Birthday Girl - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Britt Planken - WaarBenJij.nu Birthday Girl - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Britt Planken - WaarBenJij.nu

Birthday Girl

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

20 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Haj Lieve mensenn

IK BEN JARIG (a)!! Nog nooit heeft n verjaardag zo lang geduurd, want gisteren om 6 uur kreeg ik het eerste smsje met gefeliciteerd, omdathet natuurlijk 12 uur Nederlandse tijd was. En hier is het nog 5 en half uur 20 augustus dus mijn verjaardag heeft 30 uur geduurd (A) jeeeej


Maar mn verjaardag is rustig genoeg om een verslag te doen van de afgelopen dagen dus....


Maandag 17-08

Na mn morningdive/tan ging ik even mailen en toen M-E bellen voor een formulier voor school. Ze haalde me op (geen idee waarom) en we gingen wat boodschapjes doen en ik ging bij haar eten. Ze had een paar dagen ervoor gezegt dat als ik haar zoon zou zien ik misschien wel stapelverliefd op hem zou worden, en toen ik zei dat ik mijn eigen vriendje toch wel leuker vond moest ze lachen. Nou, t arme kind krijgt op n schaal van 1 tot 10 misschien n 3. Hij had geloof ik een waterhoofd en hij had n centebakkie en dan lietie ook nog zn baardje staan wat t weer benadrukte. Maar hij had al n vriendin, die was wel aardig, dus ik snap eigelijk niet waarom M-E dacht dat het wat kon worden.
We aten rode kool (heel anders dan in Nederland dus dat ging er niet in), mais (geen tijd voor gehad), aardappelpurree (4 happen op, was wel lekker) en n soort rollade die ook wel nice was. En dat gooien ze allemaal door elkaar met jus erop. Dat deed ik dus niet.
Maar tijd om te eten had ik niet want M-E moest naar een mevrouw die jarig was en dat niet wist. Ik stal de show toen ik vertelde over de coffeeshops en alles. Mary-Ellen dat altijd dat het een grap was dat je wiet en alles kon kopen.
Maarja, Mary-Ellen wist ook niet zeker of Amsterdam nou het zelfde was als Nederland of dat het een ander land was.... sjaaa

Daarna gingen we naar t vliegveld want er kwam een meisje vanuit Finland aan en die gaat naar de zelfde school als ik; Annika van 17. Maar zij wordt een junior en na een beetje aandringen ben ik nu toch een senior geworden :D Dat betekend dat je in t examenjaar zit. Jeeej.

Toen even naar de starbucks en daarna thuis CSI gekeken. Vanaf die dag voelde ik me op de een of andere manier wat beter. Misschien wel omdat ik M-E de oren van dr kop heb geluld over van alles en nog wat. Klets therapie (A).


Dinsdag 18-08

Oei
Dit was n drama dag.
Er was een orientatie meeting op school @ 1 pm en ik wilde erheen. Dus ik had M-E n mailtje gestuurd over n formulier en of we naar school gingen maar ze antwoorde alleen over het formulier gedeelte. Dus ik bellen maar ze nam niet op.
Sandy had gezegt dat het 10-15 minuutjes lopen was, dus vol goede moed en helemaal leuk in mn jurkje en op mn hoogste hakken ging ik om kwart voor 1 naar school.
Af en toe de weg gevraagd, maar het ligt aan de hoofdweg en die is gewoon rechtdoor dus t kon niet missen.
Na 15 minuutjes begon het te hozen, en nog geen school in zicht...
Er stopte een enge portoricaan waar ik heen moest. Ik vroeg of ik nog goed liep en ik hoefde geen lift.
Weer 15 minuten later begon t nog harder te regenen en mn voeten deden zeer en ik was doodop. Maar nog steeds geen school in zicht. Er stopte een auto en ik wilde de weg vragen maar halverwege mn verhaal begon ik te janken. T was n man van ongeveer 60 en ik weet dat het t stomste is wat je kan doen, maar hij boodt me n lift aan en ik stapte in de auto... Gelukkig was t n beste man die vast met t verzopen kindje te doen had en hij bracht me netjes naar school. T was half 2 maar gelukkig had ik niet echt iets gemist. Ik zat daar maar n beetje op die bamk te wachten bij mijn letter (de p van planken ;)) en n meisje vond me denk ik zielig dus die kwam uitleggen wat ik hier deed en ze gaf me wat blaadjes. ze heet elizabeth en ze was best wel aardig en als ik geen vervoer terug had kon ik dr bellen.
Toen legde ik aan die lerares uit dat ik nog helemaal niet ingeschreven was op school door allemaal gedoe en ik wist niet hoe en wat. En ze ontfermde zich over mij :P. Dus ik werd ingeschreven en heb mn vakken gekozen. Iedereen moest t verhaal horen over hoe de dutch-girl op school was gekomen, iedereen moest mn hakken zien en iedereen moest lachen. Ik werd zelfs aan de directrice voorgesteld :P.
Goh, iedereen weet weer gelijk wie Britt is ...;)
Thuis n tijdje met Matthijs gebeld en daarna de kiterunner gekeken.


Woensdag 19-08


Ik dacht bij het ontwaken van mijn slaap: dit wordt mijn tan-dagje.
Maar na n uurtje in t water belde M-E. Ze was @ the Millenium mall en dr dochter kwam ook dus ik kon meerijden. Eerst dacht ik; sjaa, ik ging tannen, maar toen dacht ik; sjaa, straks ben ik weer bored. Dus ik ging. En gelukkig maar want t begon weer aardig te plenzen.
We gingen eerst ergens lunchen maar ik had al in de auto gegeten. Annika was er ook en Yulia from Russia ook. En ALice en Allistar ook. Die Yulia is echt gek. Er was een soort wedstrijd in Rusland en je kon dan een jaar highschool winnen, helemaal gratis. Dus ze deed mee en werd uitgekozen. Eenmaal bij dr hostfamily zei ze; ik wil hier niet zijn. Dus die mensen vroegen; vind je ons niet aardig? Waarop het kind zei dat ze helemaal niet in de usa wilde zijn en het inschrijven een grap was van haar en dr vriendinnen om te kijken of ze zouden winnen en dat dr ouders hadden gezegt; nu moet je gaan ook. Stom he.
Had mezelf natuurlijk voorgenomen om niets te kopen dus heb alleen n olie gekocht die de schoonheids in NL voor mijn huid had aangeraden, want door al die zon en t zwembadwater droogt mn huid uit dus dacht mocht wel van mezelf.
Toen ging ik met Michelle (M-E dochter) de vicoria's secret in en toen we na 40 minuten terugkwamen was iedereen weg, want ze hadden geen zin om mee naar binnen te gaan. Waarom ga je dan shoppen zou je denken? Dat denk ik dus ook. Dus ik belde M-E en ze waren zelfs al terug in St Cloud dus wij gingen weer n starbucksje pakken.
Thuis met Armando en Marinkie gemsnt.
En skype geinstalleerd dus dat wordt leuk.. Heb ook n webcam gevonden, weet alleen nog niet hoe ik m moet installeren...
Toen heb ik allemaal reclame advertenties uitgeknipt uit tijdschriften en in mn kamer gehangen dus het is nu al wel wat meer MIJN kamer.
Tot slot belde mama om 12 uur om me te feliciteren (A). JEEEEEEEEEJ :D BRITT IS 18 BABY.


VANDAAG, 20 AUGUSTUS, MIJN VERJAARDAG

Ik werd wakker om 4 uur snachts doordat Mike even vergeten was dat er tijdsverschil was en hij me wilde feliciteren. Geen probleem, ik ging gewoon weer slapen. Ik werd wakker om 6 uur omdat ik een sms van mn opa en oma had. Geen probleem, ik ging gewoon weer slapen. Maar rond een uur of 9 begonnen die honden te blaffen en te blaffen en er zit een gat in de omheining dus ik dacht, misschien is de rothond van de buren wel in onze tuin dus toen ben k maar serieus gaan ontwaken. Ging mn mail lezen en met Armando bellen. Het was voor de verandering n keer WEL mooi weer dus heb n hele tijd in t zwembad gelegen. Heb nu al n lekker kleurtje.
Matthijs belde even en daarna mn paps ook nog n tijdje.
Toen ging ik n film kijken en de bel ging en ik kreeg n pakketje dat mn Tante Lizzy had opgestuurd met een kaart van mn tante, oom en neefjes en n kaart van mn papa en mama erin en allemaal kleine kadootjes. Dus dat was heeel leuk, want zo was ik toch een beetje n birthday girl.
Toen ging ik badderen en mn verjaardagsjurk aandoen en mn nagels doen en die film verder kijken en blablabla.
Werd opgehaald door Cindy om naar school te gaan voor een open dag, dus heb al mn leraren ontmoet en mn lokalen gezien (ze hebben iets van 10 gebouwtjes met lokalen, echt vaag)
De leraren lijken n stuk leuker dan in NL maar de vakken die ik heb gekozen zijn geloof ik toch best wel heel erg moeilijk,...
En ik liep echt voor lul want ik had helemaal leuk mn jurk aan met mn hoge hakken en ik heb verder alleen 2 moeders op hakken gezien en ik geloof niemand in n jurk. Iedereen loopt hier op flipflops met n short (m-e zegt dat ik dat ook moet doen maar ik weiger :P)

school begint om 7.23 (:|)
en duurt tot 2.30 en op woensdag tot 1.30.
Eerste uur: Creative Writing
Tweede uur: Anathomy Physiology Honor
Derde uur: Micro economy Advance
Vierde uur: Geometrics Honor
Vijfde uur: Drama
Lunch:
Zesde uur; English Literature Advance
Zevende uur: Government Advance

T is toch iets moeilijkre dan verwacht want ik dacht dat ik 1 honor had en 2 Advance Placements, maar ik heb dus 2 honors en 3 AP;s.
Honor's zijn zeg maar iets moeilijkere vakken dan normaal
en AP's zijn de moeilijkste vakken die je kan kiezen, zogenaamde College vakken die je dus ook op college kan verwachten.
Dus ik ben benieuwd hoe hard t bikkelen wordt.

Verder is Sandy nu thuis maar ik ben even aan t msnen dus heb dr nog niet gesproken en Whitney en dr moeder die Emo (mijn lievelingspup) even komen showen.
Ben benieuwd wat ik kan verwachten als ik straks de deur open doe en Sandy zie. Misschien n kaart ofzo? Of n taart (A). Als ze geen taart heeft ga ik wel even naar Wallmart om er toch 1 te kopen :P.

Ik zal van de week vertellen hoe mn verjaardag verliep.
Zondag denk ik, want dan kan ik mooi n stukje schrijven voor ik naar school ga.
Vanavond komt Cindy met dr dochter Jessica in ieder geval dus dat is wel nice.
Heb vandaag geen post gehad en Armando had n kaart gestuurd dus ik hoop dat ik die morgen krijg (A).
Sandy checkt normaal eens in de 2 weken de post omdat ze niet van rekeningen houdt, maar ik kijk nu elke dag :P

Als iemand op het huisnummer belt: die nemen we nooit op ivm het vele gebel van de creditcard maatschappij
dus dan moet je even op de voice mail inspreken en dan nemen we wel op :P
logica!

Wat ik verder nog wou zeggen is dat Amerikanen heel eng auto rijden, zonder gordel (die ik angstvallig altijd ombind) en bellend/drinkend/allesdoent.

Ook heb je hier een drive-in bank. Dus dat is wel grappig.

Ik laat de hondjes super vaak uit dus nu poepen en plassen ze al wat minder in t huis:D

En de puppies zijn echt groot geworden.

Dat was m weer

Dikke kus
enn
Veel Liefs

Xxx
Britt


  • 21 Augustus 2009 - 06:21

    Etienne:

    Mijn nicht zal St Cloud wel even veranderen met de vlaardingse mode trends!

    Heb je nou een taart gekregen of zelf gekocht....ben het even kwijt???

    Lov U
    xxx

  • 22 Augustus 2009 - 15:49

    Oma Tiny:

    hoi britt
    oma zit voor het eerst achter de com. en heeft jou verslag gelezen .
    wat een avondtuur we gaan straks patat eten en els is er ook.
    britt je mag niet meer in een auto stappen hoor het zijn altijd aardige mensen anders kom ik je op je billen slaan.
    ben nog naar de bingo geweest maar niets gewonnen.

    maandag sukses en een dikke knuffel van mij .

    oma tiny

  • 23 Augustus 2009 - 12:22

    Els:

    hoi britt

    je verslag gelezen wat een avontuur daar in amerika.
    het zal je wel lukken op school.
    verder gaat alles goed karin mijn kleindochter komt 16. sept weer voor goed naar holland.
    zij is dan 2. jaar weg geweest.
    britt sukses en een kus van mij.

    els

  • 23 Augustus 2009 - 12:28

    Oma:

    hoi britt.

    ik ben naar een yoga meditatie wandeling geweest.
    van morgen om 8. uur dus het was vroeg op staan.
    ben nu ontspannen en heeeeeel uitgerust.
    morgen sukses.

    doei

  • 23 Augustus 2009 - 20:54

    Karlijn:

    Heeeeeej liefie!!!,

    Toch nog een beetje een leuke b-day gehad? Ik hoop het echt..lijkt me toch moeilijk hoor zo ver weg! En ik hoop maar dat je een hele grote taart hebt gekregen van Sandy :D.
    Ik showde vandaag even mijn tas met cadeau's aan m'n broer:D..hij vroeg hoe het met je ging en Tülay ook!! Heb alles dus even verteld en ze vonden de tas vol met cadeau's echt super leuk en origineel!
    Ik ben er nog steeds heel trots op hoor...de BLOND tas staat netjes in mijn kamer te wachten tot de 1e van de maand!!...dat is dus al bijna!!!.
    Ik wil je snel even bellen en ik mag van m'n mams vast wel een nieuwe cam kopen zodat we even leuk elkaar kunnen zien en kunnen zwaaien:D:D:D
    Dikke zoen en liefs,
    Karlijn


  • 24 Augustus 2009 - 08:30

    Johan&angelique:

    Hoi Britt,

    Heel veel succes vandaag op je eerste schooldag!!!

    xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Britt

Hi, Hier kun je mijn blogs lezen. De eerste verre reis die ik heb gemaakt was in 2009 naar Florida - Amerika, waar ik een jaar High School heb gedaan. Daarna heb ik in 2011 3 maanden stage gelopen in Huatulco -Mexico. In 2012 heb ik nogmaals stage gelopen, deze keer 3 maanden in Valencia - Spanje. Vanaf oktober 2012 zal ik een semester studeren in Barcelona - Spanje. Veel leesplezier. Liefs, Britt

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 316274

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 18 Februari 2013

Studeren in Barcelona

21 Mei 2012 - 27 Augustus 2012

Stage in Valencia

24 Mei 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Mexico

06 Augustus 2009 - 21 Juni 2010

High school in Florida

Landen bezocht: