7e en 8e schoolweek...hoezeeee! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Britt Planken - WaarBenJij.nu 7e en 8e schoolweek...hoezeeee! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Britt Planken - WaarBenJij.nu

7e en 8e schoolweek...hoezeeee!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

16 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hello there,..

ik heb het onwijs druk met mijn very important life here dus vandaar dat ik t pas op woensdag typ maar jullie mogen niet klagen want de meeste kindertjes typen maar eens in de maand wat en ik blijf trouw aan mijn volk.!!

Donderdag 8/10

Bij drama zijn we bij t hoofdstuk ''voice'' en we moesten op n lange afstand n stomme grap voorlezen en mijn grap was wel heel stom ::::

What can't you have at breakfast?

WHAAAAT??


Lunch and Dinner

ha-ha-ha

Vrijdag 9/10

Mn Anatomy and Physiology test ging aardig goed die dag, ik heb echt masterlijk gespiekt al zeg ik t zelf
niet dat spieken nou goed is om te doen ofzo, maar t was gewoon echt perfect dus vandaar dat ik er even over opschep in t openbaar (A)

En by drama moesten we n dialoog oefenen en dan moesten we t performen en ik en Jordon (meisje) wilde dat wel doen en we deden t heel goed en toen werden we vriendinne, hoe leuk
ben helemaal blij dat ik nu n vriendinnetje heb die wat meer zoals ik is en waar ik n klik mee heb... ze is n junior.

Zaterdag 10/10

Ik ging werken.
Mary Ellen had me gevraagd en ik moest eigelijk sieraden schoonmaken ofzo met 1 of ander wondermiddel maar toen ik daar kwam bleek dat ik bij de nagel kraam mocht en dat was heel leuk
want we hadden n ander wondermiddel dat bestond uit allerlei soorten veilen enzo en n nagellak waardoor t wit van je nagel met 1 lakje op n french manicure leek en we verkochten ook nail art setjes en dat was ook leuk
ik moest steeds bij mensen 1 nagel ''proef'' doen en zelf had ik nail-art op mn nagels omdat mn nagels nog steeds slecht zijn door die acryl nagels die ik eraf heb gehaald

En nu ben ik dus n ware nail-art-pro
ik kan n smiley en n bloem en n spookje en n pompoen en n vlinder en n piratenvlag en polkadots en zebraprint en nog veeeel meer

M-E had gezegt dat ik me n beetje netjes moest aankleden dus ik had helemaal n leuk zwart jurkje aan met mn sandaaltjes
Nou dat was dus niet appropriate
je zag te veel van mn boobies ofzo
hele discussie
ik dacht echt dat ik er netjes uitzag en dat zag ik wssl ook wel voor begrippen uit t meest liberale land ter wereld maar in het altijd vertrouwd preutse Amerika was het niet netjes
gelukkig was t niet al te warm daar binnen en heb ik de hele dag mn vestje aan gehad

Toen in de auto naar huis heb k n hele discussie met n mormon (dat is n geloof ofzo in god) gehad
want ik zou heus nog wel is in god gaan geloven enzo blablabla
maar die vrouw was al wat ouder dus ik zat me echt op te vreten om me in te houden en toen zei ik hallo; ik respecteer dat jij in god geloofd maar dan moet je ook respecteren dat ik zelf niet religieus ben
maar dat werkte niet echt dus ik ging maar over kleding praten
dat werkt tenminste we altijd

Ik sliep bij M-E en dat was ook nog n hele happening
ten eerste had dr exchange student Alice n jurk voor homecoming gekocht (echt heel cute btw!) en 2 paar hakken. Lage en extreem hoge en ze had nog nooit op hakken gelopen dus ik moest het dr ''leren''
ik heb t gefilmd en t was heel grappig maar ze doet t aardig goed op die lage en die matchen ook beter bij dr jurk dus dat is helemaal mooi

Ten tweede wou ik Alice mn homecoming dress showen op mn hyves
en M-E en dr vervelende man zaten blijkbaar mee te kijken en waren helemaal in shock dat mn profiel foto iets van 3400 x was bekeken
die vader maakte al heel de avond grapjes over dat ik me kleed alsof ik op de hoek van de straat werk en toen zei die; laat me de comments lezen, ze vragen waarschijnlijk hoeveel geld je kost
nou die grapjes kon ik niet echt waarderen
en mn homecoming dress was natuurlijk ook weer niet goed en volgens M-E moest ik maar met haar gaan shoppen en al mn Nederland kleren bewaren voor in Nederland
haha
1, 2 nou neeeeee

Ten derde slaapt Alice altijd met t licht aan maarr...ik heb dr gedwongen om met t licht uit te slapen

Ten vierde vertelde M-E dat Alice dr oksels en benen niet schoor en dat M-E haar gedwongen heeft dat wel te doen. Volgens Alice doen meisjes dat niet in Taiwan. Beetje jammer

Ten vijfde rook de douche naar een riool

Ten zesde had ik Alice opgemaakt en die kwam helemaal in shock de douche uit omdat ze het er niet afkreeg met douchen. Toen ik zei dat ik make-up remover had was het antwoord; wat is make-up remover

Ten zevende had ik mn paarse jurkje (die hooggesloten is) uitgezocht voor zondag, maar toen ik die showde was het volgens hen te kort voor n jurkje

dus Ten achtste deed ik de volgende dag maar mn spijkerbroek aan en ik zei VOOR DE GRAP tegen M-E of die broek wel goed was en ze wilde eerst checken of mn kont niet uit mn broek hing....

Ten negende had ik als ontbijt lucky charms.. wat inhoud dat ik n soort cornflakes met snoepjes erdoor heb gegeten.
sjaa

Ik denk dat dat m wel was

Zondag was t leuker dan zaterdag want die Mormon was er niet en Timmy zn vriendin (M-E dr zoon) ging mee en die vind ik nu wel aardig. Ze is n beetje zielig want ze heeft 7 broers en zussen en dr broer van 19 is gehandicapt en is mentaal 1.

Ik had ook n halve cheeseburger van Archie (de eigenaar van de kraam) gekregen en ook op zaterdag en die cheeseburger was wel 9 dollar dus ik had mazzel :D

Aan t eind van de dag had ik nog n nail-art setje gekocht voor maar 10 dollar... we verkochten ze voor 25 en hij had tegen Timmy zn vriendin gezegt dat n nieuwe set 15 was voor ons en n gebruikte 10 en zij had n gebruikte gekocht en hij vond me blijkbaar aardig dus ik kreeg nog meer korting (A)

's Avonds heb ik n poster gemaakt voor Creative Writing about the movie of my life...



Maandag 12/09

Mn presentatie bij mn poster ging helemaal goed. Ik had als titel I AM EVERYTHING want mijn verhaal speelt zich 3 jaar geleden af en mn attitude was toen ietsjes groter dan dattie nu is dus dat vond k wel toepasselijk.

Kreeg n migraine aanval tijdens drama dus dat was sneu. Maar t was mn 1e migraine aanval sinds ik hier ben dus mn acupuntuur heeft echt geholpen :D.

Tijdens mn laatste 2 uren mocht ik mn zonnebril ophouden omdat mn hoofd zeer deed en dat voelde natuurlijk heel goed :p

Thuis n tijdje met mn parents gebeld.


Dinsdag 12/09

ik geloof niet dat er ook maar iets noemenswaardigs gebeurd is.
Kreeg mn cijfer voor mn anatomy and physiology project terug en ik heb 90 % dus n A., jeeej


Vandaag

De freshmen, sophomores and juniors hadden vandaag n test dus de eerste 4 uur werden seniors niet absent opgeschreven dus ik kon uitslapen.

Vlak voordat mn wekker ging belde Sandy me wakker dat dr moeder was overleden. Dus ik had me snel aangekleed en de buren hebben me naar het verpleeghuis gebracht
Sandy helemaal in tranen dus ik heb ze getroost
ze lag nog gewoon op dr bed (die moeder dan) want ze werd tijdens dr ontbijt n beetje grijs en toen legde de verplegers dr in bed en na 2 x ademen was ze dood
maar ik vond t toch n beetje raar om n overleden iemand met n wijd open mond te zien liggen
bij deze verklaar ik dat ik dat niet wil...al is dat misschien niet helemaal t juiste moment om t bekend te maken...
toen kwamen er 2 vrouwen een of ander gebed doen en opeens werden mn handen gepakt en we stonden in n kringetje om die moeder hee dus ik heb meegedaan aan de zegening denk ik

Ik had ook nog even met Marie gepraat. Dat is de roommate van die moeder en die vertelde dat ze 4 z gescheiden is. Ik moest zo lachen want ze zei; zodra mn man zei dat ik iedere avond moest koken of alstie moeilijk ging doen dat ik te lang wegbleef zei ik; bye bye

haha :p

Toen gingen Sandy en Cindy kleren kopen voor hun moeder voor in de kist maar ik bleef liever thuis en toen heb ik niks gedaan

Cindy had n heel drama of ze nou wel of geen schoenen aan moesten doen en haar man heeft voor alles n oplossing: googlen op zn macbook
helaas werkte t niet helemaal want de en wilde wel schoenen en de ander niet volgens de resultaten
Toen ik zei dat ik zeker weten schoenen aan zou willen begon Cindy te lachen en zei; jaa dat weten we Britt
dus dan weten jullie dat ook weer

Ik heb mn wc schoongemaakt voor t eerst sinds ik hier ben. Want craig verliet het huis en liet voor mij n bruine wc achter en de wc borstel was te goor om aan te raken
Godzijdank had Sandy onthouden dat ik n nieuwe wc borstel had besteld bij dr (het liefst n roze, maar die hadden ze niet of dat was ze misschien vergeten, of hij was 10 cent duurder ofzo want ze zeggen wellis wat over Nederlanders maar die Amerikanen....:P)
en ik heb met mn arm zo ver mogelijk van mn lichaam af de wc schoongemaakt
met bleek en alles
en toen kwam ik helemaal in de stemming en ging ik ook maar mn bad n beetje doen

Sandy haalde me op en we ginge naar Cindy dr huis om pizza te eten en Barbie met dr man en emo zoon en 2 dochters waren er ook dus dat was drukte

Toen bracht Barbie me naar huis en ik besloot dat ik t huis maar ging schoonmaken want er komen mensen dit weekend en dan wil ik wel n schoon huis showen dus ik heb echt t hele huis gestofzuigd met die idiote stofzuigers die ze hier hebben
dat ding is echt crab
ik zal dr is n foto van maken

t huis was nog nooit gestofzuigd en ik heb echt alle tafels en banken opzij gezet en nu oogt alles al wat beter
ik heb ook 5 wasjes gedraaid en alle dekens die over de bank lagen en de kussens en de honden manden gewassen want die stonken naar dogpie

toen heb ik t huis bijna laten afbranden want ik vind t fijn om geurkaarsen te branden en sandy heeft natuurlijk ook hier n hele voorraad van en ze had van de week wel iets gezegt over papier ofzo maar ik snapte niet helemaal waar ze t over had. Maar blijkbaar was er n kaars met papier in t houdertje verwerkt en dat ging branden. Dus toen ik eindelijk ontdekte dat dat hele ding in de hens stond besloot ik eerst om kalm te blijven en na te denken
n deksel was de oplossing, dacht ik
maar er lag stof op n ding onder die kaars en dat stond ook in de brand voor n seconde ofzo
toen heb ik maar gewoon niet moeilijk gedaan en n beker water gepakt en dat erover heen gegooid zoals het n echte impuls maker beaambt
ofzoiets

Dit verhaal wordt echt veels te lang maarja t is nog steeds niet klaar


Ik heb namelijk ook nog n lijstje van dingen die ik nog wou vertellen:

- Sandy had per ongeluk aan M-E verteld dat Armando met kerst me komt opzoeken en het is n wonder; M-E vind t goed
dus nu kan ik eindelijk gewoon praten met mensen en hoef ik niet meer sneakie te doen

-Ik had granny smith appels gekocht maar die vielen iets zuurder uit dan gehoopt en nu gooi ik er iedere dag suiker en kaneel op (ooit is van mn 1e klas vriendinnetje kirsten dr oma geleerd, die ze toepasselijk oma appel noemde) en iedereen vind mijn oma appel appels helemaal de bom

- Swiss (philip maar ze noemen m allemaal swiss omdattie uit zwitserland komt, goh, vergezocht..) en ik geven elkaar zoals ik al eerder vertelde 3 zoenen ipv n knuffel
maar ik vind t irietant worden
want ik heb iedereen nou wel duidelijk gemaakt dat ik niet van knuffels hou
ik ben niet gewend aan n hug
ik hou er niet van om iedereen n hug te geven
niet 1 x op n dag en al helemaal niet iedere x als we elkaar tegen komen en iedere keer als we elkaar verlaten
ik ben er niet goed in, ik klop maar n beetje op de ander de rug
het is gewoon gaar

dus megan vind die 3 zoenen ook helemaal prachtig en die had er n heel ritueel van gemaakt om iedere x als we elkaar zagen (en dat is dus 6 x op n dag) elkaar 3 kussen te geven
en met pijn in mn hart heb ik dr van de week maar verteld dat ik dat ook niet leuk vind

ik vind t gewoon niks om al die piepeltjes aan te raken heel de tijd enzo


Nou
ik vind mn lijst wel lang genoeg

Mijn complimenten voor de mensen die het hele gedoe hebben gelezen

ik ga nu in mn schone douche douchen en dan slapen, t is inmiddels midnight

morgen ga ik voor n paar uur naar school want vandaag had ik soccer try-out en omdat ik niet naar school was geweest vond de school dat ik niet naar de try-out mocht
en morgen heb ik n try-out voor basketball cheerleading dus ik ga maar even naar school
al weet ik niet meer zo heel zeker of ik dat nog wel wil want de outfits schijnen 500 dollar te zijn :O en ze zijn nog lelijk ook


Nouja k zie wel


XXX
Loveee
Britt



Adres:

5050 Plymouth turtle circle
St Cloud, Florida, 34772
USA



  • 15 Oktober 2009 - 06:05

    Jillian:

    hahah ik lig helemaal in een deuk op deze vroege ochtend :p
    good luck with the outfits

    X

  • 15 Oktober 2009 - 06:46

    Melissa:

    Weer een super verhaal!! Volg elke week trouw je verhalen!!

    Have Fun!

  • 15 Oktober 2009 - 13:43

    Karlijn:

    Hallo liefie,

    Ik heb weer fijn heel je verhaaltje gelezen!.It was fun!.
    VANDAAG heb ik schoolfeest! ENIG HÈ!..Ik doe een grijs jurkje aan met een zwarte legging en een nerden bril!.en dan ben ik wel weer nerd genoeg!.
    Maar wordt wel leuk hoop ik!.Heb er wel zin in!.
    Ik ben trouwens snotverkouden! ECHT vreselijk!.moest vandaag de hele tijd de les uit om m'n neus te snuiten met als resultaat een knalrode neus en jawel..het doet nog pijn ook!
    Nu zie ik er dus niet echt plezant uit, maar lekker boeiend..kreeg dat trouwens ook nog van m'n lerares te horen.
    ze zei; Ja meid, ik zei het daarnet al, je ziet er ziek uit!.
    EN BEDANKT...terwijl ik helemaal niet ziek ben, maar juist verkouden..hoow!'
    Heb trouwens weer leuke zakdoekjes gevonden! Met flowers..dus dat is natuurlijk wel leuker dan die saaie witte gevallen!.
    Nu ga ik dus even stomen, want dat vind ik ten eerste heel leuk om te doen en ten tweede helpt dat tegen verkoudheid!.Is dat even fijn!.
    I
    LOVE
    YOU
    (L)
    kusjes, Karlijn

  • 15 Oktober 2009 - 14:51

    Angelique:

    Succes met je auditie, ben heel erg benieuwd naar de uitslag.

    dikke knuffel van mama

  • 15 Oktober 2009 - 17:21

    Oma:

    hoi britt.
    het geloof van de mormonen komt vanuit amerika. ze noemen elkaar broeder en zuster.
    ze mogen geen koffie en thee drinken en alcohol.
    ze lopen in vlaardingen
    wel eens langs de deuren
    om je te bekeren.

    britt je hebt het wel tof
    in amerika
    geniet er nog van het is zo voorbij.

    dikke knuf. van oma tiny
    en van ons.
    liefs oma. xxxxxxx

  • 16 Oktober 2009 - 20:30

    Lenie:

    Hee Britt. Hoe gaat het met je. Ik heb je verhalen gelezen en het is niet echt saai te noemen volgens mij. Leuk hoor, maar ook wel eens moeilijk denk ik, zo ver van huis.
    Ben je al aan het aftellen of valt het wel mee?
    Dikke kus van ons.

  • 17 Oktober 2009 - 15:10

    Oma Tiny:

    hallo lieverd

    ik heb jou mail gelezen en heb er van genoten .
    nog veel plezier en tot lees.

    doei oma tiny. xxxxx

  • 18 Oktober 2009 - 18:10

    Charles:

    hoi, Britt.

    leuke verhalen heb je weer.
    nog ffff en de US of A-ers worden spontaan modieuse, mensvriendelijke, pacifisten......wij wachten af.

    groeten........Charles xx

  • 18 Oktober 2009 - 18:48

    Marjolijn:

    Hoi lieve Britt,

    Het is altijd weer leuk om je update te lezen.

    Kus uit Vlaardingen
    x

  • 21 Oktober 2009 - 16:17

    Angelique:

    ik heb de foto's opgeslagen dus je kan weer nieuwe plaatsen.

    xxxxx

  • 21 Oktober 2009 - 19:23

    Koos:

    leuk reisverslag, en ik al je leuke foto's bewonderd, zo te zien heb je het erg naar je zin. ik ga van de week alles lezen dus je hoor nog van mij. Doe iedereen de groeten van mij, zeg die knappe man met die mooie blauwe ogen uit Vlaardingen. En nog wat neem jij een heerlijke cheescake voor mij mee. Groetjes van Koos en geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 316328

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: