doelloze discussies gevolgd bij AP Literature.

Thuis had ik n nieuw pakketje met n knuffeltje en 2 paar oorbellen, n geo (die stiekem toch wel handig is voor school mam :P) en n pak speculaasjes. Ondanks dat ze zacht en warm waren gingen er toch wel een paar goed in, dus bedankt :D.
Had ook een kaart van mn Tante en Oom en van mn Oma dus dat was leuk :D.

Verder met mn neefje en tante gebeld over msn met de headset die mama had opgestuurd. Werkt n stuk beter dan skype!!

Ohjaa,,
had ook nog n aanvaring op school met de principal-assistent.
Die yurk controleert altijd of iedereen netjes de dresscode draag en vandaag had ik n donkerblauwe korte broek aan met n witte polo, dus n perfecte dress code en natuurlijk riep die mij.
Volgens hem voldeed ik niet aan de dress code. Waarom niet? Because you're wearing high heels. -But I'm allowed to wear high heals. -No you aren't, it's too dangerous with all those constructions (waar ik nooit bij in de buurt ben). -Yes I am. -No you aren't. -Yes I am, because the principal told m that I could wear them so..
Daar wastie stiekem wel n beetje van onder de indruk en dat had de directrice echt aan me verteld. Toen moest ik mn naam opgeven en kreeg ik n formulier mee dat Sandy moet ondertekenen. Maar ik dinsdag doe ik gewoon weer mn hakken aan want het staat echt nergens in de schoolregels :S.

Straks ga ik iets wonderlijks doen.
Ik ga de verjaardag van Sophie en Rosco vieren. Ohja? Zul je nu denken. Ja! Is het antwoord. Wat er zo boeiend aan is? Sophie en Rosco zijn de honden van Sandy en Cindy. Ze zijn vandaag 2 geworden. Sandy heeft taart en kadootjes voor ze gekocht en we gaan zo dus bij Cindy t vieren.
Ik dacht dus dat het weer iets idioots van die amerikanen was, maar toen ik t aan mn amerikaanse-medemens vertelde dachten ze allemaal eerst dat het dog-gedeelte n grap was, dus het is gewoon iets wat Sandy leuk vind om te doen. ze heeft ook n kaart zonder tekst die ze elke verjaardag open doet voor de honden en dan hoor je dat liedje van :Who let the dogs out? Woef, woef, woef, woef.
NICE.

Maar die taart gaat er natuurlijk wel in :p.


Verder heeft Armando zn moeder vandaag geboekt voor m en hij komt 19 december naar mij toe tot 2 januari en dat vind ik zoooooooo leuk :D.
Ben dus helemaal blij en heb weer iets voor op mn leuke dingen lijstje die ik nu wel even met jullie ga delen:

September:
Dit weekend naar de beach
volgend weekend CCI meeting met andere exchange students, iedereen kookt iets uit zijn/haar land van herkomst. Ik ga maar gewoon mn chili maken want die maken ze hier heel anders en dat is makkelijker dan stamppot dat ik toch niet lust.
Eind september gaan we ook naar Universal met Sandy en Cindy en wssl Craig (Sandy dr neef die hier dus af en toe woont alstie niet in zn truck aan t werk is ) dus dat is n leuke maand.

Oktober: homecomming (t feest),, n mooie jurk kopen enzo,,heel nice!
En 31 oktober is t natuurlijk halloween :D wat ik heel kinderachtig-maar die-hard- ga vieren !!

November: dan zijn armando en mn neefje jarig en in die zelfde week zit ik lekker op mn cruise als t goed is. (A)

December: Sinterklaas en kerst en oud en nieuw en natuurlijk Mando die hierheen komt :D


Leuk he allemaal (A)
Nou, dat wou ik even met jullie delen

Heb deze week geen foto's gemaakt, ook niet van mn school want mn schooltas is zo vol dat ik bang ben dat k mn camera sloop maar ga t volgende week proberen!!
Ga natuurlijk wel foto's dit weekend maken van the beach en alles en vanavond van de verjaardag voor de hondjes...


Kus voor iedereen daar!

Liefs,
Britt (L)


Adressssss:

5050 Plymouth Turtle Circle
St Cloud
34772 Florida
USA


  • 05 September 2009 - 08:35

    Angelique:

    Hoi Britt , veel plezier bij de beach, gedraag je(goed advies van een moeder is altijd welkom!!)

    love you

    mama

  • 05 September 2009 - 10:40

    Jo:

    ja Britt je moet je wel misdragen hoor.(een beter advies van een vader,xxxxxxxxxxx.

  • 05 September 2009 - 11:18

    Karlijn:

    HELLO liefjepiefje!!.

    Eigenlijk heb ik je bijna alles al verteld in m'n mail!!.dus veel spannende dingen heb ik niet meer meegemaakt!!Maar jij wel zo te lezen!..Waarom hebben die leraren toch altijd commentaar op iemands kleding!..(denk aan miss WUB). Nou ja..gewoon lekker je hakken blijven dragen hoor!!
    En verder..ga ik je binnenkort nog even mailen over mijn avonturen.!!!:D

    LOVE YOU
    xxxxx

  • 06 September 2009 - 13:40

    OmaTiny:

    Ha die Britt ik ben nu bij Anneke en Willem en doe je van hier even de groetjes uit Holland. We hebben net de foto's bekeken en vonden ze erg leuk.
    Britt veel liefs en een dikke kus van je oma Tiny.
    (en ook de groetjes van ons naturrlijk Anna en Willem)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 316320

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: